Categories: E-mobility

Baojun Yep – mały elektryczny terenowiec, który ma stworzyć nową klasę

Chiński producent samochodów Baojun, który jest częścią koncernu GM, zaprezentował małego elektrycznego SUV-a, którym chce rozpocząć nową klasę. Ma napęd na tylne koła, ale może być również wyposażony w napęd na cztery koła.

Podczas gdy w Europie obawiamy się bliskiej przyszłości pełnej drogich samochodów elektrycznych, w Chinach małe i niedrogie pojazdy elektryczne są już przygotowywane do konkurencyjnej ekspansji.. Najnowszym przykładem jest sympatyczny i zabawnie nazwany Baojun Yep. Wygląd samochodu elektrycznego obiecuje możliwości terenowe, które w rzeczywistości pewnie nie będą zaskakujące, ale w przyszłości spodziewany jest także napęd na wszystkie koła.

Chiński Zeekr 009 – zaskakuje lustrzanym grillem i jest niezwykły pod każdym względem

Baojun to chiński producent samochodów należący do joint venture amerykańskiego koncernu General Motors i SAIC Motors, SAIC-GM-Wuling (SGMW) Automobile. Marka powstała w 2010 roku jako tańsza alternatywa dla marek Chevrolet i Buick, których modele dostępne są nadal w Chinach. Przybycie Yepa zostało ogłoszone przez SGMW w zeszłym roku, ale do tej pory samochód był znany jako Kiwi.

Baojun Yep to pierwszy w pełni elektryczny crossover opracowany przez SGMW, a marka ma nadzieję wprowadzić na chiński rynek nową kategorię małych bezemisyjnych pojazdów terenowych. Kanciaste kształty modelu Yep nieco maskują długość 3381 mm, szerokość 1684 mm, wysokość 1720 mm przy rozstawie osi 2108 mm. Jego masa własna to 1006 kilogramów.

W swojej podstawowej formie model Yep będzie miał napęd na tylne koła, który będzie obracał synchroniczny silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi. Jego maksymalna moc wynosi 50 kW, moment obrotowy 140 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h, czerpiąc energię z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LFP). Jego pojemność nie została ujawniona, ale Baojun Yep może pokonać dystans do 303 kilometrów na jednym ładowaniu, zgodnie z metodologią CLTC. Jednak wiadomo, że jest to bardziej optymistyczne niż metodologia WLTP stosowana w Europie.



Źródło: Baojun



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 godziny ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

1 dzień ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago