Aktualnie trwają analizy, które z dużym prawdopodobieństwem doprowadzą do wycofania się marki z chińskiego rynku w 2023 roku. Potwierdził to Klaus Zellmer, prezes zarządu Škoda Auto w rozmowie z Automobilwoche. To jest wyjątkowy rynek, na którym jest coraz większa konkurencja, a znacznie większe możliwości ma obecnie dynamicznie rozwijający się rynek w Indiach.
Škoda Auto produkuje i sprzedaje mniej, niż wcześniej planowano. Ma na to wpływ wycofanie się z rynku rosyjskiego i wojna w Ukrainie. Rosja była drugim pod względem liczby sprzedanych samochodów rynkiem dla producenta. Rocznie sprzedawano tam 90 tys. aut. Jednak do niedawna Chiny były dla najważniejszym rynkiem. W 2018 roku sprzedano tam 341 tys. aut, a w 2019 roku 282 tys., by w 2021 r. było to już tylko 71 tys. egzemplarzy. Do takiego spadku przyczyniła się m.in. Pandemia COVID-19 i coraz większa konkurencja aut elektrycznych.
W 2022 r. Škoda sprzedała w Chinach o 31 proc. Aut mniej niż w analogicznym okresie minionego roku. Natomiast w Indiach odnotowano aż dwukrotny wzrost, co świadczy o rozwoju I możliwościach tego rynku dla producenta. Ostateczne decyzje powinny zapaść w najbliższych miesiącach. Wszystko jednak wskazuje na to, iż Škoda Auto przestanie nie tylko produkować, ale również sprzedawać swoje samochody w Chinach.
Źródło: Automobilwoche
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…