Categories: Wiadomości

Nowy Renault Espace – 3 cylindry, hybryda, 7 miejsc i najnowsze technologie

Szósta generacja Renault Espace stała się 7-osobowym SUV-em. Nie ma już napędu na cztery koła i silnika wysokoprężnego, a napędza go 3-cylindrowa hybryda o mocy 200 KM. Historia Renault Espace jako przestronnego francuskiego minivana rozpoczęła się w 1983 roku wraz z premierą pierwszej generacji. W tym roku ikona francuskiej rodziny obchodzić będzie 40-lecie istnienia i zrobiła sobie najpiękniejszy prezent na okrągły jubileusz. Zupełnie nowa generacja, szósta w kolejności. Jednak diametralnie różni się od oryginalnego Espaca (i właściwie wszystkich innych następców).

Nowością nie jest już typowy minivan z gigantycznymi szklanymi powierzchniami. Zdecydowano się na modne nadwozie typu SUV, które jest mniejsze niż poprzedni Espace, ale oferuje podobną przestrzeń wewnątrz i do siedmiu miejsc. Samochód poznaliśmy w paryskich studiach jeszcze przed oficjalną premierą i nie musimy się martwić o zmiany. „Espace to francuskie słowo oznaczające przestrzeń. I o to w tym wszystkim chodzi. Espace nie określa, czy jest to MPV, czy SUV. Charakteryzuje się dużą przestrzenią” – dowiadujemy się na wstępie od przedstawicieli francuskiego koncernu samochodowego.

Nowe Renault Austral – jakość od A do L

Bazą techniczną nowej generacji jest platforma CMF-CD, która jednak została poddana specjalnym modyfikacjom mającym na celu maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej. Choć auto o długości ponad 4,7 metra jest o 14 cm krótsze od swojego poprzednika, to miejsce dla pasażerów w środku jest tyle samo. Jak już zapowiadaliśmy, nowość może pomieścić do siedmiu pasażerów, przy czym trzeci rząd siedzeń jest dostępny bez dodatkowej dopłaty.

Nowy SUV ma taką samą architekturę jak mniejszy Austral, co w dużej mierze dotyczy również wyglądu zewnętrznego. Z przodu i z tyłu znajdziemy wiele wspólnych elementów stylistycznych, w zależności od wybranego poziomu wyposażenia (podstawowy Techno uzupełnia sportowy Espirit Alpine i bardziej luksusowy Iconic), koła mają rozmiary od dziewiętnastu do dwudziestu cali. Topowa wersja wyróżnia się czarną osłoną chłodnicy lub listwami okiennymi i dachowymi. Możliwości absolutnego szczytu docenisz jednak najbardziej w środku.

Austral już nas zaskoczył dobrze wykonaną kabiną z odrobiną luksusu. A Espace podąża w tym kierunku, to i tutaj nie musimy oszczędzać na pozytywnych wrażeniach. Szczególnie z wersją Iconic, którą poznajemy na pierwszym spotkaniu w Paryżu. Wewnątrz deska rozdzielcza z prawdziwego drewna jesionowego, jasnoszara skórzana tapicerka połączona z wykończeniami w kolorze mokka, nie może zabraknąć wygodnych, elektrycznie regulowanych foteli z miękkimi poduszkami na oparciach w drugim rzędzie.



Oparcia tylnych siedzeń można również pochylić pod kątem do 31 stopni, co zapewnia naprawdę przyjemny komfort z tyłu.  Wsiadanie do trzeciego rzędu nie jest oczywiście zbyt łatwe, a przestronność tutaj już wiąże się z pewnymi kompromisami. Ale nawet dorośli bez problemu poradzą sobie z krótkim przesiadaniem się. Zwłaszcza jeśli pasażerowie w drugim rzędzie przesuną swoje siedzenia dalej do przodu. Można to zrobić w zakresie dwudziestu dwóch centymetrów. Dla małych dzieci przestrzeń z tyłu będzie absolutnie idealna.

Wadą drugiego rzędu jest to, że w porównaniu do poprzednika nie oferuje trzech osobnych siedzeń z Isofix, ale ławkę podzieloną w stosunku 60:40 z Isofix na krawędziach. Z drugiej strony przemiana w SUV-a z mniejszymi przeszkleniami nie musi aż tak bardzo denerwować. Boczne szyby nie są aż tak duże, ale za dopłatą można dostać panoramiczne okno dachowe o powierzchni ponad metra kwadratowego. Nie potrzebuje nawet belki poprzecznej, ponieważ jest to rozwiązanie ze specjalną powierzchnią, która filtruje promieniowanie UV i może odbijać większość promieni i ciepła.

Bagażnik ma pojemność 777 litrów w wersji pięcioosobowej z drugim rzędem siedzeń przesuniętym maksymalnie do przodu. Siedem wyprostowanych oparć nadal mieści 159 litrów ładunku. A po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie w konfiguracji pięcioosobowej powstaje olbrzymia przestrzeń o pojemności 1818 litrów do przewozu dużych przedmiotów. Jednak niewielką wadą nowego Espaca jest ograniczony dostęp do bagażnika. W porównaniu do swojego poprzednika, można zauważyć, że jest znacznie niższy i węższy.

Jednak pod względem multimediów i nowoczesnych technologii nowy produkt jest o kilka poziomów wyższy niż piąta generacja. W centrum uwagi znajduje się cyfrową tablicą przyrządów o przekątnej 12,3 cala i 12-calowym ekranem informacyjno-rozrywkowym pośrodku. System rozrywki działa na systemie Android i działa podobnie jak Twój smartfon, w tym aktualizacje OTA, profile osobiste i niezliczone aplikacje, które możesz pobrać do swojego samochodu.

Modernizacji otoczenia sprzyja wyświetlacz head-up o przekątnej 9,3 cala, który wyświetla najważniejsze informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Oczywiście nie może zabraknąć również wielu asystentów bezpieczeństwa i pomocy. Losowy monitoring 360 stopni z czterema kamerami, najnowszej generacji asystent jazdy po pasie ruchu czy powiadamianie o ruchu za samochodem.

Chociaż nowy Espace w dużej mierze podąża za cyfrowymi trendami, to na wzór Australa zachował fizyczne przyciski do ustawiania temperatury i najważniejszych funkcji.

Gama silników będzie się z czasem powiększać, a w chwili premiery modelu Renault zaprezentowało absolutną czołówkę gamy, czyli układ hybrydowy z trzycylindrowym silnikiem benzynowym. Silnik spalinowy ma pojemność 1,2 litra i dostarcza 96 kW oraz 205 Nm momentu obrotowego. Jednostkę wspomagają dwa silniki elektryczne – główny o mocy 50 kW i momencie obrotowym 205 Nm. Ten system jest zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 2 kWh. Silnik elektryczny jest wspomagany przez generator rozruchowy o mocy 50 Nm, który służy do uruchamiania silnika spalinowego i zmiany biegów. Rezultatem jest systemowa moc wyjściowa 200 koni mechanicznych, setka w 8,8 sekundy i maksymalna prędkość 175 km/h.

Renault Espace VI – podstawowe dane techniczne

Silnik E-Tech Hybrid 200
Cylindry/zawory 3/12
Pojemność skokowa [cm3] 1199
Moc maksymalna [kW] 147
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 205
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 8,8
Prędkość maksymalna [km/h] 175
Średnie zużycie paliwa WLTP [l/100 km] 4,7
Zbiornik paliwa [l] 55
Długość x szerokość x wysokość [mm] 4722 x 1843 x 1645
Rozstaw osi [mm] 2738
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1587-1698
Bagażnik – wersja 5-osobowa [l] 777-1818
Bagażnik – wersja 7-osobowa [l] 677-1714

Źródło: Renault



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

16 godzin ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

16 godzin ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago