Categories: E-mobility

Hyundai IONIQ 6 debiutuje na polskim rynku

Hyundai IONIQ 6, drugi model elektrycznej submarki IONIQ, został po raz pierwszy zaprezentowany w Polsce. To elektryczny Streamliner, oferujący szereg zaawansowanych technologii i zasięg do 614 km (WLTP).

Dzięki zastosowaniu Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dedykowanej platformy dla pojazdów elektrycznych Hyundai. IONIQ 6 zapewni radość z prowadzenia – w wersji z baterią 77 kWh, do 100 km/h przyspiesza w około 5 sekund. Samochód posiada także funkcję szybkiego ładowania – w 15 minut baterię IONIQ-a 6 naładujemy do pokonania zasięgu 351 km. Dzięki bardzo oszczędnemu zużyciu energii, użytkownik samochodu będzie mógł cieszyć się wolnością i niezależnością także podczas długich podróży autostradowych. IONIQ 6 ma także najbardziej aerodynamiczną sylwetkę, spośród dotychczasowych modeli Hyundai.

“Model IONIQ 6 jest opływowy, a projektanci postawili bardzo duży nacisk na aerodynamikę. Samochód charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza 0,21. Jest to obecnie najlepszy wynik w segmencie, a drugi z samochodów dostępnych na rynku” – powiedział Tomasz Michalczewski Product Manager Hyundai Motor Poland.

IONIQ 6 został wyposażony w najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w tym zaawansowany Asystent Jazdy Autostradowej, Asystent Zdalnego Parkowania, który zaparkuje zdalnie samochód, także równolegle czy ukośnie, Widok Martwego Pola, cyfrowe lusterka i światła matrycowe LED. Podobnie, jak IONIQ 5, samochód posiada także funkcję Vehicle-to-Load, dzięki której Klient może podłączyć w samochodzie inne urządzenia elektryczne i np. zamienić swojego IONIQ-a 6 w mobilne biuro. Wnętrze IONIQ-a 6 posiada płaską podłogę, jest przestronne, komfortowe i otula niczym kokon. Klient może odprężyć się korzystając z relaksacyjnych funkcji foteli, a we wnętrzu zastosowano tkaniny i materiały z recyklingu: np. butelki PET czy sieci rybackie.

Hyundai – przebój Yet To Come zespołu BTS odradza się jako część kampanii Goal of the Century, związanej z piłkarskimi Mistrzostwami Świata

“Polski Klient samochodu elektrycznego to osoba otwarta na nowe technologie, o innowacyjnym stylu życia, oczywiście świadoma ekologicznie, a przy tym bardzo wymagająca. IONIQ 6 został zaprojektowany, aby tym wymaganiom sprostać. W Korei Południowej IONIQ 6 już jeździ po drogach, a w ciągu pierwszych 24 godzin od wprowadzenia tego modelu zebrano tam prawie 38 tys. zamówień. Był to dla Hyundaia rekord wszech czasów. Jesteśmy przekonani, że IONIQ 6 także w Polsce spotka się z zainteresowaniem potencjalnych klientów” – powiedziała Paulina Tycner Kierownik Marketingu i PR Hyundai Motor Poland.



IONIQ 6 ma być dostępny do zamówienia w polskich salonach Autoryzowanych Dealerów Hyundai na początku przyszłego roku.

Źródło: Hyundai



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

23 godziny ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago