Categories: E-mobility

MINI Countryman nowej generacji – w pełni elektryczne i wyprodukowane w Niemczech

Nowe MINI Countryman łączy zelektryfikowane gokartowe wrażenia z jazdy z minimalnym śladem ekologicznym, kontynuując historię sukcesu największego modelu MINI. Jego produkcja w zakładzie BMW Group w Lipsku rozpocznie się w listopadzie 2023 roku i będzie to pierwszy model MINI produkowany w Niemczech.

Jako stylowy, wszechstronny i przestronny towarzysz każdego dnia, MINI Countryman kontynuuje ofensywę produktową marki MINI w zakresie modeli elektrycznych.

Największy model w nowej rodzinie pojazdów MINI, z pięciorgiem drzwi i wszechstronnym wnętrzem, prowadzi markę w erę mobilności elektrycznej bez lokalnej emisji spalin. Za sprawą opcjonalnego napędu na wszystkie koła i potężnego silnika, ten poszukiwacz przygód zapewnia również bezpieczną i nieokiełznaną frajdę z jazdy poza utartymi szlakami.

Już pierwsza generacja MINI Countryman odniosła błyskawiczny sukces, a od 2010 roku MINI rozszerzyło rodzinę modelową o kompaktowy SUV z napędem na wszystkie koła, pięciorgiem drzwi i – po raz pierwszy w modelu MINI – o długości ponad czterech metrów. W pierwszej generacji bagażnik tego wszechstronnego obieżyświata można było elastycznie powiększyć z 370 do nawet 1170 litrów dzięki przesuwanej i składanej kanapie tylnej.

Od 2017 roku druga generacja MINI Cooper SE Countryman była pierwszym modelem hybrydowym plug-in oferującym dodatkowy silnik elektryczny o mocy 65 kW (88 KM) na osi tylnej.



MINI Cooper SE Cabrio dostępne w limitowanej serii 999 egzemplarzy

Nowa generacja największego modelu MINI jeździ w pełni elektrycznie i bez lokalnej emisji spalin. MINI Countryman E ma moc 140 kW (191 KM), a MINI Countryman SE ALL4 jest pierwszym elektrycznym pojazdem marki z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi generują wspólnie moc, która – z uwzględnieniem chwilowej funkcji boost – osiąga 230 kW (313 KM). Pojemność akumulatora wynosi 64,7 kWh. Przy szacowanym zasięgu około 450 km MINI Countryman czuje się równie dobrze w centrum miasta, jak i na dłuższych trasach poza miastem. Dzięki elektrycznemu MINI Countryman, marka jeszcze bardziej zwiększa udział modeli zelektryfikowanych w swoim portfolio. Już dziś co piąte MINI jest elektryczne.

Dzięki długości zwiększonej o 13 centymetrów do 4429 mm ten przestronny samochód oferuje pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu. Wysokość wzrosła o prawie sześć centymetrów i wynosi teraz 1613 mm, oferując jeszcze więcej miejsca nad głową.

Również podczas produkcji nowe MINI Countryman łączy mobilność elektryczną bez lokalnej emisji spalin z możliwie największą przyjaznością dla środowiska. Obejmuje to rezygnację ze wszystkich elementów dekoracyjnych na zewnątrz i wewnątrz oraz produkcję odlewanych obręczy kół ze stopów lekkich z wykorzystaniem do 70 procent wtórnego aluminium. W połączeniu z wykorzystaniem zielonej energii elektrycznej w produkcji pozwala to znacznie zmniejszyć emisję CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi procesami produkcyjnymi.

Powierzchnie deski rozdzielczej, kierownicy, podsufitki i podłogi pojazdu oraz dywaniki wykonane są z recyklingowanego poliestru pozyskanego z butelek PET i resztek dywanów. Ta wysokiej jakości, kolorowa i komfortowa alternatywa dla tradycyjnych materiałów zmniejsza emisję CO2 w całym łańcuchu wartości nawet o 85 procent i kładzie nacisk na minimalny ślad ekologiczny kolejnej generacji modeli MINI.

Długoterminowa, zrównoważona strategia produkcji i zużycia energii w „zielonej fabryce” BMW Group w Lipsku obejmuje cztery 190-metrowe turbiny wiatrowe na terenie zakładu. Mogą one wytwarzać z energii wiatrowej ponad 20 GWh energii elektrycznej rocznie. We własnej fabrycznej farmie akumulatorów do 700 akumulatorów wysokonapięciowych z BMW i3 otrzymało drugie życie. Farma ta może tymczasowo magazynować energię elektryczną pochodzącą m.in. z turbin wiatrowych na terenie zakładu i w ten sposób optymalizować lokalne zarządzanie energią lub przyczyniać się do stabilizacji sieci elektrycznej.

Do 2024 roku BMW Group rozszerzy swoje moce produkcyjne w zakresie komponentów elektrycznych o osiem linii produkcyjnych, inwestując ponad 800 milionów euro. Kolejnym celem zakładu, który już teraz jest jednym z najnowocześniejszych i najbardziej zrównoważonych zakładów produkcyjnych branży motoryzacyjnej na świecie, jest dekarbonizacja produkcji poprzez zastąpienie paliw kopalnych wodorem.

Źródło: MINI



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

16 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

17 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago