Klasyk tygodnia – angielska Škoda Rapid Cabrio (1987)

Škoda od lat miała swoje miejsce na rynku brytyjskim. Prężnie działała sieć dilerska, która notowała dobre wyniki sprzedaży, gdyż oferowała atrakcyjne ceny. Powstało też wiele limitowanych serii oraz kabriolet, którego nie miał w swojej ofercie producent.

W latach osiemdziesiątych XX wieku brytyjski importer Škody nawiązał współpracę ze spółką Ludgate Design & Development z Tonbridge, czego efektem był atrakcyjny kabriolet, który powstał na bazie Škody Rapid – seryjnego coupé.

W ofercie znalazły się dwie wersje. Standard, który pozbawiony został dachu i tylnego okna, ale otrzymał pałąk wzmacniający nadwozie i służący do podparcia składanego brezentowego dachu. W wersji Lux pozostawiono ramy przednich okien i zamontowano mniejsze tylne okno. Brezentowy dach zastąpił hardtop. Także w tym przypadku nie zapomniano o wzmocnieniu nadwozia.

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz to Rapid 130 Cabrio Standard z 1987 roku. Do Czech trafił z Malty, gdzie przeszedł dokładną renowację. W efekcie auto w porównaniu z wersją wyjściową nieco się zmieniło. Są nowe zderzaki, inne kierunkowskazy, brakuje ochronnego kabłąka oraz dachu.

Klasyk tygodnia – Škoda 1200 świętuje 70-lecie

Właściciel zdradził, ze pewnych zmian dokonał według własnego projektu jak m.in. wzmocnienia karoserii, czy demontaż mechanizmu składanego dachu. Jednak wraz z oferowanych pojazdem wszystkie te elementy zostaną przekazane nowemu właścicielowi.

Škoda Yeti – pierwszy SUV marki i jego nieznane prototypy


Nowy jest też silnik, który pochodzi z Felicji (1.3 l 58 KM). Zmodernizowane zostało także zawieszenie pojazdu. Cała modernizacja została udokumentowana.

Škoda Rapid 130 produkowana była w latach 1984-1988. Nie ma żadnych danych ile kabrioletów powstało w Wielkiej Brytanii. Z całą pewnością ten egzemplarz, chociaż nieco różni się od oryginału, należy do niewielu, które do dzisiaj przetrwały. Sprzedawca nie podaje ceny i ustali ją z nabywcą, który zaoferuje najwięcej.

Źródło: rajveteranu.cz