Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej cichą i komfortową jazdę w tej klasie. Charyzmatyczny, smukły i elegancki design DS N°8 odzwierciedla nową sylwetkę SUV-a Coupé. W pełni elektryczny, może pochwalić się zasięgiem do 750 km w cyklu mieszanym i ponad 500 km podczas jazdy autostradą. To niesamowita wartość w tej klasie uzyskana dzięki niezwykłemu współczynnikowi oporu aerodynamicznego Cx wynoszącemu 0,24.
Po DS 3, DS 4, DS 7 i DS 9, DS N°8 wyznacza początek nowej ery. DS N°8 to pierwszy w 100% elektryczny projekt marki.
„W czasach, gdy nasza branża przechodzi bezprecedensową rewolucję, DS Automobiles jest w czołówce, przyspieszając swoją strategię elektryfikacji. Dzięki DS N°8 marka jest częścią transformacji energetycznej, oferując zrównoważoną i bezkompromisową mobilność w stylu inspirowanym francuską sztuką podróżowania”. – powiedział Olivier François, dyrektor generalny marki DS Automobiles.
Wraz z premierą nowego modelu, marka DS Automobiles ujawnia nową filozofię nazewnictwa. „N°” to ukłon w stronę języka francuskiego, ponieważ jest to zwyczajowy skrót stosowany dla wyrazu „numer” w języku francuskim, uosabiający elegancję i ponadczasowość, która przekracza granice językowe. Podejście to łączy nazwy istniejącej gamy z nazwami przyszłych modeli marki, zachowując numery i stosując bardziej wyrazistą logikę uwzględniającą „N°” (oznaczający numer). Przyszła gama DS Automobiles będzie podążać za tą nową konwencją nazewnictwa. W przypadku DS N°8, „8” to nowy numer dla DS Automobiles. Jego kształt, zbliżony do znaku nieskończoności, kojarzy się z harmonią i spokojem. Aby zachować tożsamość marki, na tyle pojazdu znajdzie się podpis „N°8” uzupełniony o „DS AUTOMOBILES”.
DS N°8: MODEL O ZOPTYMALIZOWANEJ AERODYNAMICE
Zainspirowany samochodem koncepcyjnym DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 posiada najnowsze rozwiązania nawiązujące do najlepszej tradycji słynnego francuskiego producenta samochodów. DS N°8 jest owocem prac skoncentrowanych na poszukiwaniu wydajności aerodynamicznej. Dążenie do zapewnienia maksymalnej wydajności aerodynamicznej wyraźnie zainspirowało jego design charakteryzujący się zwężającymi się i smukłymi liniami. DS N°8 nawiązuje do awangardowego oryginalnego DS z 1955 roku, SM wprowadzonego na rynek w 1970 roku i pionierskiego ducha, który charakteryzuje markę od momentu jej powstania w 2014 roku.
Pełna wyrafinowania i technologii stylistyka modelu DS N°8 to projekcja przyszłości i manifest francuskiej sztuki podróżowania. Kształt samochodu DS N°8 to zaproszenie do długich podróży dzięki znakomitym właściwościom aerodynamicznym. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynosi zaledwie 0,24, a współczynnik SCx 0,63 jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nadwozie DS N°8 doskonale oddaje właściwości aerodynamiczne dzięki płynnym liniom zapewniającym optymalny przepływ powietrza wokół nadwozia. Każda część nadwozia została dokładnie przetestowana w tunelu aerodynamicznym. Prace wykonane nad aerodynamiką oznaczają oszczędność na poziomie 15 dm² w SCx, tj. wzrost zasięgu o 60 km w cyklu WLTP i 75 km na autostradzie. Ten techniczny wyczyn osiągnięto bez uszczerbku dla atrakcyjności wyglądu zewnętrznego.
DS Automobiles PALLAS i ÉTOILE – nowe nazwy wersji wyposażenia samochodów francuskiej marki
„DS N°8 to zarówno charyzmatyczy wygląd z silną identyfikacją wizualną z przodu i z tyłu, jak i elegancja widoczna w czystości profilu fastbacka, podkreślona płynną i ciągłą linią dachu biegnącą aż do klapy tylnej. W przypadku DS N°8 projektanci przewidzieli ewolucję SUV-ów coupé, charakteryzującą się efektywnym, eleganckim kształtem ze spektakularną i zaawansowaną technologicznie sygnaturą świetlną”. –mówi Thierry Metroz, dyrektor projektowy marki DS Automobiles.
Wymiary zewnętrzne nadają DS N°8 niezrównaną prezencję i doskonałą równowagę: 4,82 m długości przy szerokości sięgającej 1,90 m i wysokości ograniczonej do 1,58 m.
DS N°8 OFERUJE NIEPOWTARZALNĄ SYGNATURĘ ŚWIETLNĄ
Przód DS N°8 wyróżnia się zaawansowaną i atrakcyjną sygnaturą świetlną. Podświetlana osłona chłodnicy DS LUMINASCREEN, innowacja w świecie motoryzacji, jest rozświetlona pionowymi liniami i podświetlanym logo DS. Reflektory, składające się z trzech modułów, są podświetlone 8 diodami LED ze wzorem „Clous de Paris”, nawiązującym do luksusowego wykończenia wnętrza.
DS 7 VAUBAN – opancerzony model z napędem hybrydowym typu plug-in
DS LIGHTBLADE dopełnia tę sygnaturę. Układ w kształcie litery V, który po raz pierwszy pojawił się w samochodzie koncepcyjnym DS E-TENSE PERFORMANCE będącym swego rodzaju laboratorium technologicznym, wizualnie zaznacza obecność samochodu na drodze, podkreślając jego szerokość i bryłę. Smukłe i wydłużone światła DS LIGHTBLADE rozciągają się pionowo, zgodnie z tradycją modeli z gamy DS Automobiles.
DS N°8 to pierwszy model w gamie DS, w którym zastosowano pionową sygnaturę świetlną z tyłu. Czerpiąca bezpośrednią inspirację z samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE, nawiązuje do kultowej pionowej sygnatury z przodu, dzięki czemu DS N°8 jest natychmiast rozpoznawalny nawet z odległości ponad 100 metrów. Ponadto, wewnętrzne części poziomych i zwężających się tylnych świateł są wykończone wzorem pięciolinii. Są teraz trójwymiarowe, aby jeszcze bardziej przyciągać wzrok.
DS N°8 OFERUJE EKSKLUZYWNE DWUKOLOROWE NADWOZIE
DS N°8 zaprojektowano w oparciu o subtelną równowagę między gładkimi i zmysłowymi powierzchniami wzdłuż boków, które kontrastują z rzeźbionymi i ostrymi liniami charakteryzującymi przód i tył. Podobnie jak w przypadku samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE, dwukolorowe nadwozie wykorzystuje odcień głębokiej czerni. Ten kolor znajduje się na dachu, przechodzi na maskę i rozciąga się na osłonę chłodnicy. Ekskluzywne dwukolorowe nadwozie podkreśla charakter i elegancję sylwetki nowego modelu i stanowi ukłon w stronę świetności francuskiej motoryzacji. Technologia „Paintjet” zastosowana do stworzenia czarnej powierzchni dwukolorowej maski to światowa premiera w masowej produkcji. Proces jej nakładania nie wymagający etapu wypalania, ogranicza również emisję gazów cieplarnianych.
Dostępnych jest pięć kolorów, w tym trzy nowe: niebieski TOPAZ BLUE, szary PALLADIUM GREY i biały ALABASTER WHITE, które uzupełniają paletę kolorów obejmująca także biały CRYSTAL PEARL i czarny PERLA NERA BLACK.
DS N°8 OFERUJE SYLWETKĘ ZAPROJEKTOWANĄ Z MYŚLĄ O WYDAJNOŚCI AERODYNAMICZNEJ
Sylwetkę DS N°8 wyróżnia naprężony, wydłużony i smukły profil podkreślony przez dach rozciągający się aż do spojlera tylnej klapy. Dach optymalizuje aerodynamikę, co przekłada się na oszczędność 3 dm² SCx, zyskując 12 km zasięgu w cyklu WLTP lub 15 km na autostradzie. Klamki zewnętrzne drzwi przednich wysuwane automatycznie są polakierowane w kolorze nadwozia, natomiast klamki drzwi tylnych są zintegrowane ze słupkami drzwi.
„Wydajność aerodynamiczną” zapewniają także zaawansowane technologicznie elementy, takie jak aktywne wloty powietrza umieszczone w dolnej części przedniego zderzaka. Wloty zamykają się, aby wspomóc chłodzenie, dając zysk aerodynamiczny na poziomie 95% w porównaniu z tradycyjnym wlotem powietrza, co pozwala zaoszczędzić 4,5 dm2 , zyskując dodatkowe 18 km zasięgu w cyklu WLTP i 22,5 km na autostradzie , oraz 40% w porównaniu z konkurencyjnymi urządzeniami. Znacząca wartość wynika głównie z ich wysuniętego położenia w zderzaku, co zapobiega przepływowi powietrza pod maską. Należy zauważyć, że maska silnika znajduje się nieco niżej również w celu optymalizacji zasięgu.
Imponujące koła (o średnicy 740 mm) nadają profilowi wyjątkową moc i stabilność. 21-calowe kute koła zaprojektowano tak, aby połączyć lekkość i wytrzymałość. 19-calowe obręcze kół są zoptymalizowane dzięki aerodynamicznym wkładkom, które pozwalają zaoszczędzić 1 dm² czyli zwiększyć zasięg o 4 km według WLTP i 5 km na autostradzie. W pełni osłonięte podwozie DS N°8 pomaga zoptymalizować SCx o 3,5 dm², czyli zyskać 14 km zasięgu w cyklu WLTP lub 18 km na autostradzie.
SZTUKA PODRÓŻOWANIA ZYSKUJE NOWE OBLICZE
DS N°8 wita kierowcę jeszcze przed wejściem do samochodu. Funkcja Proximity Keyless Entry & Start uruchamia automatycznie wysuwane klamki drzwi, gdy kierowca zbliża się do samochodu. DS N°8 oferuje wyrafinowane wnętrze emanujące komfortem i spokojem. We wnętrzu DS N°8 zastosowano najwyższej jakości materiały, w tym szczotkowane aluminium o wyjątkowej grubości i wykończeniu na dużych powierzchniach.
Deska rozdzielcza łącząca doświadczenie i technologię
Kokpit DS N°8 uosabia francuski komfort, spokój i luksus. Szeroka deska rozdzielcza otula pasażerów i jest przykładem podejścia „Seamless Design”. Jest zarówno dekoracyjna, jak przepiękne rękodzieło, jak i techniczna ponieważ właśnie tu umieszczono system audio, kratki nawiewu i sygnatury świetlne. Czystość designu łączy w sobie wysoki poziom wiedzy specjalistycznej („High Craft”) i zaawansowanej technologii („High-Tech”), potwierdzając doskonałe połączenie między wyrafinowaniem technicznym a doświadczeniem DS Automobiles w zakresie stosowania szlachetnych materiałów.
Tłoczone wstawki ze wzorem „Clous de Paris” na kierownicy i nawiewach, a także perłowe przeszycia na desce rozdzielczej i podłokietnikach, kultowe elementy DS Automobiles, są nadal obecne. Wraz z tapicerką z eleganckiej skóry Nappa, te niezbędne elementy odznaczają się wyjątkowym wyrafinowaniem w duchu francuskiej sztuki podróżowania, która wyróżnia markę.
Podróż w świetle
Oświetlenie to jeden z najważniejszych elementów nowej generacji wnętrza modeli DS. Oświetlenie, zaprojektowane w sposób podkreślający wrażenia „pływających” elementów wnętrza, emanuje atmosferą czystości i spokoju. Wewnętrzne pionowe sygnatury świetlne LIGHTBLADE, które nawiązują do zewnętrznych świateł do jazdy dziennej, ożywiają krawędzie deski rozdzielczej i zaznaczają położenie klamek drzwi. Podświetlana grafika konsoli inspirowana jest rozgwieżdżonym niebem.
Kokpit będący oazą spokoju
Inspirowane samochodem koncepcyjnym DS AERO SPORT LOUNGE fotele o „otulającej” konstrukcji mają smukły kształt i zintegrowane zagłówki. Zastosowanie pianki o wysokiej gęstości oraz regulowane poduszki boczne na oparciach zwiększają komfort siedzenia. Przednie fotele są podgrzewane, chłodzone i masujące.
Oprócz podgrzewanej kierownicy, komfort termiczny zwiększa DS NECKWARMER, urządzenie zapewniające ogrzewanie jak najbliżej ciała, ograniczając w ten sposób zużycie energii. Ogrzewacze karku zamontowane w oparciach przednich foteli są podświetlane logo DS o kryształowym wyglądzie.
Pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach mogą cieszyć się wyjątkowym komfortem, z dużą przestrzenią na kolana, 84 cm przestrzeni nad głową i oparciami pochylonymi pod kątem 30° oraz praktyczną kanapą składaną w proporcji 40/20/40. Chłodzone i podgrzewane siedziska i oparcia foteli dopełniają komfortu podróżowania.
DS N°8 oferuje również wzorcowy komfort akustyczny wspomagany przez wyrafinowaną aerodynamikę, szyby z warstwą dźwiękochłonną i laminowanymi szybami bocznymi, które dopełniają obietnicy luksusowego podróżowania pierwszą klasą.
Wyświetlacz zestawu wskaźników z animacjami
Po otwarciu drzwi samochodu, na środku 10,25-calowego wyświetlacza pojawia się logo DS. Animowane logo wita kierowcę subtelnie mieniącymi się złotymi refleksami. Podczas jazdy, na wyświetlaczu zestawu wskaźników pojawiają się dynamiczne treści „Digital ART”. Dzięki animacji podróż staje się jeszcze przyjemniejsza. Animacja jest powolna, a kontury wzorów wtapiają się w ciemniejsze tło, dzięki czemu kierowca pozostaje skupiony na najważniejszych informacjach. Pośrodku znajduje się licznik kilometrów inspirowany światem zegarmistrzostwa. Czytelność wskaźnika naładowania akumulatora i „wskaźnika mocy” jest najważniejsza.
Kierownica w kształcie litery X
Nową kierownicę w kształcie litery X, inspirowaną naszymi najnowszymi samochodami koncepcyjnymi, odnajdujemy teraz w DS N°8. Jej konstrukcja łamie ustalone zasady, a architektura i ulepszona ergonomia oferują kierowcy nowe strefy chwytu, które zwiększają przyjemność czerpaną z jazdy. Obręcz kierownicy jest pokryta różnymi materiałami w zależności od poziomu wersji wyposażenia. Nowa, skórzana kierownica dzięki funkcji podgrzewania zwiększa również komfort termiczny w kabinie.
Konsola środkowa szyta na miarę
Za kierownicą DS N°8 francuska sztuka podróżowania nabiera nowego wymiaru. Wnętrze oferuje dwupoziomową „pływającą” konsolę środkową. W górnej części znajdują się najważniejsze funkcje interaktywne. Selektor skrzyni biegów „PRND”, selektor ustawień „Drive Mode”, a także regulator głośności systemu audio z natychmiastowym dostępem znajdują się idealnie w zasięgu ręki.
Te elementy zostały zaprojektowane jak kryształy, nawiązując do eleganckiej biżuterii, a subtelna animacja świetlna przypomina swoim kształtem galaktykę. Schowek na telefon, wykończony Alcantarą®, wygląda jak cenna szkatułka. Zamykane oparcie pod nadgarstek zawiera dodatkowy schowek, natomiast podłokietnik oferuje duży schowek na drobiazgi. W dolnej części znajduje się kolejny duży schowek, który można osłonić za pomocą przesuwnej klapki, mieszczący 2 wyjmowane uchwyty na kubki i 2 gniazda USB-C. Krawędzie konsoli środkowej są tapicerowane, aby były przyjemne w dotyku.
Duży, zgrabnie wkomponowany wyświetlacz centralny
Duży, 16-calowy ekran z możliwością personalizacji zapewnia dostęp do funkcji DS IRIS SYSTEM 2.0 sterowanych za pomocą systemu rozpoznawania mowy. Ekran jest zintegrowany z deską rozdzielczą i działa płynnie i responsywnie jak smartfon. Wyjątkowo smukły, idealnie wtapia się w powierzchnię deski rozdzielczej, nie kolidując z jej wykończeniem. Klienci docenią zarówno lepszą wydajność tej zaawansowanej technologicznie funkcji, jak i jej elegancki wygląd. Boczne chromowane wykończenia dodają całości wyjątkowego wyrafinowania.
Kolejny krok w kierunku poszanowania środowiska
Marka DS Automobiles chciała pójść dalej, projektując swoje kokpity. Wnętrze ETOILE jest wykończone ekskluzywną Alcantarą®, zawierającą 68% materiałów pochodzących z recyklingu. Fotele są wykończone wysokogatunkową licową skórą Nappa, a tapicerka z motywem bransoletki zegarka, jest teraz garbowana roślinnie, liśćmi oliwnymi przy użyciu tradycyjnej, nietoksycznej i całkowicie biodegradowalnej metody. Materiały możliwe do odzyskania po zakończeniu eksploatacji zastosowano także w tekstyliach (60%), dywanikach (75%) i matach podłogowych (96%). W ramach tego podejścia usunięto również elementy chromowane na rzecz elementów lakierowanych oraz detali wykonanych ze szczotkowanego aluminium i stali nierdzewnej.
Dach panoramiczny o wyższych parametrach termicznych
DS N°8 może być wyposażony w duży panoramiczny dach wykonany ze szkła sitodrukowego, który intensyfikuje wrażenie przestrzeni nad głową i utrzymuje wydajność aerodynamiczną, zapewniając jednocześnie pasażerom dużo naturalnego światła w kabinie. Laminowane szkło składa się z kilku warstw, w tym powłoki chroniącej przed promieniowaniem podczerwonym i powłoki „Low E” zapewniającej odpowiednie właściwości termiczne (latem i zimą). Dach panoramiczny posiada specjalną powłokę, która ogranicza ilość słonecznego światła i minimalizuje odbicia światła bez wpływu na przejrzystość. DS N°8 rezygnuje zatem z funkcji zaciemnienia dachu panoramicznego, która ma bardzo niewielki wpływ na osiągi (różnice 1% w całkowitej transmisji słonecznej i 2% w transmisji światła).
Pojemny i funkcjonalny bagażnik
DS N°8 oferuje przestronny, prostokątny bagażnik o pojemności do 620 litrów pod półką tylną, co ułatwia korzystanie. Można zaprogramować wysokość otwierania się elektrycznej klapy bagażnika (185 cm pod tylną klapą), umożliwiając klientom dostęp do bagażnika bez konieczności schylania się. Głębokość bagażnika – 1,16 m – umożliwia przewożenie długich przedmiotów bez konieczności składania oparć tylnych siedzeń.
Wbudowany system nagłośnienia focal electra 3D
DS Automobiles i francuski specjalista audio klasy premium FOCAL kontynuowali współpracę w celu opracowania systemu Hi-Fi Premium oferującego dźwięk 3D dzięki rozmieszczeniu w przemyślany sposób 14 głośników w kokpicie i wzmacniacza o mocy 690 W, zapewniając czyste i wciągające wrażenia słuchowe dzięki specjalnej obróbce dźwięku o regulowanej wysokości.
We wnętrzu DS N°8 maskownice głośników połączono z aluminiowym wykończeniem drzwi. W celu uzyskania odpowiedniej przenikalności dźwięku i niezbędną precyzję graficzną na aluminium, DS Automobiles zastosowało technologię laserową bezprecedensową w świecie motoryzacji. Dopełnieniem systemu są dwa głośniki umieszczone na poziomie dachu zapewniające czysty, wciągający i trójwymiarowy dźwięk systemu audio dostępnego w DS N°8.
WYKOŃCZENIA WNĘTRZA
DS N°8 oferuje wyjątkowy wybór poziomów wykończenia wnętrza towarzyszących wersjom wyposażenia PALLAS i ETOILE. Nowy elegancki Eternal Blue to charakterystyczny kolor wnętrza DS N°8.
Trzy poziomy wykończenia „animal-free”
Wykończenie „DS pearl grey i eternal blue”
Wyjątkowa harmonia błękitu Eternal Blue kontrastującego z elegancką szarością Light Grey, znaną jako Pearl tworzą spokojne i ekskluzywne wnętrze DS N°8. Tkanina DS jest wykonana z dodatkiem opalizującej masy perłowej, która nadaje jej elegancki i wyrafinowany perłowy połysk. W kokpicie jasna kolorystyka harmonijnie kontrastuje z enigmatycznym i głębokim błękitem Eternal Blue, zaprojektowanym specjalnie dla DS N°8.
Wykończenie „DS basalt black canvas”
Na tle czerni Basalt Black, błyszczące i matowe czarne refleksy wzmacniają wrażenie głębokiej czerni, która znajduje się na powierzchniach w wykończeniu „Graphik Black”. Wykończenia drzwi i deski rozdzielczej są inspirowane intarsją słomkową, podobnie jak w samochodzie koncepcyjnym DS AERO SPORT LOUNGE. Ponadto, na tle głębokiej czerni pojawia się gra światła, wzmocniona złotymi liniami w kolorze Light Gold.
Wykończenie „Eternal blue alcantara®”
Niebieski kolor Eternal Blue opracowano specjalnie dla DS N°8, aby lepiej podkreślić Alcantarę®, która jest zwykle czarna. Ten głęboki błękit nadaje materiałowi wyjątkowy wygląd i wyrafinowanie. Wzór przeszyć na siedzeniach i panelach drzwi jest inspirowany charakterystyczną kierownicą w kształcie litery X.
2 poziomy wykończenia ze skóry nappa
Wykończenie ze skóry „Alezan nappa brown” lub „basalt black”
Wysokiej klasy stylowe wnętrze DS N°8 podkreśla tapicerka foteli ze skóry Nappa będąca jednym ze znaków rozpoznawczych marki DS Automobiles. Ze skóry Nappa wykonano również panele drzwiowe. Brązowy kolor Alezan Brown wprowadza do wnętrza samochodu ciepło i wyrazistość. Czerń, kluczowy kolor kokpitów samochodów klasy premium, jest tutaj oferowana w bardzo eleganckiej odmianie o nazwie Basalt.
Wykończenie ze skóry „Light gold”
Inspiracją dla tego satynowego koloru o nazwie „Light Gold” są odcienie spotykane na osłonach chłodnicy luksusowych samochodów z lat 30. ubiegłego wieku. Ten wyjątkowo subtelny i elegancki kolor, nadający całości ciepła i wyrafinowania, odnajdujemy w kilku elementach kokpitu, do których należą między innymi deska rozdzielcza i panele drzwiowe, wykonane z szczotkowanego aluminium. Jasnozłotą kolorystykę Light Gold odnajdujemy również na wykończeniu środkowego i bocznych nawiewów, a także na DS NECKWARMER na oparciach foteli. Lakier w kolorze Light Gold jest częściej stosowany niż satynowy chrom, zgodnie z zasadą „chrome detox”.
DS N°8: DYNAMICZNY SPOKÓJ OD DS AUTOMOBILES
DS N°8 to absolutny synonim dynamicznego spokoju dzięki wdrożeniu najnowocześniejszych technologii mających na celu poprawę wrażeń z jazdy. Sztukę podróżowania we francuskim stylu zapewniają funkcje zaprojektowane i opracowane przez DS Automobiles.
„DS N°8, nowy w 100% elektryczny flagowy model naszej marki, zapewnia pasażerom absolutny komfort bez uszczerbku dla dynamicznego prowadzenia, z niezrównaną wydajnością w tej klasie i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie”. – powiedział Agnès Tesson-Faget, dyrektor ds. produktów marki DS Automobile.
DS N°8 jest zbudowany na platformie STLA Medium opracowanej przez Stellantis Group. Platforma została zoptymalizowana pod względem długości i szerokości, aby pomieścić akumulatory o pojemności do 97,2 kWh. Pasuje doskonale również do imponujących kół o średnicy 740 mm nowego flagowego modelu DS Automobiles. Takie połączenie pojemności akumulatora, ograniczonego rozstawu osi i majestatycznych kół jest unikalne na rynku.
Akumulatory produkowane we Francji
Strategia Grupy Stellantis polega na integracji pionowej i dążeniu do projektowania i produkcji głównej technologii elektryfikacji nie tylko we własnym zakresie, ale także we Francji. Na przykład ogniwa do akumulatorów NMC (niklowo-manganowo-kobaltowych) DS N°8 są projektowane i produkowane w zakładzie w Billy-Berclau Douvrin (62, Francja) przez ACC, spółkę joint venture, w której Stellantis jest jednym z założycieli i największym udziałowcem.
Silnik elektryczny DS N°8 zaprojektowano i wyprodukowano w zakładzie w Trémery (57, Francja) przez Emotors, kolejną spółkę joint venture należącą do Grupy .
Do 350 KM mocy i zasięg 750 km
DS N°8 będzie dostępny z trzema w 100% elektrycznymi układami napędowymi o mocy: 230 KM, 245 KM oraz 350 KM, przy czym ostatni wyposażony jest w dwa silniki elektryczne zapewniające napęd na cztery koła. Wszystkie jednostki napędowe mają nadwyżkę mocy, która okresowo zapewnia dodatkowe 30 KM w wersji FWD (260 KM), 35 KM w wersji FWD LONG RANGE (280 KM) i 25 KM w wersji AWD LONG RANGE (375 KM).
Prace nad aerodynamiką samochodu znacząco poprawiły jego zasięg, zachowując jednocześnie stylistyczne i techniczne DNA marki. DS N°8 oferowany jest z dwoma rodzajami akumulatorów. Pierwszy z nich zapewnia użyteczną pojemność 74 kWh w wersji FWD (230 KM). Drugi, o pojemności 97,2 kWh, stosowany jest w wersjach FWD LONG RANGE (245 KM) oraz AWD LONG RANGE (350 KM). Wersja DS N°8 FWD LONG RANGE osiąga zasięg 750 km przy zużyciu 12,9 kWh/100 km (cykl WLTP), a na autostradzie, przy stałej prędkości 120 km/h, oferuje imponujący zasięg ponad 500 km.
DS N°8 zapewnia doskonałe osiągi: przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy (w przypadku wersji AWD LONG RANGE) oraz 7,7–7,8 sekundy (w przypadku wersji FWD). Prędkość maksymalna wszystkich wersji wynosi 190 km/h.
Inteligentny napęd na cztery koła
W wersji AWD LONG RANGE zarządzanie tylnym elektrycznym zespołem napędowym zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić najlepsze wrażenia w zależności od trybu jazdy i warunków. W trybie ECO używany jest tylko napęd przedni, a pełna moc napędu na cztery koła uruchamia się w momencie „kick-down”. W trybie NORMAL DS N°8 AWD LONG RANGE wykorzystuje oba silniki, aby zmaksymalizować przyczepność podczas ruszania, a przy prędkościach 15–140 km/h tylna oś rozłącza się, jeśli warunki na to pozwalają. W razie potrzeby tylny silnik natychmiast ponownie się włącza. To tymczasowe odłączanie optymalizuje wydajność energetyczną, a tym samym zasięg. W trybach SPORT i AWD napęd na cztery koła działa stale, z dostosowaniem momentu obrotowego do potrzeb programu. W trybie SPORT priorytetem jest moc, natomiast tryb AWD maksymalizuje przyczepność. Kierowca może monitorować wszystkie informacje związane z jazdą na cyfrowym wyświetlaczu zestawu wskaźników.
Łatwiejsze ładowanie i krótsze postoje
DS N°8 pozwala ograniczyć liczbę i czas trwania postojów podczas długich podróży. Jest jedynym samochodem w swojej klasie potrafiącym przejechać 450 km z Paryża do Lyonu autostradą bez konieczności ładowania.
Dzięki maksymalnej mocy ładowania 160 kW (stałej w zakresie 20–55% poziomu naładowania) i urządzeniu do wstępnego kondycjonowania akumulatora, możliwe jest zwiększenie naładowania od 20% do 80% w 27 minut na stacji szybkiego ładowania. Przekłada się to na odzyskanie 200 km zasięgu w zaledwie 10 minut.
Na potrzeby codziennych podróży wymagających krótszego zasięgu DS N°8 wyposażono w pokładową ładowarkę prądu przemiennego o mocy 11 kW (opcjonalnie 22 kW w późniejszym czasie) oraz inteligentne zarządzanie baterią. Aktywowane z centralnego ekranu samochodu lub za pomocą aplikacji MyDS, SBM (Smart Battery Management) pozwala ograniczyć ładowanie do 80%, co jest zalecane w celu ochrony wydajności i trwałości ogniw.
Ładowarki pokładowe 11 kW i 22 kW będą oferować funkcję V2L (Vehicle to Load), umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych.
DS N°8 uosabia energetyczny spokój. Oferuje funkcje, które zwiększają jego zasięg i łatwość użytkowania:
Standardowa pompa ciepła
Tworzy energooszczędny system klimatyzacji, w którym czynnik chłodniczy jest wielokrotnie sprężany, skraplany i odparowywany w celu wymiany ciepła z powietrzem zewnętrznym. Dzięki wysokiej efektywności energetycznej moc wymagana do ogrzewania kabiny jest nawet o 40% niższa w porównaniu z pojazdem bez takiego systemu. DS N°8 zapewnia w ten sposób wyższy poziom komfortu termicznego, jednocześnie oszczędzając energię akumulatorów.
Hamowanie rekuperacyjne i tryb jednego pedału
DS N°8 jest niezwykle wydajny dzięki zaawansowanym rozwiązaniom aerodynamicznym oraz technologiom zastosowanym w jego silnikach i akumulatorach. Oprócz mechanicznego hamowania pedałem, DS N°8 oferuje trzy tryby hamowania rekuperacyjnego: niska rekuperacja (-0,6 m/s²), umiarkowana rekuperacja (-1,2 m/s²) i wysoka rekuperacja (-1,8 m/s²).
Hamowanie rekuperacyjne rozpoczyna się w momencie zwolnienia pedału przyspieszenia, a jego siłę można regulować za pomocą łopatek na kierownicy. DS N°8 zapamiętuje ostatni używany tryb rekuperacji.
Oprócz różnych poziomów rekuperacji DS N°8 posiada funkcję jednego pedału. Aktywowana przyciskiem na konsoli centralnej, umożliwia jazdę bez użycia pedału hamulca. Kierowca może korzystać z regulowanego hamowania rekuperacyjnego, które intensyfikuje się do -2,5 m/s² aż do całkowitego zatrzymania pojazdu.
DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: komfort na najwyższym poziomie
DS N°8 w standardzie wyposażono w system zmiennej amortyzacji połączony z kamerą umieszczoną na górze przedniej szyby. Wspomagany przez czujniki położenia i trzy akcelerometry, w ciągu kilku milisekund analizuje nawierzchnię drogi i przekazuje informacje do komputera, który reguluje każde z kół. Mechanizm ten aktywuje zawór elektromagnetyczny sterujący przepływem oleju między dolną a górną komorą amortyzatora (lub odwrotnie, w zależności od potrzeb amortyzatora). Zawieszenie doskonale dostosowuje się w czasie rzeczywistym do nierówności drogi, zapewniając niesamowitą stabilność i komfort jazdy.
DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY: więcej niż wyświetlacz przezierny
Dzięki wysokości linii widzenia wynoszącej 1,29 m nad ziemią, kierowca cieszy się optymalną, wysoką pozycją za kierownicą. Dodatkowo, może korzystać z DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, wyświetlacza head-up, który wyświetla istotne i nieinwazyjne informacje, takie jak prędkość czy wskazówki dotyczące drogi, z precyzyjnymi strzałkami ułatwiającymi wybór między ulicami. Znaki drogowe płynnie pojawiają się na przedniej szybie. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY to skuteczny i dyskretny współtowarzysz podróży.
DS NIGHT VISION
DS NIGHT VISION poprawia widoczność nocą dzięki zamontowanej w zderzaku kamerze na podczerwień. System ten pozwala DS N°8 wykrywać pieszych i zwierzęta nawet z odległości 300 metrów. Na cyfrowym wyświetlaczu zestawu wskaźników pojawia się komunikat, a poruszające się obiekty są oznaczane najpierw kolorem żółtym, a następnie czerwonym, aby ostrzec kierowcę. DS NIGHT VISION działa automatycznie po włączeniu reflektorów, co jest cennym atutem wpływającym na poprawę bezpieczeństwa na drodze i umożliwia bardziej zrelaksowaną jazdę w ciemności.
Cyfrowe lusterko wsteczne
DS N°8 wyposażony jest w podwójny cyfrowy system lusterka wstecznego. Działa ono jak tradycyjne lusterko, ale zawiera również ekran cyfrowy, który korzysta z kamery umieszczonej z tyłu samochodu. Dzięki temu kierowca zyskuje szerokie, niczym nieograniczone pole widzenia, pozbawione przeszkód, takich jak zagłówki, słupki nadwozia czy pasażerowie. Przełączanie między trybami odbywa się poprzez przechylenie lusterka za pomocą dźwigni umieszczonej pod jego dolną krawędzią.
DS PIXEL VISION
DS PIXEL VISION łączy zaawansowane technologie (adaptacyjne światła, skrętne światła drogowe, światła doświetlające zakręty, nieoślepiające światła drogowe), zapewniając najwyższy komfort użytkownika. Elementem wyróżniającym design DS N°8 jest osiem „diamentowych końcówek” wbudowanych w reflektory. DS PIXEL VISION inteligentnie analizuje drogę, ma zasięg 400 metrów, wykrywa innych użytkowników drogi, przewiduje ich trajektorie i chroni przed oślepiającym światłem, jednocześnie skutecznie oświetlając drogę.
Eliminując obiekty o wysokim współczynniku odbicia, takie jak znaki drogowe, DS N°8 wyposażono w funkcję „HIGH BEAM BOOST”, która zwiększa intensywność oświetlenia w centralnym obszarze świateł drogowych. Ten tryb aktywuje się automatycznie, gdy prędkość na prostym odcinku drogi osiąga 80 km/h. W takich warunkach zasięg oświetlenia wydłuża się do 520 m. W przedziale prędkości 40–70 km/h, w zależności od kąta skrętu kierownicy, dodatkowy snop światła oświetla pobocze drogi, poprawiając widoczność.
Światła mijania i drogowe dostosowują się, aby oświetlać wnętrze zakrętów, podążając za trajektorią samochodu, niezależnie od jego prędkości. Pierwszy model DS był pionierem w produkcji samochodów, w którym wprowadzono reflektory skrętne, a później tę technologię wprowadził także model SM. DS N°8 kontynuuje tę tradycję, oferując nowoczesne rozwiązania.
DS PIXEL VISION działa w kilku trybach, które uruchamiają się automatycznie, dostosowując snop światła do warunków jazdy (tryb w terenie zabudowanym, tryb poza terenem zabudowanym, tryb autostradowy, tryb deszczu i mgły).
BEZPIECZEŃSTWO
Ponieważ spokój ducha idzie w parze z bezpieczeństwem, DS N°8 oferuje szeroki zakres systemów wspomagających kierowcę.
DS DRIVE ASSIST 2.0
DS DRIVE ASSIST 2.0 to krok w stronę półautonomicznej jazdy. System umożliwia zaawansowaną, półautomatyczną zmianę pasa ruchu bez konieczności potwierdzenia manewru przez kierowcę. Działa w zakresie prędkości 70–140 km/h i aktywuje się automatycznie, gdy kierowca włączy kierunkowskaz. Pojazd sprawdza, czy pas jest wolny, czy nie ma na nim innych pojazdów, i jeśli warunki są spełnione, wykonuje manewr małymi ruchami kierownicy. Jeśli manewr nie jest bezpieczny system wyświetla ostrzeżenie w kolorze pomarańczowym, emituje sygnał dźwiękowy i odmawia zmiany pasa.
DS DRIVE ASSIST 2.0 został dodatkowo wzbogacony o funkcję PREDICTIVE ACC. System zachowuje wszystkie funkcje ACC Stop&Go, a ponadto umożliwia dostosowanie prędkości do profilu drogi i ograniczeń prędkości. Dzięki temu użytkownik może korzystać z funkcji ACC w szerszym zakresie sytuacji, ciesząc się bardziej komfortową jazdą. Dzięki mapom eHorizon i kamerze na przedniej szybie system rozpoznaje rodzaj drogi, po której porusza się samochód (autostrada, droga wiejska itp.), ograniczenia prędkości, a także promień najbliższego zakrętu, aby odpowiednio dostosować prędkość. DS N°8 automatycznie zwalnia przed zakrętem, a następnie stopniowo przyspieszy po jego pokonaniu. Funkcja ta działa również na rondach i skrzyżowaniach.
W skład systemu DS DRIVE ASSIST 2.0 wchodzi również funkcja asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Keep Assist). Rozpoznaje ona zbaczanie z pasa ruchu i stopniowo kieruje pojazd w przeciwną stronę, aby utrzymać go na właściwym pasie. Przekroczenie linii bez wcześniejszego włączenia kierunkowskazu jest uznawane za znoszenie, co uruchamia interwencję systemu. Funkcja działa w zakresie prędkości od 70 do 180 km/h. Jest to wymóg regulacyjny w Europie, a jej działanie można wyłączyć na ekranie dotykowym.
AKTYWNY ASYSTENT ZMIANY PASA RUCHU (ACTIVE LANE CHANGE ASSIST)
Aktywny asystent zmiany pasa ruchu to najnowsza technologia wykrywania martwego pola. Wykorzystuje radar o zasięgu 75 metrów, zamiast kilku metrów charakterystycznych dla czujników ultradźwiękowych. System ostrzega kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z tyłu, zapalając diodę LED w odpowiednim lusterku zewnętrznym. Jeśli mimo ostrzeżenia kierowca próbuje zmienić pas ruchu, system stosuje delikatny opór na kierownicy, aby zniechęcić do wykonania manewru.
SYSTEM OSTRZEGANIA KIEROWCY (DRIVER ATTENTION ALERT)
System ostrzegania kierowcy składa się z dwóch kamer, które stale monitorują oczy i zachowanie kierowcy. Celem jest wykrycie oznak zmęczenia, rozproszenia uwagi lub senności. Kamera na podczerwień, umieszczona na górze kolumny kierowniczej, obserwuje twarz kierowcy, kierunek patrzenia i ruchy powiek. Wielofunkcyjna kamera zamontowana na górze przedniej szyby wykrywa zjeżdżanie z toru jazdy między białymi liniami przy prędkościach powyżej 65 km/h. Jeśli system stwierdzi, że kierowca nie jest wystarczająco skupiony, emituje sygnał dźwiękowy oraz wyświetla ostrzeżenie na zestawie wskaźników.
Czujniki parkowania i Vision 360
DS N°8 jest wyposażony w 12 ultradźwiękowych czujników, które monitorują otoczenie pojazdu. Wspierane są one przez kamerę cofania VISIO PARK, która ułatwia manewry podczas jazdy do tyłu. System Vision 360 uzupełnia to rozwiązanie, wykorzystując trzy kamery umieszczone w osłonie chłodnicy oraz pod lusterkami bocznymi.
REAR CROSS TRAFFIC ALERT
System Rear Cross Traffic Alert został zaprojektowany, aby pomóc bezpiecznie cofać z miejsc, gdzie zbliżający się ruchomy obiekt (samochód, pieszy, rowerzysta) jest niewidoczny. Urządzenie korzysta z radarów tylnych, monitoruje dwie strefy wykrywania (do 40 m w prawo i w lewo) i działa przy prędkościach od 0 do 10 km/h.
ZAPOBIEGANIE WCIŚNIĘCIU NIEPRAWIDŁOWEGO PEDAŁU
System WPP (Wrong Pedal Prevention) wykrywa sytuacje, gdy kierowca myli pedał przyspieszenia z pedałem hamulca. Jest szczególnie aktywny i przydatny, gdy zamiast hamulca zostanie mocno wciśnięty pedał przyspieszenia. Jeśli w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu znajduje się przeszkoda, przyspieszenie zostaje ograniczone, a kierowca otrzymuje wizualne ostrzeżenie oraz sygnał dźwiękowy. System WPP działa zarówno podczas jazdy do przodu, jak i do tyłu.
AKTYWNY SYSTEM AWARYJNEGO HAMOWANIA
System awaryjnego hamowania aktywuje się automatycznie przy prędkości od 7 km/h. Może wysyłać kilka rodzajów ostrzeżeń: wizualne na desce rozdzielczej, wskazujące na bezpośrednią bliskość innego pojazdu, dźwiękowe, a także wibracyjne (z mikroskopijnym hamowaniem) w przypadku bezpośredniego ryzyka kolizji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie wyhamuje pojazd, aby uniknąć zderzenia lub zmniejszyć jego skutki. System działa zarówno w dzień, jak i w nocy, przy maksymalnej prędkości 140 km/h, aż do zatrzymania pojazdu, jeśli jego prędkość wynosi mniej niż 50 km/h. Rozpoznaje również pieszych i rowerzystów.
HAMOWANIE PODCZAS KOLIZJI (IN CRASH BRAKING)
W przypadku kolizji i uruchomienia poduszek powietrznych system automatycznie hamuje, aby uniknąć potencjalnej drugiej kolizji z przeszkodą na poboczu lub zapobiec kolejnemu wypadkowi. W takiej sytuacji światła awaryjne włączają się automatycznie.
MULTIMEDIA, USŁUGI I ŁĄCZNOŚĆ
DS N°8 wyposażono w system operacyjny, którego moc została zwiększona dziesięciokrotnie. Oferuje on nową jakość dzięki pakietom usług, które zapewniają większy spokój i komfort użytkowania.
„Usługi łączności są obecnie jednym z najważniejszych elementów oferty dla naszych klientów premium, którzy mają bardzo wysokie wymagania, zwłaszcza przy wyborze samochodu elektrycznego. Usługi łączności dostępne w modelu DS N°8 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić bezstresowe użytkowanie samochodu elektrycznego i wspierać naszych klientów w codziennym użytkowaniu, zarówno podczas krótkich, jak i długich podróży.”- mówi Agnès Tesson-Faget, dyrektor ds. produktów marki DS Automobiles
DS IRIS SYSTEM 2.0: za pomocą dotyku i głosu
Najnowsza generacja systemu multimedialnego wykorzystywana przez DS Automobiles, DS IRIS SYSTEM 2.0, może być obsługiwana za pomocą poleceń głosowych lub dużego 16-calowego ekranu dotykowego. Jest to wszechstronny system „all-in-one”, który obejmuje 8-głośnikowy system audio (lub 14 głośników w wersji Electra 3D by Focal Hi-fi), 4 porty USB-C, łączność Bluetooth oraz bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. DS IRIS SYSTEM 2.0 zapewnia również dostęp do wielu usług online.
DS IRIS SYSTEM 2.0 cechuje się wysoką wydajnością i bardzo intuicyjnym interfejsem człowiek-maszyna, przypominającym działanie smartfona. Inteligentny ekran dotykowy jest podzielony na dwie strefy. Pierwsza strefa przeznaczona jest dla kierowcy, który może skonfigurować do 4 różnych ekranów przesuwanych poziomo, wyświetlających wybrane widżety. Druga strefa przeznaczona jest dla pasażera z przodu, gdzie informacje przesuwają się z kolei pionowo. Pamięć flash i RAM systemu DS IRIS SYSTEM 2.0 zostały zwiększone odpowiednio dwukrotnie i o 1,5 raza. Prędkość reakcji ekranu została również podwojona.
W praktyce pasek z kluczowymi informacjami (temperatura zewnętrzna, połączenie Bluetooth, poziom naładowania telefonu, godzina itd.) jest stale wyświetlany, podobnie jak informacje o wentylacji, które są zawsze natychmiast dostępne. Dostępnych jest wiele opcji kolorystycznych tła (odcienie niebieskiego, czerwonego lub złotego), które zmieniają się w trybie dziennym i nocnym. Te tła są spójne z charakterem marki, podobnie jak materiały, wykończenia i specyfikacje kokpitu DS N°8.
PAKIET CONNECT ONE
Wliczony w cenę zakupu DS N°8 na okres 10 lat, pakiet ten zawiera podstawowe usługi, takie jak: SOS & ASSISTANCE, zdalny serwis (miesięczny raport o stanie pojazdu, rezerwacja terminu serwisu), cyfrowa książka serwisowa oraz wszystkie zdalne aktualizacje (zarówno dla systemów informacyjno-rozrywkowych, jak i oprogramowania, w tym układów napędowych).
PAKIET CONNECT PLUS
Ten pakiet usług jest dostępny przez trzy lata we wszystkich modelach marki i zapewnia maksymalny spokój ducha. W DS N°8 pakiet CONNECT PLUS wzbogacono o usługi online, aby zwiększyć komfort użytkowania podczas podróży „elektrykiem”:
Wbudowany system EV ROUTING
Podróżując DS N°8, można korzystać z imponującego zasięgu i zoptymalizowanego czasu podróży dzięki wbudowanemu planerowi tras EV ROUTING. Zintegrowany z systemem nawigacji DS IRIS SYSTEM 2.0 Connected Navigation, obejmuje: aktualizacje map, punkty POI, strefy niebezpieczne, itd. Podczas planowania trasy system analizuje zapotrzebowania na energię w oparciu o bieżący ruch drogowy i zużycie energii. Wyświetla optymalną trasę oraz informacje o niej, uwzględniając ewentualne lokalizacje stacji ładowania. Wbudowana funkcja EV ROUTING automatycznie wybiera punkty ładowania najlepiej dopasowane do potrzeb pojazdu pod względem mocy i czasu postoju. Uwzględnia także poziom naładowania, jaki kierowca chce osiągnąć po dotarciu do celu.
Wstępne kondycjonowanie akumulatora
Aby skrócić do minimum czas postoju, DS N°8 przygotowuje ogniwa akumulatora, zapewniając im korzystną temperaturę, co pozwala uzyskać wysoką i stabilną krzywą ładowania. Podczas długiej podróży wbudowany system EV ROUTING automatycznie uruchamia proces kondycjonowania akumulatora zanim samochód dotrze do stacji ładowania. Dzięki temu ogniwa będą w najlepszym stanie do ładowania, niezależnie od temperatury otoczenia.
Funkcja Plug & Charge
DS N°8 oferuje kierowcy pełen spokój ducha dzięki usłudze Free2move Charge „Go”, która wykorzystuje technologię „Plug & Charge”. Wystarczy podłączyć kabel ładowania, a system natychmiast rozpozna samochód, subskrypcję lub pakiet przedpłacony i połączy wszystko na jednym rachunku. Usługa ta zostanie uruchomiona kilka miesięcy po premierze DS N°8.
Zaawansowane rozpoznawanie mowy i ChatGPT
Francuski producent idzie o krok dalej, wprowadzając ulepszenia w rozpoznawaniu mowy poprzez jej przestrzenne lokalizowanie. Gdy w samochodzie znajduje się kilka osób, DS N°8 rozpoznaje głos i pozycję osoby, która mówi, znajdującej się w pierwszym rzędzie. Na przykład, jeśli pasażer z przodu powie: „Ok Iris, jest mi zimno, podnieś temperaturę”, system zrozumie, że należy podnieść temperaturę tylko po stronie pasażera w kabinie.
Na początku 2024 roku DS Automobiles stało się pierwszym producentem na świecie, który włączył usługi ChatGPT jako standardowe wyposażenie w całej swojej gamie pojazdów dzięki systemowi DS IRIS SYSTEM. W DS N°8 wystarczy zadać pytanie w naturalny sposób, jakby się rozmawiało z człowiekiem, a sztuka podróżowania nabiera nowego wymiaru. Dzięki sztucznej inteligencji ChatGPT potrafi obsłużyć każdy rodzaj zapytania. Potrzebujesz więcej informacji przed wizytą w Pałacu Wersalskim? Chcesz zająć czymś dziecko przez najbliższe dwie godziny? A może szukasz atrakcji w pobliżu aktualnej lokalizacji? IRIS, wspierany przez ChatGPT, to prawdziwy osobisty asystent, który nie tylko dostarcza informacji, ale również potrafi znaleźć miejsce i zaprogramować nawigację. Dzięki ChatGPT system DS IRIS SYSTEM 2.0 oferuje niespotykane dotąd korzyści.
Pakiet CONNECT PLUS umożliwia również korzystanie z innych funkcji za pośrednictwem aplikacji MyDS, takich jak: zdalne sterowanie ładowaniem (programowanie czasu rozpoczęcia ładowania, wstępne ustawienie temperatury w kabinie itp.), zdalne sterowanie pojazdem (blokowanie/odblokowywanie, włączanie świateł i klaksonu) oraz połączony alarm (w pojazdach wyposażonych w fizyczny alarm).
Ponadto, DS N°8 oferuje aplikację e-ROUTES do wcześniejszego zaplanowania podróży. e-ROUTES od Free2move Charge, dostępna na MyDS, to narzędzie do planowania trasy, który umożliwia zaplanowanie podróży z dala od samochodu. Oblicza najlepszy czas podróży, uwzględniając punkty ładowania. Ta aplikacja mobilna może stać się prawdziwym współpilotem, ponieważ może być używana bezprzewodowo, „klonując się” na dużym centralnym ekranie DS N°8. Obliczenie trasy jest aktualizowane w czasie rzeczywistym.
Podstawowe parametry techniczne
FWD | FWD LONG RANGE | AWD LONG RANGE | ||
MOC (MOC SZCZYTOWA) | 230 KM (260 KM) | 245 KM (280 KM) | 350 KM (375 KM) | |
MOMENT OBROTOWY | 343Nm | 343Nm | 509Nm | |
POJEMNOŚĆ AKUMULATORA (NETTO) | 74kWh | 97,2kWh | ||
NAPIĘCIE AKUMULATORA | 400V | 400V | ||
ZASIĘG | 572 km | 750 km | 686 km (do potwierdzenia) | |
EFFEKTYWNOŚĆ WG WLTP (OD AKUMULATORA DO KÓŁ) | 12.9 kWh/100 km | 12.9 kWh/100 km | 14.2 kWh/100 km | |
PRZYSPIESZENIE 0 DO 100 km/h | 7.7s | 7.8s | 5.4s | |
1000 M Z MIEJSCA | 27.7s | 27.7s | 25.5s | |
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ | 190km/h | 190km/h | 190km/h |
ŁADOWANIE 20-80% | LONG RANGE | |||
AC | 11kW OBC | 1 faza – 7,4kW Wallbox | 9h 05 min | |
3 faza – 11kW Wallbox | 6h 10 min | |||
22kW OBC | 3 faza – 22kW Wallbox | 3h 20 min | ||
DC | ≥ 200kW | 27min |
MASA W KG | FWD | FWD LR | AWD LR |
MINIMALNA MASA WŁASNA POJAZDU (KG) | 2132 | 2 180 | 2 289 |
MAKSYMALNA DOPUSZCZALNA MASA PRZYCZEPY Z HAMULCEM (KG) | 1 260 | 1 200 | 1 400 |
MAKSYMALNA DOPUSZCZALNA MASA PRZYCZEPY WRAZ Z PRZENIESIENIEM ŁADUNKU (KG) | 1 460 | 1 400 | 1 600 |
Źródło: DS Automobiles