Auto Fus Group 13 marca 2020 r. (i to nie był feralny piątek!) przygotowała dla miłośników szybkich sportowych samochodów wyjątkowa gratkę. To polska premiera limitowanej serii McLarena 620S.
Brytyjska rakieta, to McLaren 620S bazujący na wyścigówce 570S GT4, z dopuszczeniem do ruchu po drogach publicznych. Za 250 tys. funtów angielskich, czyli 1,25 mln zł, można stać się właścicielem jednego z 350 egz. przewidzianych do wyprodukowania.
McLaren 620S to limitowana seria coupe która dołącza do rodziny Sports Series marki. Jest propozycją wyjątkową: wygląda jak wyścigówka, prowadzi się jak wyścigówka, oferuje osiągi wyścigówki i jak wyścigówka się zachowuje. Źródłem jego napędu jest 8-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 3,8 l wyposażony w podwójne turbodoładowanie i z racji braku ograniczeń wymaganych od torowych bolidów, podkręcony do mocy 620 KM, co czyni ten model najmocniejszym spośród wszystkich McLarenów Sport Series. Wyróżnia się również pod względem osiągów, w tym przyspieszeniem od zera do „setki” w 2,9 s, od zera do 200 km/h w 8,1 s oraz prędkością maksymalną 322 km/h!
Moment obrotowy 620 Nm przekazywany jest na tylną oś przez 7-stopniową przekładnię SSG, a do charakteru i większej mocy bolidu dopasowano m.in. sztywniejsze mocowania silnika oraz aerodynamikę. Z 570S GT4 zaadaptowano regulowane tylne skrzydło, które dla potrzeb homologacyjnych trzeba było wyposażyć w trzecie światło stopu. Do wyboru są trzy ustawienia skrzydła, które może generować przy prędkości 250 km/h nawet 185 kg siły docisku.
Regulowane zawieszenie z amortyzatorami typu coilover oferuje aż 32 indywidualne ustawienia każdego z nich, dzięki czemu kierowca ma możliwość dopasowania charakterystyki tłumienia do własnych preferencji i umiejętności. Auto ma także sztywniejsze stabilizatory oraz układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami (z przodu o średnicy 390 mm z tyłu 380 mm) i zaciskami z kutego aluminium. Standardem są również opony Pirelli P Zero Trofeo R semi slick nawleczone na 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu (pełne slicki do jazdy na torze dostępne są w opcji).
We wnętrzu pojazdu zamontowano superlekkie sportowe fotele ze szkieletem z włókien węglowych wyposażone w 6-punktową uprząż i tradycyjne 3-punkowe pasy, z karbonu wykonano także łopatki do zmiany biegów, ramiona kierownicy i konsolę środkową. Uwagę zwraca brak dywaników czy schowka po stronie pasażera. Wersja podstawowa nie oferuje też klimatyzacji ani systemu multimedialnego. Te elementy wyposażenia można jednak zamówić w ramach bezpłatnych opcji. Standardem jest system telemetryczny McLaren Track Telemetry (MTT) z 7-calowym ekranem dotykowym.
Każdy szczęśliwy nabywca McLarena 650S w cenie otrzyma Pure McLaren Track Day ze szkoleniem pod okiem fachowego eksperta na torze wyścigowym.
McLaren 650S – podstawowe dane techniczne
Silnik | M838TE, 3.8 l twin-turbo V8, 3799 cm3 |
Moc | 620 KM przy 7000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 620 Nm przy 3500 obr./min |
Przekładnia | 7-stopniowa SSG |
Długość | 4557 mm |
Szerokość | 2095 mm |
Wysokość | 1194 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Masa własna | 1282 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 72 l |
Pojemność bagażnika | 120 l |
Prędkość maksymalna | 322 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 2,9 sekundy |
Przyspieszenie 0-200 km/h | 8,1 sekundy |
Średnie zużycie paliwa (miasto/autostrada) | 15/23 l/100 km |