Alfa Romeo Giulia i Stelvio z ponadczasowym designem

Alfa Romeo Giulia i Stelvio ewoluują pod względem stylu i technologii, pozostając wierne DNA marki, którą od 1910 roku cechuje szlachetna włoska sportowa elegancja .Obecnie oba modele charakteryzuje nowy wygląd, będący efektem zastosowania wyrafinowanych reflektorów adaptacyjnych (matrycowych) z nową matrycą Full-LED i zupełnie nowego grilla „Trilobo”, który podkreśla pokrewieństwo z Tonale.

Debiutują nowe wersje modeli Giulia i Stelvio. Te dwa wielokrotnie nagradzane modele zdobyły uznanie międzynarodowej społeczności dzięki osławionej doskonałości marki: idealnemu rozkładowi masy, najlepszej w swojej klasie dynamice jazdy, rozwiązaniom technologicznym i silnikowym na najwyższym poziomie oraz ponadczasowemu designowi, który sprawia, że każdy samochód Alfy Romeo jest autentycznym „ruchomym dziełem sztuki”. Dzisiaj to typowe dla Alfy Romeo piękno włoskiego designu stało się w obu modelach jeszcze bardziej uwodzicielskie i uwspółcześnione, a stylistyczne ingerencje w ich przednie części miały na celu podkreślenie pokrewieństwa z Tonale.

Nowe Giulia i Stelvio będą dostępne od lutego 2023 roku.

Nowy wygląd

Wyróżniająca się na przedniej części nowych wersji Giulii i Stelvio osłona chłodnicy, na której umieszczone jest logo, oraz dolne wloty powietrza mają unikalne wykończenie, które stanowi współczesną interpretację słynnego i niepowtarzalnego grilla „Trilobo”. Główną nowość przedniej części samochodu stanowią reflektory: od dziś w obu modelach debiutują reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED. Podkreślają one zarówno pokrewieństwo z Tonale, jak i przywodzą na myśl jedną ze słynnych cech stylistycznych marki, która została wprowadzona przez kultową Alfę Romeo SZ Zagato oraz samochód koncepcyjny Alfa Romeo Proteo.

Alfa Romeo prezentuje program wspierający dziedzictwo marki Alfa Romeo Classiche

Unikalną linię przodu nowych wersji Giulii i Stelvio tworzą trzy moduły zawierające światła dzienne oraz dynamiczne kierunkowskazy gwarantujące optymalne oświetlenie dzięki wprowadzeniu dwóch zaawansowanych technologii. „Adaptive Front Lighting System”zapewnia ciągłą regulację świateł mijania w zależności od prędkości i warunków jazdy, „Glare-Free High Beam Segmented Technology” w warunkach słabego oświetlenia automatycznie wykrywa ruch w obu kierunkach, aby nie oślepiać kierowców innych samochodów; natomiast urządzenie „Welcome and Goodbye” aktywuje się za każdym razem, gdy kierowca zamyka lub otwiera samochód. Wszystko to przekłada się na większą wydajność – pod względem trwałości i oszczędności energii – oraz większe bezpieczeństwo dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i lepszemu komfortowi jazdy. Zmienił się również układ tylnych reflektorów LED, które stanowią doskonałe połączenie stylu i zaawansowanych technologii podkreślające sportowy charakter obu modeli. Konkretnie, nowa Giulia ma nowe tylne światła ze szkła z przezroczystym wykończeniem, podczas gdy te w nowym Stelvio są z przydymionego szkła z błyszczącym czarnym wykończeniem.

Nowy w pełni cyfrowy wyświetlacz zegarów

Nowe wersje Giulii i Stelvio są wyposażone w najnowocześniejsze technologie, które zapewniają komfort jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemności jazdy typowej dla Alfy Romeo. Do najbardziej charakterystycznych elementów nowego modelu można zaliczyć cyfrowy wyświetlacz zegarów o historycznym „teleskopowym” kształcie. Obejmuje on nowy, w pełni cyfrowy ekran TFT o przekątnej 12,3″, umożliwiający dostęp do wszystkich danych samochodu i ustawień trybu autonomicznej jazdy.

Co więcej, zestaw wskaźników można przekonfigurować według własnych preferencji, wykorzystując trzy dostępne konfiguracje: Evolved, Relax i Heritage. Evolved reprezentuje przyszłość designu Alfy Romeo i wykorzystuje centralny obszar ekranu, zachowując na swoim miejscu dwa boczne zegary. Relax koncentruje się na komforcie, nie podaje szczegółowych informacji o samochodzie i nie ma dwóch zegarów. Wreszcie Heritage inspirowany jest kultowymi modelami marki z lat 60. i 70., z charakterystycznymi detalami, takimi jak odwrócone cyfry na końcu prędkościomierza.

Technologia NFT i „Alfa Connect Services “

Nowe wersje Giulii i Stelvio wyposażone są w płynnie działający i intuicyjny interfejs człowiek-maszyna (HMI), dzięki któremu wszystkie funkcje są zawsze na wyciagnięcie ręki. Ponadto, system multimedialno- informacyjny oferuje zawsze aktualne treści, funkcje oraz platformę „Alfa Connect Services”, czyli szeroką gamę użytecznych usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort, zaprojektowanych tak, by zapewnić aktualizacje „Over the Air”. Na przykład, funkcja „My Remote” obejmuje różnorodne usługi, w tym możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi, migające światła) za pomocą smartfona/smartwatcha. Od teraz, w nowej wersji Giulii i Stelvio dostępna jest technologia NFT (Non-Fungible-Token), prawdziwa innowacja w sektorze motoryzacyjnym, którą włoska marka zapoczątkowała w modelu Tonale, a dziś jest dostępna w całej gamie. Technologia ta opiera się na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych informacji na temat każdego samochodu. Ta charakterystyczna, łatwa w użyciu i zrównoważona funkcja off-board podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo.

Alfa Romeo świętuje swoje 112. urodziny z fanami z całego świata

Za zgodą klienta, NFT generuje certyfikat, w którym zapisane są dane dotyczące okresu eksploatacji pojazdu. Certyfikat może być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo serwisowany i utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi ważne dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, na które mogą liczyć właściciele i dealerzy. Równocześnie nabywcy będą spokojni przy wyborze swojego samochodu.

Najlepsza w swojej klasie dynamika jazdy

Dynamika jazdy nowych Alf Romeo Giulii i Stelvio po raz kolejny została potwierdzona jako najlepsza w swojej klasie w poszczególnych segmentach. Oferuje ona pełne emocji wrażenia z jazdy w najbardziej autentycznym duchu Alfy Romeo, co przekłada się na zachowanie właściwej równowagi pomiędzy włoskim designem, najnowocześniejszymi silnikami, idealnym rozkładem masy, unikalnymi rozwiązaniami technicznymi i doskonałym stosunkiem masy do mocy. Z tej „magicznej” formuły wywodzi się kwintesencja sportowego charakteru poprzednich i obecnych modeli Alfy Romeo, który od czasu Tonale (symbolu metamorfozy marki) ewoluuje, aby na nowo zdefiniować sportowy charakter na miarę XXI wieku, w idealnej harmonii z coraz bardziej zrównoważoną mobilnością. Aby osiągnąć nowy poziom sportowych osiągów i wydajności, globalna włoska marka może polegać na swojej renomowanej doskonałości. Wystarczy zasiąść za kierownicą nowych Giulii i Stelvio, aby zrozumieć, że tak właśnie wygląda przyszłość motoryzacji.

Lekkość i zwinność: na niezwykle dynamiczne i sportowe zachowanie Giulii i Stelvio ma wpływ szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak aluminium, (z którego wykonano np. blok silnika) i włókno węglowe (użyte do wykonania wału napędowego) zaczerpnięte bezpośrednio ze świata wyścigów.

Napęd integralny z technologią Q4: stworzony, by zarządzać napędem pojazdu w sposób reaktywny i predyktywny, pozwalający zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. Technologia Q4 ma wszystkie zalety napędu 4×4 i jednocześnie gwarantuje niski poziom spalania paliwa, szybszą reakcję oraz przyjemność prowadzenia auta z napędem na tył.
Sercem systemu jest aktywny system rozdziału momentu obrotowego (aktywna skrzynka rozdzielcza lub ATC), który monitoruje w rzeczywistym czasie warunki przyczepności oraz żądania kierowcy, by cały czas gwarantować najlepsze osiągi.

System Q4 Alfy Romeo utrzymuje samochód z tylnym napędem tak długo, aż nie zbliży się on do limitu przyczepności, lub w zależności od konkretnego żądania kierowcy, nie zamkną się sprzęgła znajdujące się w systemie rozdziału i nie przeniesie się aż 50% momentu obrotowego na oś przednią w czasie krótszym niż 150 ms., zapobiegając w ten sposób poślizgowi kół i zapewniając maksymalne osiągi pojazdu i efektywność jazdy.

Samoblokujący mechaniczny mechanizm różnicowy Q2: W wersji wyposażenia Veloce można połączyć napęd integralny Q4 z dyferencjałem Q2 o mechanicznie ograniczonym poślizgu, dostępnym na zamówienie również w wersjach oferowanych jedynie z napędem na tył. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zwiększa zwinność i sportowy charakter samochodu, gwarantując lepszą stabilność pojazdu na zakrętach przy dużej prędkości i przyspieszeniu bocznym oraz maksymalne bezpieczeństwo w przypadku mokrej lub śliskiej nawierzchni, dzięki stałej kontroli kół i redukcji poślizgu.

Zawieszenie Alfa Link: jazda Alfą Romeo to niepowtarzalne i niezapomniane uczucie. Jest to również zasługa ekskluzywnej konstrukcji zawieszenia AlfaTM Link. Na osi przedniej znajduje się czterowahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią skrętną, która optymalizuje efekt filtrujący i pozwala kierowcy na wykonywanie szybkich i precyzyjnych skrętów, zapewniając bezkompromisowe zachowanie na drodze. Na osi tylnej, samochody wyposażone są w nowy system multilink – opatentowany przez Alfę Romeo – który zapewnia wysoką jakość prowadzenia połączoną z doskonałym komfortem. Wyłącznie w serii specjalnej Competizione dostępne jest aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension z amortyzacją sterowaną elektronicznie, które na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.

Integrated Braking System (IBS): system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak również znaczącą optymalizację obciążeń. Zastosowanie układu brake-by-wire pozwala na znaczną redukcję komponentów w komorze silnika, zastępując pojedynczym elementem jednostkę składającą się z pompy, serwohamulca i ESP, gwarantując mniejszą masę wspornikową, dzięki czemu samochód jest bardziej sterowny.

Ponadto, do doskonałej dynamiki jazdy Giulii i Stelvio przyczynia się niezwykle bezpośredni układ kierowniczy zestawiony z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów ZF z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, co gwarantuje niezrównane prowadzenie na zakrętach. Dodatkowo, aby zapewnić idealną równowagę między przyjemnością jazdy a systemami wspomagania kierowcy, nowe Giulia i Stelvio oferują kompletny zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), umożliwiających autonomiczną jazdę poziomu 2. Oznacza to, że kierowca może pozwolić, aby w pewnych warunkach pojazd kontrolował przyspieszenie, hamulec i układ kierowniczy za pośrednictwem systemów elektronicznych wymagających stałego nadzoru ze strony kierowcy. Systemy te wspierają kierowcę i zapewniają większy komfort podczas długich podróży. Kierowca musi jednakże w każdym przypadku zachować stałą kontrolę nad pojazdem, zawsze trzymając ręce na kierownicy.

Strategia polegająca na prostej i intuicyjnej logice gamy

Nowe Giulia i Stelvio są zgodne z nową logiką gamy wprowadzoną wraz z Alfą Romeo Tonale, dzięki której konfiguracja samochodu przez klienta jest jeszcze łatwiejsza. W istocie, dostępne są dwa główne poziomy wyposażenia – Super i Ti-, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających klientów. Poziom wyposażenia Super, będący wejściowym poziomem do unikalnych doświadczeń oferowanych przez Alfę Romeo, można spersonalizować, wybierając pakiet Sprint, zawierający dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, uwydatniający elegancję i wyrazisty charakter obu samochodów, można dodatkowo wzbogacić o pakiet Veloce, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować właściwości jezdne, osiągi i sportowy charakter. Należy pamiętać również, że nazwy Super, Sprint, Ti i Veloce są zakorzenione w tradycji Alfy Romeo. Każda z czterech wersji odpowiada na potrzeby klienta poszukującego prawdziwej symbiozy ze swoim samochodem. Ponadto, Nowa Giulia i Stelvio oferują ważne nowości w zakresie silników: we wszystkich modelach z gamy dostępna jest teraz wersja z silnikiem diesla o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. Dopełnieniem oferty są potężne silniki benzynowy o mocy 280 KM i diesel o mocy 210 KM z napędem integralnym.

Seria specjalna Competizione, najwyższy wyraz osiągów i stylu, z certyfikatem NFT

Z okazji debiutu nowych Giulii i Stelvio, marka Alfa Romeo przedstawia serię specjalną Competizione – autentyczny mariaż stylu i technologii, który z pewnością spodoba się zagorzałym fanom Alfy Romeo. Oparta na wersji wyposażenia Veloce i dostępna z każdym z wymienionych wcześniej silników, premierowa edycja jest topową wersją w gamie i wyróżnia się ekskluzywnym, szarym, matowym kolorem Moon Light oraz czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Mocno sportowy wygląd nowej Alfy Stelvio dodatkowo podkreślają 21” felgi. We wnętrzu wyróżniają się system audio Harman/Kardon oraz pokryte elegancką skórą deska rozdzielcza i fotele z kontrastowym, czerwonym szwem. Ponadto, seria specjalna posiada przyciemniane szyby i logotyp Competizione umieszczony na boku i na przednim zagłówku. Wersja wyposażenia Competizione oferuje w standardzie ekskluzywne zawieszenie Alfa Active Suspension i technologię NFT (Non-Fungible Token) poświadczającą wyjątkowość każdego samochodu „Competizione” i zabezpieczającą jego oryginalną konfigurację. Jest to kwintesencja Alfy Romeo w zakresie stylu, osiągów i technologii.

Źródło: Alfa Romeo