Goodyear w 2011 roku zaprezentował system Air Maintenance Control, który automatycznie kontrolował ciśnienie w oponach i dzięki temu zapewniał utrzymanie odpowiedniego stanu podczas jazdy. W każdej oponie zainstalowano mniaturową pompkę.
Jednak okazało się, że podobne rozwiązanie kilka lat wcześniej zaprezentowała czeska firma Coda Development pod nazwą SelfInflating Tire. Nikomu licencji na ten system nie sprzedano, tym bardziej nie otrzymał go Goodyear.
Czeski wynalazca František Hrabal pierwsze testy nowego systemu rozpoczął już w 2008 roku, a więc znacznie wcześniej niż system ten wdrożył Goodyear. System SelfInflating Tire firma Coda Development opatentowała w 2009 roku na całym świecie, włącznie z USA. Natomiast Goodyear mający siedzibę w Ohio swoją Air Maintenance Technology (AMT) zastrzegł dopiero w 2012 roku.
W 2009 roku odbyły się rozmowy obu partnerów w sprawie podjęcia współpracy i udoskonalenia systemów. Jednak Goodyear nieoczekiwanie odstąpił od współpracy.
Prawny spór dotyczący patentu rozpoczął się w 2015 roku, by zakończyć się w 2022 roku sukcesem czeskiej firmy.
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…