Grudniowa sesja testów zderzeniowych EuroNCAP była ostatnią w 2022 roku.Tylko trzy z 14 poddanych próbom samochodów nie otrzymały maksymalnej możliwej oceny pięciu gwiazdek. Ostatnia tegoroczna grupa to: trzy chińskie, supermini,samochody rodzinne, terenowe, minivany, pickupy i cztery modele premium.
Luksusowy Lucid Air wprowadza swój model z USA do Europy i potwierdza swoje wysokie walory pięcioma gwiazdkami. Pozycjonowany w segmencie premium i wyposażony w najnowsze technologie może konkurować z samochodem Tesla Model S. Chińscy producenci coraz śmielej atakują rynki europejskie. Chery tym razem przybywa z małym samochodem terenowym o nazwie OMODAS5, a Maxus SAIC wprowadza na ten rynek duży minivan MIFA 9. Także MG kontynuuje pasmo chińskich sukcesów z elektrycznym modelem MG 4. Wszystkie wyżej wymienione sprostały zadaniom i uzyskały najwyższą z możliwych ocen – pięć gwiazdek.
Mercedes-Benz Safety Experience – bezpieczeństwo w praktyce
W 2022 r. przyspieszył rozwój motoryzacyjnej elektryfikacji. Elektryczny Volkswagen ID. Buzz również nie zawiódł i otrzymał najwyższą ocenę. Pięć gwiazdek przyznano dwóm testowanym pickupom – Ford Ranger i Volkswagen Amarok. Najwyżej oceniona została również Škoda Octavia oraz Lexus RX, Land Rover Discovery oraz Mercedes-Benz GLC.
EuroNCAP – najwyższe noty za bezpieczeństwo i systemy dla Mercedesa EQE
“Rok 2022 był jednym z najbardziej pracowitych lat EuroNCAP w historii. Widzieliśmy wielu nowych producentów samochodów i nowe technologie. Oczywiste jest, że europejscy konsumenci nadal wymagają najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a dobra ocena EuroNCAP jest postrzegana przez producentów samochodów jako klucz do odniesienia sukcesu. Dwadzieścia pięć lat od swojego powstania EuroNCAP wciąż podnosi poziom bezpieczeństwa, a nasze protokoły na rok 2023 przyniosą branży samochodowej nowe, ekscytujące i trudne wyzwania” – mówi Michiel van Ratingen, sekretarz generalny EuroNCAP.
Cztery gwiazdki otrzymały w tej sesji takie samochody jak: Ford Puma, Volkswagen Touran i Peugeot 408.
Źródło: EuroNCAP