Volkswagen ID. Buzz LWB- światowa premiera modelu z długim rozstawem osi

Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia nowego członka rodziny: ID. Buzza z długim rozstawem osi. Ta ikona wśród pojazdów elektrycznych, cały czas pozostaje jednak ID. Buzzem – pojazdem wywołującym uśmiech na twarzy. Model noszący emblemat “Made in Germany” został stworzony z myślą o rynkach Europy, Kanady i USA.

W ten sposób mikrobus Volkswagen rozpoczyna swój powrót na rynki Ameryki Północnej. Jego światowa premiera odbędzie się właśnie na kontynencie amerykańskim: 24 czerwca, w surferskim hotspocie Huntington Beach, na Pacific Coast Highway niedaleko Los Angeles. Zostanie tam zaprezentowany w ramach największego w USA festiwalu Volkswagenów mikrobusów, jako hołd dla jego fanów i dla tego kraju. Jednocześnie Ameryka wita ID. Buzza hojnym gestem. Od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto: „Dzień Volkswagena mikrobusa”. Premierowe tour ID. Buzza z długim rozstawem osi będzie kontynuowane w Niemczech. Tam pojawi się zaledwie trzy tygodnie później. Data i lokalizacja niemieckiej premiery są dobrane idealnie: 23-25 czerwca na międzynarodowym festiwalu VW Bus Festival w Hanowerze, największym europejskim spotkaniu Volkswagenów mikrobusów.

Volkswagen ID.7 po raz pierwszy w Polsce

Mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island. Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej – tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła. Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagen AG, Brand Group Volume, powiedział: „Volkswagen to niezwykle silna globalna marka ze wspaniałą historią, milionami lojalnych fanów i legendarnymi produktami. Jest to wyraźnie widoczne na największym festiwalu Volkswagenów mikrobusów w USA. Dlatego cieszę się, że zespół Volkswagen Group of America właśnie tu świętuje premierę ID. Buzz z długim rozstawem osi. Dzięki temu modelowi robimy duży krok w kierunku ponownego stania się prawdziwą marką miłości.”

Polecamy – myEVreview – wszystko o pojazdach elektrycznych, ich wady i zalety oraz opinie użytkowników

Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group of America, podkreśla znaczenie elektrycznego mikrobusa Volkswagena dla rynku amerykańskiego: „ID. Buzz i USA – to idealne połączenie! Mikrobusy Volkswagena mają w USA długą historię i cieszą się statusem prawdziwie kultowych. Naszym dzisiejszym celem jest dalsze wzmacnianie marki Volkswagen w Ameryce. ID. Buzz z długim rozstawem osi jest dokładnie tym modelem, który spełni to zadanie.”

Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, również mówi, że ID. Buzz to powrót pewnego motoryzacyjnego stylu życia: „W USA, Kanadzie i Europie, mikrobus Volkswagen od dziesięcioleci uosabia wyjątkowe podejście do życia. Obraz legendarnego T1 Lightbus w Woodstock jest niezapomniany. DNA tego symbolu wolności żyje w naszym ID. Buzz. To dla nas niezwykle ważne, że możemy teraz zaoferować mieszkańcom Ameryki Północnej nowoczesną, w pełni elektryczną nową edycję ID. Buzz w kultowym designie.”

Dzięki długości 4962 mm i dzięki maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym, duży ID. Buzz jest doskonale przygotowany do premiery w Ameryce Północnej. Daje też większe możliwości europejskim klientom. Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej oraz miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg. Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność pojazdu zimą. Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW: 145 km/h). Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX(4 będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.

Inne nowe funkcje dużego elektrycznego Volkswagena mikrobusa to wyświetlacz head-up display, zmodernizowany system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 metra kwadratowego i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.

Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze – jednym z najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie i siedzibie rodziny mikrobusów Volkswagen.

Źródło: Volkswagen