Nowa Škoda Kodiaq i nowa Škoda Superb pomyślnie ukończyły rygorystyczne testy w ekstremalnych warunkach

Światowe premiery nowych generacji modeli Superb i Kodiaq zbliżają się wielkimi krokami. Pojazdy pomyślnie zakończyły intensywny międzynarodowy program testów w ekstremalnych warunkach. Samochody były wystawiane na działanie temperatur do -30°C na północnym kole podbiegunowym i prawie 50°C na pustyni w Arizonie.

Co więcej, Škoda przetestowała holowanie przyczep po wysokoalpejskiej drodze Grossglockner oraz infrastrukturę ładowania modeli z hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in.

Symulacja czterdziestu lat użytkowania

Przed wprowadzeniem modeli na rynek, dzięki licznym ocenom wytrzymałości materiałów na stanowiskach testowych i w laboratorium, pracownicy Škody symulują 40 lat rzeczywistego użytkowania pojazdu.

– Żyjemy zgodnie z dewizą naszych założycieli Laurina i Klementa z 1895 roku: tylko to, co najlepsze, jest wystarczająco dobre dla naszych klientów. Z tego powodu testujemy samochody do granic możliwości, symulując i testując wszystko, z czym klienci mogą spotkać się podczas podróży. W ciągu kilku miesięcy pojazdy Škody mogą pokonać ponad milion kilometrów w ruchu miejskim, na wiejskich drogach i autostradach – jest to dystans, na który przeciętny klient potrzebowałby 40 lat – mówi Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Škoda Superb i Kodiaq – nowe wnętrze

Škoda Superb i Kodiaq – nowe wnętrze

– Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej oceniamy wszystkie z około 7 tys. komponentów. Nasze rygorystyczne programy testowe dostarczają dokładnych danych na temat odporności, trwałości i jakości każdej części. Dzięki tym ekstremalnym testom uzyskujemy wgląd w parametry, takie jak wytrzymałość termiczna, a nawet trwałość farb i wykończeń. Dokładamy wszelkich starań, aby zidentyfikować i wdrożyć wszelkie niezbędne poprawki – dodaje Florian Weymar, kierownik działu zapewnienia jakości Škoda Auto.

Škoda Scala i Kamiq – zmiany po face liftingu

Obszerne, wieloletnie testy

Podczas gdy pierwsze wirtualne testy nowego modelu przeprowadzane są mniej więcej cztery lata przed jego debiutem, rzeczywiste jazdy rozpoczynają się około dwa lata później. Sesje te dokładnie badają ogólną jakość i trwałość pojazdu – od podwozia i nadwozia po układy napędowe i elektryczne, zapewniając świetne osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponadto wiele pojedynczych komponentów oraz całych zespołów, takich jak nowy system DCC Pro czy reflektory TOP LED Matrix, są poddawane testom na specjalnych stanowiskach i w laboratorium.

Konfrontacja ze skrajnościami

Przed nadchodzącą światową premierą nowe generacje Škody Superb i Kodiaq przeszły testy w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Pojazdy poddano działaniu niskich temperatur na kole podbiegunowym, sięgających do -30°C, a także testom w palącym upale w Hiszpanii, Afryce oraz na pustyni w Arizonie, gdzie temperatura dochodzi do 50°C. Oceny dostarczyły również szczegółowych informacji o zachowaniu termicznym nowego hybrydowego układu napędowego typu plug-in.

Dodatkowe wyzwania: holowanie i ocena ładowania

Zupełnie nowe modele Superb i Kodiaq z powodzeniem sprawdziły się jako pojazdy holownicze na drodze Grossglockner w Austrii. Testy na drogach górskich o nachyleniu sięgającym 13% dostarczyły cennych informacji dotyczących skuteczności hamulców i regulacji termicznej. Z racji tego, że obie serie modeli będą również dostępne w wersjach PHEV o zasięgu elektrycznym przekraczającym 100 km, pracownicy Škody ocenili również infrastrukturę ładowania.

Po pomyślnym zakończeniu intensywnego programu testów obie serie modelowe są teraz gotowe na swoje nadchodzące światowe premiery. Nowe generacje pojazdów stanowią istotny element w asortymencie Škody, zaspokajając różnorodne preferencje klientów na całym świecie.

Źródło: Škoda Auto