Wiadomości

Nowy Opel Crossland – czym zaskoczy użytkownika

Wyraziste i kompaktowe nadwozie z atrakcyjną stylistyką SUV‑a oraz bardzo przestronne i uniwersalne wnętrze. Taki jest nowy Opel Crossland — pierwszy model, którego przód upodabnia się do nowego niepowtarzalnego „oblicza” marki, zaprezentowanego kilka tygodni temu w nowym Oplu Mokka. Podobnie jak w przypadku Mokki z nazwy Opla Crosslanda znika litera X.

Oprócz zmian w wyglądzie Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego Crosslanda oraz uzupełnił ofertę o usportowioną wersję wykończenia GS Line+. Wyposażenie modelu wzbogaci się też o adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip.

  • Kontynuator: przód Crosslanda upodabnia się do nowego Opla Mokki
  • Kompleksowa zmiana: Opel Vizor obejmuje cały przedni pas wraz z grillem i reflektorami
  • Dla entuzjastów: usportowiona wersja wyposażenia GS Line+ z wyrazistą czarno-czerwoną kolorystyką
  • Wyjątkowa wszechstronność: przesuwane tylne siedzenia i bagażnik o pojemności do 1255 litrów
  • Doskonały komfort: nowe opcjonalne ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR i tapicerką z alcantary
  • Dynamiczna jazda: dalsze udoskonalenia podwozia i układu kierowniczego
  • Na każdą nawierzchnię: teraz z adaptacyjnym układem kontroli trakcji IntelliGrip
  • Euro 6d w całej gamie: wszystkie jednostki benzynowe i wysokoprężne spełniają najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin

Opel Vizor organicznie integrujący grill i reflektory obejmuje cały przód nowego Crosslanda. Tworząc jednolitą całość, optycznie poszerza samochód i porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów. Pośrodku Vizora wyeksponowano kultowe logo marki z symbolem błyskawicy. Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w nadchodzącej dekadzie, zapewniając osłonę nowoczesnym technologiom, które firma zaoferuje w bliższej i dalszej przyszłości.

Z tyłu nowe przyciemniane klosze świateł podkreślają charakterystyczny dla Opla motyw skrzydeł, a nowa czarna błyszcząca tylna klapa (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że nowy Crossland wydaje się szerszy i masywniejszy.



Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersjach dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym.

Dla fanów sportowego wyglądu przygotowano atrakcyjną cenowo wersję wyposażenia GS Line+. Ta nowa wersja obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckie stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu, tylne światła LED oraz relingi dachowe, dzięki którym kompaktowy SUV naprawdę wyróżnia się na tle konkurencji.

Poczucie przestrzeni oraz pierwszorzędne ergonomiczne przednie fotele AGR w Crosslandzie sprawiają, że dalekie trasy można będzie pokonywać w jeszcze większym komforcie. SUV przekonuje także wysokim poziomem funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i można ją przesuwać w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.

Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona z przodu oraz belkę skrętną na tylnej osi. W połączeniu z nowym wałkiem pośrednim w kolumnie kierownicy, który poprawia precyzję kierowania i utrzymywanie kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem a zwrotnością.

Teraz z IntelliGrip: optymalna przyczepność w każdych warunkach

Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip (dostępny od początku 2021 r.), który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:

  • Normal / On-road: Tryb „normalny”, ustawiany domyślnie z chwilą uruchomienia silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
  • Snow: Tryb zimowy, zapewniający optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
  • Mud: Tryb „błotny”, dopuszczający większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większą porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Sand: W tym trybie dopuszczalne jest niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
  • ESP Off: ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.

Kierowca i pasażerowie są również dobrze skomunikowani i mają zapewnioną rozrywkę dzięki systemom multimedialnym w wersjach Radio, Multimedia oraz najwyższej Multimedia Navi Pro z 8‑calowym kolorowym ekranem dotykowym. System Multimedia jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję.

Ponadto Crossland oferuje dostęp do opcjonalnych usług „OpelConnect”[1]. Usługi Nawigacji Online[2] z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnych cenach paliwa oraz system umożliwiający bezpośrednie nawiązanie połączenia z pomocą drogową lub wezwanie służb ratunkowych sprawiają, że podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.

Silniki benzynowe i wysokoprężne spełniające normę Euro 6d: Radość z jazdy z niską emisją zanieczyszczeń

Klienci Opla Crossland mogą wybierać z oferty wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych o pojemności skokowej 1,2 i 1,5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i silniki wysokoprężne o mocy 81 kW (110 KM) i 88 kW (120 KM) spełniają obecnie surowe normy emisji spalin Euro 6d.

Silniki benzynowe 1.2 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.2 Turbo
Moc maks. (kW/KM) przy obr./min 61/83

przy 5750

81/110

przy 5500

96/130

przy 5500

96/130

przy 5500

Moment obrotowy
(Nm przy obr./min)
118
przy 1750
205
przy 1750
230
przy 1750
230
przy 1750
Norma emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Przekładnia MT5 MT6 MT6 AT6
Zużycie paliwa wg NEDC[3] (l/100 km) – dane wstępne
  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
    – CO2 g/km
5,6-5,4

4,2-4,1

4,7-4,6

107-106

5,9-5,8

4,2-4,1

4,8-4,7

109-108

5,7

4,2

4,8-4,7

109-107

5,9

4,5

5,0-4,9

113-112

 

Silniki wysokoprężne 1.5 Diesel 1.5 Diesel
Moc maks. (kW/KM) przy obr./min 81/110

przy 3500

88/120

przy 3750

Moment obrotowy (Nm przy obr./min) 250 przy 1750 300 przy 1750
Norma emisji Euro 6d Euro 6d
Przekładnia MT6 AT6
Zużycie paliwa wg NEDC[3] (l/100 km) – dane wstępne
  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
    – CO2 g/km
4,8

3,7-3,6

3,6-3,5
94-93

4,4

3,8-3,7

3,9-3,8
103-101

 

Wyznaczająca trendy technologia oświetlenia i innowacyjne systemy wspomagające kierowcę

Podróżowanie Oplem Crosslandem może być jeszcze bardziej relaksujące i bezpieczniejsze dzięki licznym najnowszym technologiom i systemom wspomagającym. Adaptacyjne w pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem wiązki świetlnej zapewniają znakomitą widoczność po zmroku.

Najważniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowym Oplu Crosslandzie w skrócie:

  • Wyświetlacz projekcyjny (head-up) prezentujący najważniejsze dane dotyczące prędkości, nawigacji oraz działania systemów wspomagających prowadzenie pojazdu dokładnie na linii wzroku kierowcy.
  • Alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych działający przy prędkości powyżej 5 km/h. Jeżeli samochód zbyt szybko zbliża się do pojazdu poprzedzającego lub pieszego, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wyświetla komunikat na ekranie centrum informacyjnego. Jeżeli kolizja jest nieuchronna, układ hamulcowy przygotowuje się do hamowania awaryjnego i w razie potrzeby rozpoczyna je, aby złagodzić skutki zderzenia. Poniżej 30 km/h system może doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania. Jeżeli prędkość przekracza 30 km/h, zostaje ona tylko zmniejszona, a kierowca musi aktywnie hamować.
  • System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu emituje słyszalne i widoczne sygnały, jeśli zarejestruje niezamierzone opuszczenie pasa ruchu.
  • System wykrywania senności oceniający poziom zmęczenia kierowcy na podstawie stylu jazdy i przypominający o konieczności przerwy w podróży.
  • System ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe. Za pomocą sygnałów świetlnych w lusterkach bocznych po odpowiedniej stronie system informuje kierowcę o pojazdach zbliżających się sąsiednimi pasami ruchu.
  • Panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni.
  • Automatyczny asystent parkowania, który rozpoznaje miejsca do parkowania równoległego i prostopadłego, i automatycznie parkuje pojazd (kierowca musi tylko operować pedałami i dźwignią zmiany biegów).
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości, wraz z funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, umożliwia szybkie i łatwe przestrzeganie ograniczeń prędkości.

Zamówienia na nowego Crosslanda można będzie składać już niebawem, a pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów na początku 2021 roku.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


[1] Funkcja jest oferowana w zależności dostępności usług „OpelConnect” na danym rynku.

[2] Usługi Nawigacji Online są bezpłatne przez 36 miesięcy od aktywacji. Później usługi te są płatne.

[3] Podane wstępne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP, a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniami R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1153 i R (UE) nr 2017/1151.

Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

22 godziny ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

22 godziny ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago