Symbioz to uniwersalny samochód, wyposażony w najlepsze technologie segmentu C opracowane przez Renault. Kompaktowy i jednocześnie przestronny, spełnia zróżnicowane potrzeby użytkowników.
Renault 16 zostało świadomie zaprojektowane jako samochód zapewniający pełnię życia, co miało je wyróżniać na tle konkurencji. W 1965 roku jego nadwozie było nowością: tylna klapa zapewniała dostęp do bagażnika, a modułową tylną kanapę można było ustawić w położeniu „rodzina wyjeżdża na wakacje”. Na tamte czasy był to niezwykle uniwersalny samochód. Trafił w punkt potrzeb rodzin szukających samochodu, który będzie potrafił się dostosować do ich wymagań i będzie podążał za zachodzącymi zmianami społecznymi.
Od tamtego czasu Renault nieustannie proponuje kolejne innowacje w segmencie rodzinnych samochodów, idące z duchem czasu. Tak było w latach 80. z modelem Espace. Była to prawdziwa rewolucja – samochód o nadwoziu jednobryłowym i możliwościach zmiany aranżacji wnętrza niespotykanych w tamtej epoce. W latach 90. marka zaproponowała kolejny hit – model Scenic, pierwszy kompaktowy van, zaprojektowany jako komfortowa kapsuła. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu komfortu wszystkim pasażerom.
Nowy model również ma zmienną pojemność bagażnika i wnętrza w zależności od potrzeb danej rodziny, jest wyposażony w użyteczne technologie, które mają realną wartość dodaną dla człowieka, i kompaktowe wymiary przystosowane do jazdy po mieście. Symbioz przejmuje geny swoich poprzedników i sięga po receptę na uniwersalny samochód zapewniający pełnię życia, by dostosować go do potrzeb naszych czasów. Symbioz poprzez swoją stylistykę zgodną z nowym kanonem marki podkreśla ciągłość z niedawno wprowadzonymi modelami: Scenic E-Tech 100% electric i Captur.
Symbioz łączy to, co najlepsze w samochodach Renault z segmentu C w zakresie modułowości, mobilnych technologii i wydajności. To kwintesencja know-how marki i inteligentnych rozwiązań, które służą zapewnieniu komfortu użytkowania samochodu i na krótkich, i na długich trasach. Model jest więc kierowany do szerokiej grupy odbiorców. Przede wszystkim do rodzin, które szukają przestronnego, nowoczesnego i wydajnego samochodu o modułowym wnętrzu. Ale także do klientów flotowych, zainteresowanych przejściem na elektryki i modelami o rozsądnym poziomie kosztów TCO. Dla obu kategorii klientów jest strzałem w dziesiątkę i to bez żadnych kompromisów.
Symbioz umocni pozycję marki w dolnej części segmentu, między Capturem a Australem. Nowy model o długości nadwozia 4,41 m uzupełni ofertę hybryd E-Tech, która składa się obecnie z Arkany (4,57 m) i Australa (4,51 m), oraz ofertę E-Tech 100% electric z modelami Megane i Scenic E-Tech 100% electric. Renault będzie w ten sposób dysponować spójną i strategiczną ofertą, która spełni pełen wachlarz potrzeb klientów dzięki dwóm gamom zbudowanym na dedykowanych platformach.
Symbioz jest wyposażony w najlepsze technologie Renault. Między innymi w system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google i przyciemniany szklany dach Solarbay. W wersji iconic jest wyposażony w 29 systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.
Bagażnik o pojemności maksymalnej 624 litrów, zaskakującej jak na samochód o tej długości, można dostosować do potrzeb dzięki przesuwnej tylnej kanapie, która po złożeniu tworzy płaską podłogę. Również i pod tym względem Symbioz plasuje się w czołówce segmentu. To atut, który udało się uzyskać bez szkody dla kompaktowych wymiarów czy zwrotności. Projektanci Symbioza znaleźli złoty środek i stworzyli uniwersalny model – nadaje się zarówno do jazdy po mieście, jak i spełnia potrzeby rodziny.
Nowy samochód rodzinny jest przyjazny dla środowiska i oszczędny w eksploatacji dzięki stosunkowo niewielkiej masie poniżej 1500 kg i napędowi E-Tech full hybrid 145. Wyjątkowa ultrawydajna technologia marki, stale udoskonalana od wprowadzenia w 2020 roku, zapewnia zużycie paliwa i emisję spalin na najniższym poziomie na rynku.
Symbioz uzupełnia gamę kompaktowych samochodów Renault, która obejmuje modele Arkana, Megane E-Tech 100% electric, Austral i Scenic E-Tech 100% electric, i zamyka rozdział ponownego podboju segmentu C w ramach strategii Renaulution.
Źródło: Renault
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…