Categories: Testy

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI (115 KM) 7-DSG – crossover, który oczarowuje

Skoda Auto wciąż uatrakcyjnia swoją paletę modeli. Szczególnym powodzeniem cieszy się wciąż rozrastająca się rodzina modeli SUV, którą w 2016 roku zapoczątkował Kodiaq. Nadspodziewane powodzenie spowodowało ukierunkowanie producenta na modny segment.

Skoda Kamiq jest trzecim członkiem czeskiej rodziny modeli SUV. Chociaż w założeniu miał być najmniejszym, to jednak ma dłuższy rozstaw osi (2651 mm) od największej Skody Kodiaq (2638 mm). To także podniesiona o 39 mm Skoda Scala. Auto powstało na koncernowej platformie MQB-A0 i pod wieloma względami jest technicznie spokrewnione z Seatem Aroną i Volkswagenem T-Cross. Pod względem długości nadwozia pokonuje nieznacznie swoich koncernowych konkurentów – Aronę o 10 cm, a T-Crossa o 13 cm.

Można też uznać, że Skoda Kamiq ma z tej trójki najbardziej nowoczesny design nadwozia, w czym wyróżniają ją oddzielne światła LED do jazdy dziennej oraz dynamiczne kierunkowskazy realizowane przez 4 świecące segmenty.

Skoda ENYAQ iV – elektryczny SUV już gotowy do drogi z polskimi akumulatorami i wersji RS 4×4

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI (115 KM) 7-DSG – nowoczesne i funkcjonalne wnętrze

Wnętrze typowo koncernowe z ukierunkowaniem na Skodę. W ofercie znalazł się więc bardzo ostatnio modny cyfrowy kokpit oraz centralny tablet z 9,2-calowym ekranem dotykowym. Praktycznym i ważnym dla użytkownika jest dezaktywujący się po 15 minutach (gdy nie jest używany) kluczyk, co uchroni nas przed przejęciem sygnału, gdy auto parkujemy na noc.

Funkcjonalne wnętrze umożliwia składanie tylnych foteli i powiększenie przestrzeni bagażowej. W wersji podstawowej mamy do dyspozycji 400 l bagażnik, a po złożeniu tylnych oparć powiększymy go do 1395 l. Szkoda, że oparcia po złożeniu nie tworzą płaskiej powierzchni.



Warto też wymienić elementy, które ktoś może uznać w takim modelu za zbędne, ale z cała pewnością ułatwiają życie kierowcy i pasażerom. To przede wszystkim osłonki na drzwiach, które po ich otwarciu osłaniają krawędzie przed odrapaniem. Tradycją w najnowszych modelach Skody stały się skrobaczki mocowane pod pokrywą wlewu paliwa. W podłokietniku znajdziemy parasolkę, a w bagażniku latarkę LED.

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI (115 KM) 7-DSG – trzy cylindry i automat

Na silnik trzycylindrowy wciąż wielu patrzy z lekkim uśmieszkiem. Twierdzą, że słaby, nietrwały i głośny. Wersja 1.0 TSI o mocy 115 KM współpracujące z siedmiostopniową przekładnią DSG, z całą pewnością jest w stanie zadowolić nawet tego najbardziej sceptycznie nastawionego użytkownika.

Podczas jazdy sprawdził nam się system start-stop, który pozwalał na szybki i płynny powrót pracy silnika. Dynamikę trzycylindrowej jednostki napędowej z DSG oceniliśmy również pozytywnie (i to nie była jazda w trybie sportowym). Przy dobrym wyciszeniu kabiny pasażerskiej nie przeszkadzała praca jednostki napędowej, którą w tym przypadku możemy ocenić jako stosunkowo cichą.

Średnie zużycie paliwa podczas jazd testowych w mieszanych warunkach nie przekroczyło 7,1 l/100 km, ale już przy spokojniejszej jeździe zeszliśmy nawet poniżej 6,0 l/100 km.

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI (115 KM) 7-DSG – podsumowanie

Z całą pewnością Skoda Kamiq jest autem godnym polecenia. Ma ładny design nadwozia, funkcjonalne i dobrze wyposażone wnętrze oraz wygodne siedzenia. Jest w stanie sprostać wymaganiom nawet najbardziej radykalnie nastawionym użytkownikom.

Plusy

+ atrakcyjny design nadwozia

+ oszczędna i dynamiczna jednostka napędowa

+ dobra praca automatycznej skrzyni biegów

+ wirtualny kokpit

+ funkcjonalne wnętrze

+ dobrej jakości materiały wnętrza

+ bogate wyposażenie wersji topowej

+ pojemny bagażnik

+ system ochrony krawędzi drzwi

Minusy

– schodek, który powstaje po złożeniu tylnego oparcia

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI (115 KM) 7-DSG  – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 999 cm3, R3, turbobenzyna
Moc 115 KM przy 5000-5500 obr./min
Moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500  obr./min
Skrzynia biegów i napęd 7-biegowa zautomatyzowana, napęd na przód
Prędkość maksymalna 193 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0   s
Średnie zużycie paliwa podczas testu 5,4-7,1 l/100 km
Długość 4241 mm
Szerokość 1793 mm
Wysokość 1531 mm
Rozstaw osi 2651 mm
Pojemność bagażnika 400/1395 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l
Masa własna 1190 kg, ładowność 575 kg
Cena egzemplarza testowego 118 350 zł
Cena wersji podstawowej 62 150 zł

 



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

19 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago