Gama samochodów użytkowych Toyota Professional obejmuje obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV). W październiku 2021 roku zadebiutował na polskim rynku średniej wielkości van PROACE Electric, a w kwietniu 2022 roku dołączył kompaktowy PROACE CITY Electric. Oba auta spotkały się z dużym zainteresowaniem polskich klientów, którzy w minionym roku złożyli zamówienia na 111 kompaktowych vanów i 86 egzemplarzy większego modelu. Łącznie elektryczne pojazdy z rodziny PROACE zebrały 197 zamówień.
„Bezemisyjne auta dostawcze to sposób na ograniczenie hałasu i mniej zanieczyszczeń w miastach. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci tak chętnie sięgają po użytkowe Toyoty z elektrycznym napędem. Jest to kolejny krok w stronę elektryfikacji transportu, który jak najszybciej powinien stać się bezemisyjny. Samochody z rodziny PROACE są praktyczne, komfortowe i niezawodne, a nasi klienci zawsze otrzymają kompleksowe wsparcie naszych specjalistów w sieci Toyota Professional” – powiedział Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.
PROACE CITY Electric z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i baterią o pojemności 50 kWh zapewnia średni zasięg 260 km wg WLTP, ładowność do 750 kg i możliwość pociągnięcia przyczepy do 750 kg. Jest oferowany w dwóch wariantach długości nadwozia 4,4 m i 4,75 m oraz w dwóch wersjach wyposażenia Active i Comfort. W ubiegłym roku 52% zamówień dotyczyło standardowej długości nadwozia, mieszczącej 3,3 m3 ładunku, zaś 48% z nich wersji Long o przestrzeni ładunkowej 3,9 m3.
Podstawową wersję Active wybrało 76% klientów, zaś 24% wyższą wersję Comfort. Obie odmiany oferują komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność m.in. za sprawą radia z zestawem głośnomówiącym, klimatyzacji, komfortowego fotela kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego, system Smart Cargo, tempomatu i asystenta ruszania ze wzniesienia. Wersja Comfort wnosi ponadto wyposażenie typowe dla modeli osobowych, w tym system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 8″, obsługą Apple CarPlay® i Android Auto™, wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników, systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, przednie i tylne czujniki parkowania, cyfrowe lusterko wsteczne z kamerami nad tylnymi drzwiami i w lusterku bocznym, Inteligentny kluczyk i automatyczną klimatyzację dwustrefową.
PROACE Electric otrzymał ten sam silnik 136 KM i dwa akumulatory do wyboru. Bateria 50 kWh zapewnia mu średni zasięg do 211 km, a w mieście nawet do 304 km, zaś większa bateria 75 kWh pozwoli przejechać na jednym ładowaniu do 303 km w cyklu mieszanym i do 398 km w mieście, według procedury WLTP. Auto może przewieźć 1275 kg ładunku, w tym 3 europalety, i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg. W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).
Głównymi odbiorcami PROACE Electric były duże firmy, które zazwyczaj zamawiały wyższą wersję wyposażenia Comfort (81% zamówień). Kierowca ma w niej do dyspozycji 2-strefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7″, Apple CarPlay®, Android Auto™ i nawigacją, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat i podgrzewane fotele.
Bezemisyjne modele PROACE Electric i PROACE CITY Electric należą do gamy samochodów Toyota Professional. Oba auta w ostatnich kilkunastu miesiącach dołączyły do PROACE i PROACE CITY z konwencjonalnymi napędami oraz terenowego pick-upa Toyota Hilux. Ich sprzedażą zajmuje się sieć dealerska Toyota Professional – autorski program polskiego oddziału Toyoty, który następnie został zaimplementowany w pozostałych krajach Europy. Obecnie tworzy ją siedem wyspecjalizowanych salonów oraz działy sprzedaży i obsługi samochodów użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.
Źródło: Toyota
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…