Auto szybko uzyskało wśród użytkowników na całym świecie miano kultowego. Podobnie jak angielskie Mini czy włoski Fiat 500. Powstały dwie generacje, które produkowano w 9 fabrykach zlokalizowanych w różnych zakątkach świata.
Renault 5, który powstawał w wersji 3- i 5-drzwiowejm, miał długość 3521 mm (pierwsza generacja) i napędzany był czterocylindrowymi silnikami o pojemności 850 do 1289 cm³, do których w późniejszym okresie dołączyła turbodoładowana jednostka o pojemności 1397 cm³. Auto wciąż modernizowano.
Poza wersją podstawową dostępne były także atrakcyjne wersje jak m.in. Renault 5 Alpine/Gordini, Renault 5 Alpine Turbo i Renault 5 Turbo. Na rynku USA model ten zadebiutował w 1976 roku pod nazwą Renault Le Car. Pierwsza generacja, której projektantem był Michel Boue powstawała w latach 1972-1985.
Za projekt drugiej generacji odpowiadał Marcello Gandini. Dostępne były trzy wersje nadwozi: 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet z firmy EBS. Ta generacja nazywana była często Supercinq lub Superfive. Model ten produkowano do 1996 roku.
Na bazie Renault 5 powstała także wersja użytkowa Renault Express, która znana była także pod nazwą Express w Wielkie Brytanii i Rapid w Niemczech.
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…