W ten sposób mikrobus Volkswagen rozpoczyna swój powrót na rynki Ameryki Północnej. Jego światowa premiera odbędzie się właśnie na kontynencie amerykańskim: 24 czerwca, w surferskim hotspocie Huntington Beach, na Pacific Coast Highway niedaleko Los Angeles. Zostanie tam zaprezentowany w ramach największego w USA festiwalu Volkswagenów mikrobusów, jako hołd dla jego fanów i dla tego kraju. Jednocześnie Ameryka wita ID. Buzza hojnym gestem. Od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto: „Dzień Volkswagena mikrobusa”. Premierowe tour ID. Buzza z długim rozstawem osi będzie kontynuowane w Niemczech. Tam pojawi się zaledwie trzy tygodnie później. Data i lokalizacja niemieckiej premiery są dobrane idealnie: 23-25 czerwca na międzynarodowym festiwalu VW Bus Festival w Hanowerze, największym europejskim spotkaniu Volkswagenów mikrobusów.
Mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island. Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej – tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła. Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagen AG, Brand Group Volume, powiedział: „Volkswagen to niezwykle silna globalna marka ze wspaniałą historią, milionami lojalnych fanów i legendarnymi produktami. Jest to wyraźnie widoczne na największym festiwalu Volkswagenów mikrobusów w USA. Dlatego cieszę się, że zespół Volkswagen Group of America właśnie tu świętuje premierę ID. Buzz z długim rozstawem osi. Dzięki temu modelowi robimy duży krok w kierunku ponownego stania się prawdziwą marką miłości.”
Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group of America, podkreśla znaczenie elektrycznego mikrobusa Volkswagena dla rynku amerykańskiego: „ID. Buzz i USA – to idealne połączenie! Mikrobusy Volkswagena mają w USA długą historię i cieszą się statusem prawdziwie kultowych. Naszym dzisiejszym celem jest dalsze wzmacnianie marki Volkswagen w Ameryce. ID. Buzz z długim rozstawem osi jest dokładnie tym modelem, który spełni to zadanie.”
Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, również mówi, że ID. Buzz to powrót pewnego motoryzacyjnego stylu życia: „W USA, Kanadzie i Europie, mikrobus Volkswagen od dziesięcioleci uosabia wyjątkowe podejście do życia. Obraz legendarnego T1 Lightbus w Woodstock jest niezapomniany. DNA tego symbolu wolności żyje w naszym ID. Buzz. To dla nas niezwykle ważne, że możemy teraz zaoferować mieszkańcom Ameryki Północnej nowoczesną, w pełni elektryczną nową edycję ID. Buzz w kultowym designie.”
Dzięki długości 4962 mm i dzięki maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym, duży ID. Buzz jest doskonale przygotowany do premiery w Ameryce Północnej. Daje też większe możliwości europejskim klientom. Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej oraz miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg. Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność pojazdu zimą. Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW: 145 km/h). Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX(4 będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.
Inne nowe funkcje dużego elektrycznego Volkswagena mikrobusa to wyświetlacz head-up display, zmodernizowany system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.
Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze – jednym z najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie i siedzibie rodziny mikrobusów Volkswagen.
Źródło: Volkswagen
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…