Lancia potwierdziła dzisiaj swój plan odnowy sieci sprzedaży w Europie, nominując pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach. Poza granicami Włoch, plan odnowy przewiduje, do pierwszej połowy 2024 roku, otwarcie 70 nowych dealerów w 70 największych miastach.
„To kolejny krok naprzód w procesie odrodzenia Lancii, w ramach którego Lancia ponownie stanie się pożądaną, szanowaną i niezawodną marką na europejskim rynku samochodów premium. Po ogłoszeniu 10-letniego planu strategicznego, prezentacji nowego logo i wdrożeniu nowej tożsamości marki w pierwszym włoskim salonie, spotkaliśmy się w Turynie ze wszystkimi potencjalnymi nowymi dealerami, którym przedstawiliśmy naszą strategię i proces internacjonalizacji. A teraz, Lancia nominowała pierwszych 40 dealerów w sześciu krajach: Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii i Portugalii. Będą to pierwsze rynki, na których pojawi się marka Lancia wraz z premierą nowej Lancii Ypsilon” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Lancia Pu+Ra HPE, pierwszy samochód nowej ery legendarnej włoskiej marki
„Do pierwszej połowy 2024 roku zamierzamy powołać 70 nowych dealerów w 70 największych miastach europejskich. Nasz nowy model dystrybucji będzie innowacyjny i charakteryzujący się bezkompromisową jakością: wyselekcjonowana liczba dealerów, bez konieczności posiadania dużych salonów sprzedaży. Naszym zamiarem jest zapewnienie wysokiego poziomu jakości, zarówno online, jak i offline. Dzisiaj Lancia otwiera kolejny rozdział w swojej historii, oczekując na kolejne ważne wydarzenie…”.
Proces internacjonalizacji
Dzisiaj rusza nowa sieć Lancii: kolejny krok w procesie internacjonalizacji marki, przewidującym określone kryteria wyboru rynków i sieci dystrybucji. Pierwszym z nich jest miłość i pasja do wszystkiego co „Made in Italy”, a pierwsze miejsca zajmują Hiszpania, Belgia, Francja i Portugalia. Drugim jest wielkość sprzedaży online, gdzie do czołówki zalicza się Holandia i Niemcy.
Lancia – powrót na salony z nową tożsamością
Proces przekształcenia modelu dystrybucji rozpoczął się od zaprezentowania nowej tożsamości we flagowym salonie w Mediolanie. Proces ten zostanie ukończony w całej włoskiej i zagranicznej sieci dealerskiej do połowy 2024 roku, do momentu wprowadzenia na rynek nowej Lancii Ypsilon.
Nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji obejmuje określoną liczbę dealerów i opiera się na kluczowej koncepcji odrodzenia Lancii: bezkompromisowej jakości. Nowe salony pozwolą klientom w pełni zanurzyć się w doświadczeniach, zarówno tych wirtualnych, jak i niewirtualnych, poprzez odtworzenie „domowej atmosfery” dzięki użyciu materiałów oraz kolorów inspirowanych włoską architekturą i wzornictwem.
Kierunek rozwoju Lancii
Lancia posiada solidny i skuteczny plan działania , który szybko się rozwija zgodnie z założeniami planu strategicznego „Dare Forward” grupy Stellantis. Jego celem jest uczynienie z Lancii wiarygodnej, szanowanej i pożądanej marki w segmencie premium w Europie, w oparciu o trzy podstawowe filary, takie jak: elektryfikacja, jakość i zrównoważony rozwój.
10-letni plan strategiczny Lancii przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, jednego co dwa lata, począwszy od nowej Lancii Ypsilon, która ma pojawić się w 2024 roku. Od 2026 roku Lancia będzie wprowadzać wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od 2028 roku będzie wyłącznie sprzedawać samochody w 100% elektryczne.
Plan strategiczny będzie zwracał dużą uwagę na zrównoważony rozwój, czego dowodem jest zastosowanie innowacyjnych materiałów: 50% powierzchni których można dotknąć będzie wykonane z materiałów ekologicznych.
Źródło: Lancia