Wiadomości

McLaren GT – cała prawda o wyjątkowych, zaawansowanych technologicznie materiałach wnętrza

Innowacje we wnętrzu supersamochodów są tematem nowego odcinka filmu z cyklu McLaren Tech Club, który opowiada o materiałach wykorzystanych w McLarenie GT – samochodzie, w którym tradycyjna filozofia Grand Touringu została podana w nowym i unikalnym wydaniu McLarena. Dzięki połączeniu większego komfortu, przestrzeni i użyteczności z wysokim poziomem zaangażowania kierowcy, dynamiczną jazdą oraz osiągami – z których znany jest McLaren – GT zyskał własną osobowość, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz.

Nowe materiały wykorzystane we wnętrzu są kluczowym aspektem możliwości i wyglądu GT. Zespół projektantów zbadał alternatywy dla tradycyjnych pokryć wykończeniowych, m.in. w przestrzeniach bagażowych i na fotelach. Wygląd oraz przyjemne doznania podczas manipulowania wszelkimi przełącznikami czy dźwigniami są również ważnym aspektem projektu wnętrza, dlatego zastosowano w nim dużo frezowanego, radełkowanego aluminium, które nie tylko pięknie wygląda, ale też zapewnia precyzję obsługi.

McLaren 620S – jeden z 350 egz. już w Warszawie!

McLaren jest znany ze swojego dążenia do wdrażania ultralekkich rozwiązań w każdym aspekcie designu i konstrukcji samochodu, a GT nie jest tu wyjątkiem. SuperFabric® – nowy materiał, oryginalnie przeznaczony do wykorzystania w wojsku i lotnictwie – tu pokrywa podłogę przestrzeni bagażowej. Ten innowacyjny tkany materiał jest wzbogacony o warstwę maleńkich ochronnych płytek, co zapewnia odporność na plamy, przecięcia, otarcia i zadrapania. Oddychająca, łatwa do czyszczenia i szybkoschnąca powierzchnia SuperFabric® jest tłoczona w sześciokątny wzór dla uzyskania maksymalnej ochrony.

Ta determinacja do minimalizacji wagi odnosi się również do bardziej tradycyjnych materiałów występujących w kabinie. Dążąc do zachowania wierności filozofii projektowej „wszystko ma swój cel”, McLaren zaadaptował współczesne podejście inspirując się wykorzystaniem najlepszych materiałów w modzie i lifestylu oraz tworząc unikalne palety kolorystyczne. Miękka i elastyczna skóra Nappa, oferowana standardowo w samochodach GT, na życzenie może zostać zamieniona na luksusową skórę drobnolicową lub Alcantarę®. Wszystkie skóry wykorzystane w GT pochodzą ze szkockiej firmy Bridge of Weir.



Alternatywnie, w ramach najbardziej ekskluzywnych opcji proponowanych przez McLaren Special Operations (MSO), do wyboru jest kaszmir w kolorze Dove Grey lub Jet Black. Ta szykowna tkanina występuje na fotelach oraz innych miejscach często dotykanych w kabinie. McLaren jest pierwszym producentem samochodów, który oferuje tę najbardziej miękką i luksusową wełnę w produkcyjnej wersji supersamochodu.

“Wprowadzenie nowych innowacyjnych materiałów do kabiny któregokolwiek modelu McLarena jest wielkim wyzwaniem. Z myślą o GT stworzyliśmy piękne i luksusowe, ale jednocześnie funkcjonalne i zaawansowane technologicznie wnętrze, co jest nieodłącznym aspektem każdego projektowanego przez nas samochodu. Całość zaś ma bardzo nowoczesny charakter. Wszystko w McLarenie ma swój cel, nie tworzymy bowiem rozwiązań, które są tylko po to, aby dobrze wyglądać. Materiały muszą nam pasować nie tylko z wyglądu i w dotyku, ale powinny również spełniać nasze wymagania w kontekście minimalizacji wagi i odpowiedniej wytrzymałości.” – powiedział Jo Lewis, Colour and Materials Design Manager, McLaren Automotive Ltd.

McLaren GT

W zgodzie z dążeniem McLarena do wprowadzania innowacji technologicznych przy jednoczesnym utrzymaniu autentyczności marki, obrobione i radełkowane instrumenty pokładowe z aluminium angażują zmysły nie tylko przez dotyk, ale służą także jako swoisty wizualny przewodnik kierowcy po kabinie. Zaprojektowane tak, aby tworzyć harmonijny koncept projektu wnętrza, wszystkie wykończenia, pokrętła, manetki zmiany biegów i przełączniki, tworzą wysmakowaną i zachęcającą atmosferę, która wzmacnia precyzję wykonania McLarena.

W GT po raz pierwszy zastosowano „ukrytą, dopóki nie rozświetloną” iluminację wnętrza. Wyglądające w pierwszej chwili na metalowe wykończenia, po włączeniu zapłonu okazują się być elementami tego pionierskiego systemu oświetlenia. Dla spójności projektu, ten ambientowy świecący wzór prowadzi do grilli głośników niedawno nagrodzonego* systemu nagłośnieniowego Bowers & Wilkins. Rozmieszczone wokół drzwi i deski rozdzielczej po stronie pasażera, ambientowe elementy oświetlenia, mogą zmieniać barwę, dostosowując się do koloru wnętrza albo nastroju podróżujących.

Źródło: McLaren/Auto Fus Group



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago