Lancia – powrót na salony z nową tożsamością

W Mediolanie, przy ulicy Gattamelata, w siedzibie „Stellantis & You”, został otwarty pierwszy salon Lancii z nową tożsamością: nowym logo, nowymi napisami i domową atmosferą, zapewnioną przez innowacyjne materiały, elegancką kolorystykę i niezwykłą dbałość o szczegóły.

„Nowa tożsamość marki Lancia debiutuje w Mediolanie i do końca tego roku zostanie wdrożona w 50% włoskiej sieci sprzedaży. Za granicą nowa tożsamość pojawi się za rok, tak aby zakończyć proces jej wprowadzania przed premierą nowej Lancii Ypsilon, do połowy 2024 roku” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.

„Nowa tożsamość marki odzwierciedla cztery filary leżące u podstaw 10-letniego planu strategicznego Lancii: jakość, elektryfikację, zrównoważony rozwój oraz innowacyjny model sprzedaży, który zapewnia klientowi dopasowane do jego potrzeb „customer experience”. Jesteśmy gotowi powitać naszych klientów w naszych nowych salonach, eleganckich z zewnątrz i przytulnych wewnątrz. Pragniemy zapewnić im skoncentrowane na użytkowniku i wciągające doświadczenie zarówno online, jak i offline, odtwarzając domową atmosferą poprzez materiały, kolory oraz dbałość o szczegóły, które są inspirowane włoską architekturą wnętrz i włoskim wzornictwem.”

Elementy nowej tożsamości marki Lancia

Nowy „concept store” Lancii odzwierciedla wszystkie wartości marki, ze szczególnym uwzględnieniem włoskiej elegancji. Charakteryzująca się nowoczesną architekturą zewnętrzna fasada budynku ma ciemny kolor, na którym wspaniale prezentują się duże jasne okna oraz nowy napis Lancia, umieszczony wysoko nad wejściem. Nowa czcionka, która została zaprezentowana podczas Lancia Design Day,  czerpie inspiracje z przemysłu modowego, włoskiej doskonałości ściśle związanej z historią marki Lancia. Ten nowy napis naznacza przyszłość marki i czyni ją pożądaną, trwałą i zawsze współczesną. Nowy „concept store” zdobi duży pionowy totem, który podtrzymuje nowe logo Lancii będące symbolem nowej ery marki i przypieczętowaniem jej wejścia w erę elektrycznej mobilności.

Lancia Ypsilon – kolejny rekordowy rok sprzedaży i ambitne plany

Połączenie jasnych i ciemnych kolorów oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów doskonale podkreślają ekskluzywny charakter marki premium, a jednocześnie sprawiają, że salon przypomina prawdziwą, luksusową włoską rezydencję. Ozdobne kwietniki otaczające nowy „concept store” dodatkowo wzmacniają ten efekt, a przestrzeń zewnętrzna staje się kolejnym wyraźnym przykładem tego, że marka Lancia skupia się na środowisku i zrównoważonym rozwoju.

Lancia Design Day – nowe logo symbolizujące erę elektrycznej mobilności

Po wejściu do salonu, klient rozpoczyna swoją podróż pozwalającą mu odkryć świat Lancii: otoczony starannie dobranymi meblami i dodatkami, które odzwierciedlają dążenie marki do zaoferowania autentycznej i typowej dla włoskiego domu atmosfery.

Naturalne światło wpadające przez duże okna podkreśla samochody prezentowane na środku salonu niczym piękne rzeźby, które można podziwiać w każdym szczególe.

Ponadto, strefy wydania zakupionego samochodu i obsługi posprzedażnej doskonale wpisują się w zasadę powitania i obsługi klienta w miłej i ciepłej atmosferze.

Droga prowadząca do stworzenia efektywnej i innowacyjnej sieci sprzedaży

Otwarcie flagowego salonu w Mediolanie to pierwszy krok odnowy sieci sprzedaży, która będzie kontynuowana w drugim kwartale 2023 roku w pozostałych włoskich miastach. Celem jest zaangażowanie co najmniej 50% włoskiej sieci do końca roku, aby osiągnąć 100% w drugim kwartale 2024 roku równolegle z wprowadzeniem na rynek nowej Lancii Ypsilon – pierwszego i najbardziej symbolicznego samochodu nowej strategii marki.

Wdrożenie nowej tożsamości marki na pozostałych rynkach rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku i zakończy w połowie tego samego roku w 70 punktach sprzedaży, w ponad 60 miastach europejskich, w połączeniu z salonami sprzedaży marek premium należących do grupy Stellantis.

Są to ekskluzywne punkty sprzedaży będące w stanie zapewnić idealne połączenie cyfrowych i fizycznych doświadczeń zakupowych. Na europejskich rynkach, szczególny nacisk położony będzie na kanał sprzedaży online, natomiast we Włoszech będzie on określony indywidualnie w każdym przypadku. Klient będzie mógł wygodnie rozpocząć drogę do zakupu w zaciszu swojego domu, używając konfiguratora samochodów, a następnie kontynuować ją w prawdziwym salonie z profesjonalnym wsparciem sprzedawców.

Źródło: Lancia