Klasyk tygodnia – MAT New Stratos Alitalia z techniką Ferrari

Na aukcjach pojawia się często wiele osobliwych egzemplarzy. Ten New Stratos Alitalia jest pierwszym, który powstał z zapowiadanej serii limitowanej 25 egzemplarzy, ale według dostępnych danych tylko 8 zostało zbudowanych. Co sprawia, iż ​​jest to pożądany i niezwykle rzadki pojazd.

MAT Stratos to naprawdę fenomenalny samochód, wszystko zaczęło się w momencie, gdy przemysłowiec i kolekcjoner samochodów Michael Stoscheck skontaktował się z ówczesnym szefem projektów specjalnych Pininfarina, Paolo Garellą, z dość dziwną, ale fascynującą propozycją. Chciał zbudować jednorazową reinterpretację sławnej Lancii Stratos z lat 70 XX wieku.

Już w latach 70-tych Lancia odnosiła znaczące sukcesy w rajdach międzynarodowych dzięki zmodyfikowanej wersji Fulvii, ale w przypadku Stratosa Cesare Fiorio, współzałożyciel zespołu HF Corse, dostrzegł możliwości stworzenia specjalnie skonstruowanego samochodu rajdowego. Rezultatem była Lancia Stratos z silnikiem umieszczonym centralnie, która w niczym nie przypominała ówczesnych tradycyjnych samochodów rajdowych, ale nigdy nie było wątpliwości, że Cesare Fiorio wiedział, co robi. Samochód odniósł ogromny sukces i wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata trzy lata z rzędu. Szybko do przodu w ciągu trzech dekad Producent M.A.T urzeczywistnił ten pomysł dzięki ograniczonej liczbie 25 jednorazowych reinterpretacji sławnego Stratosa, które planowano wyprodukować.

Klasyk tygodnia – Mercedes-Benz S600 Galpin Royale

Nowy Stratos, jak go potocznie nazwano, jest wyposażony w mocny silnik V8 umieszczony centralnie, a jednocześnie jest niezwykle lekki i ma krótki rozstaw osi, tak jak oryginalny Stratos. Stylizacja z lat 70., teraz wyposażona w nowoczesną technologię i design, ogólnie New Stratos, to fenomenalne dzieło inżynieryjne wyposażone w niesamowitą historię.

Klasyk tygodnia – Škoda Rapid 120 Gräf & Stift (1985)

Ten dokładny nowy Stratos jest wykończony w specyfikacji Alitalia, która jest taka sama jak jeden z najbardziej podziwianych Stratos, niezwykła Lancia Stratos Gr.4 Alitalia (1974), która wygrała Rajd Portugalii w 1976 roku i zajęła drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo w 1977 roku Całość dopełnia efektowna czerwono-biało-zielona kolorystyka na cześć ówczesnego głównego sponsora Alitalia. Wynik produkcji MAT Stratos jest absolutnie oszałamiający. Często, gdy samochody są produkowane w tak małych seriach, jak ta, produkt może nie mieć jakości i precyzji.. Ale w tym przypadku wcale tak nie jest, wręcz przeciwnie . Kiedy oglądasz Stratos, jesteś zachwycony jego jakością i precyzją wykonania. Nawet najdrobniejszy szczegół jest w tym samochodzie dopracowany do perfekcji.

Pierwszy wyprodukowany Nowy Stratos wykorzystuje technologię Ferrari F430 Scuderia z 2009 roku, która w momencie rozpoczęcia przebudowy miał za sobą prawie 30 000 kilometrów. Wszystkie komponenty użyte do jego budowy zostały jednak dokładnie sprawdzone i wyremontowane lub wymienione na nowe.

Moc jest dostarczana przez wolnossący silnik V8 o pojemności skokowej 4308 cm3, montowany centralnie, współpracujący z automatyczną sześciobiegową przekładnią z łopatkami do manualnej zmiany biegów pod kierownicą. Informacje o mocy są różne: reklama wspomina o 375 kW, podczas gdy dom aukcyjny Bonhams napisał o 403 kW. Moment obrotowy powinien sięgać 519 Nm, sportowe auto o masie 1247 kg rozpędza się podobno od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i przyspiesza do 320 km/h.

Jeśli więc interesuje Cię kawałek historii odtworzony na czterech kołach, to Selected Car Investment za 1 062 500 euro jest w stanie spełnić Twoje marzenie.

Źródło: Selected Car Investment