Categories: Testy

EuroNCAP – ostatnia sesja w 2022 roku – tylko 3 z 14 samochodów nie uzyskały pięciu gwiazdek

Grudniowa sesja testów zderzeniowych EuroNCAP była ostatnią w 2022 roku.Tylko trzy z 14 poddanych próbom samochodów nie otrzymały maksymalnej możliwej oceny pięciu gwiazdek. Ostatnia tegoroczna grupa to: trzy chińskie, supermini,samochody rodzinne, terenowe, minivany, pickupy i cztery modele premium.

Luksusowy Lucid Air wprowadza swój model z USA do Europy i potwierdza swoje wysokie walory pięcioma gwiazdkami. Pozycjonowany w segmencie premium i wyposażony w najnowsze technologie może konkurować z samochodem Tesla Model S. Chińscy producenci coraz śmielej atakują rynki europejskie. Chery tym razem przybywa z małym samochodem terenowym o nazwie OMODAS5, a Maxus SAIC wprowadza na ten rynek duży minivan MIFA 9. Także MG kontynuuje pasmo chińskich sukcesów z elektrycznym modelem MG 4. Wszystkie wyżej wymienione sprostały zadaniom i uzyskały najwyższą z możliwych ocen – pięć gwiazdek.

Mercedes-Benz Safety Experience – bezpieczeństwo w praktyce

W 2022 r. przyspieszył rozwój motoryzacyjnej elektryfikacji. Elektryczny Volkswagen ID. Buzz również nie zawiódł i otrzymał najwyższą ocenę. Pięć gwiazdek przyznano dwóm testowanym pickupom – Ford Ranger i Volkswagen Amarok. Najwyżej oceniona została również Škoda Octavia oraz Lexus RX, Land Rover Discovery oraz Mercedes-Benz GLC.

“Rok 2022 był jednym z najbardziej pracowitych lat EuroNCAP w historii. Widzieliśmy wielu nowych producentów samochodów i nowe technologie. Oczywiste jest, że europejscy konsumenci nadal wymagają najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a dobra ocena EuroNCAP jest postrzegana przez producentów samochodów jako klucz do odniesienia sukcesu. Dwadzieścia pięć lat od swojego powstania EuroNCAP wciąż podnosi poziom bezpieczeństwa, a nasze protokoły na rok 2023 przyniosą branży samochodowej nowe, ekscytujące i trudne wyzwania” – mówi Michiel van Ratingen, sekretarz generalny EuroNCAP.

Cztery gwiazdki otrzymały w tej sesji takie samochody jak: Ford Puma, Volkswagen Touran i Peugeot 408.



Źródło: EuroNCAP

 



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

17 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

4 dni ago