Alfa Romeo inauguruje w Mediolanie nową identyfikację marki

Z okazji wprowadzenia na główne rynki europejskie modelu Tonale, wczoraj w Mediolanie odbyło się otwarcie nowego flagowego salonu Alfy Romeo u dealera Stellantis & You Sales & Services. Znajduje się on w mieście, w którym ta znana na całym świecie marka została założona w 1910 roku i jest pierwszym salonem na świecie, w którym zastosowano nową identyfikację marki będącą nowoczesną interpretacją klasycznego stylu Alfy Romeo.

Będąc w symbolicznym miejscu, tym samym, gdzie w 1910 roku znajdowało się Portello – pierwszy zakład produkcyjny Alfy Romeo – dziś jesteśmy świadkami rozpoczęcia ważnego, nowego rozdziału w historii marki. Jeszcze bardziej wzmocniła się nierozerwalna wieź łącząca Alfę Romeo ze światową, wielokulturową stolicą mody, designu i włoskiej kreatywności. Są to dwa symbole włoskiej doskonałości, które wzajemnie się wspierają, wykorzystując swoją chwalebną przeszłość jako inspirację dla bardziej zrównoważonej, technologicznej i śmiałej przyszłości. W centrum uwagi pozostaje jednak zawsze człowiek, jego pasje i inspiracje. Dlatego też Alfa Romeo oferuje swoim klientom możliwość dogłębnego poznania wartości budujących jej tożsamość oraz jej wizji przyszłości.

Nowy flagowy salon Alfy Romeo, o nowoczesnym i linearnym wyglądzie, jest prostą, przesiąkniętą technologią przestrzenią, w której dostrzega się silną harmonię pomiędzy tworzącymi ją elementami. Na zewnątrz budynku odwiedzających wita umieszczony na samej górze napis Alfa Romeo- wykonany tradycyjną kursywą –  oraz przy wejściu duży, odbijający światło czerwony totem, który koncepcyjnie przyczynia się do stworzenia emocjonalnych wrażeń wizualnych. Klient odbija się w obiekcie reprezentującym wartości marki, tworząc swoistego rodzaju symbiozę pomiędzy „plemieniem” a nową siedzibą Alfa Romeo.

W obiekcie wykorzystano legendarną „czerwień Alfy”, żywy i odważny odcień przywołujący na myśl głębokie emocje, dzięki którym od 1910 roku marka pozostaje symbolem włoskiego, szlachetnego, sportowego stylu.

Żywiołowość czerwieni zestawiono z elegancją szarości, która we wszystkich swoich odcieniach jest w stanie wyrazić ekskluzywność marki oraz technologię ustanawiającą rekordy zastosowaną w gamie Alfy Romeo. To właśnie dzięki połączeniu pasji i innowacji włoska marka jest tak wyjątkowa i odgrywa kluczową rolę w gamie premium grupy Stellantis.

Inspirowane naturą wnętrze salonu łączy wyjątkowe w dotyku materiały, o innowacyjnej fakturze i kolorystyce, które przywodzą na myśl proces utleniania materiałów. I tak czerwień staje się rozpryskiem magmy między skałami, a ciepłe światło czerwonych ledów oświetla wszystkie strefy ekspozycji. W ten sposób piękno i siła natury doskonale integrują się z technologią cyfrową. Jest to kolejna cecha wyróżniająca najnowszą generację samochodów Alfa Romeo. W środku, zwiedzający mogą doświadczyć ciekawych i wciągających wrażeń, swobodnie przemierzając poszczególne strefy salonu.

Alfa Romeo Tonale Hybrid – nowa energia i metamorfoza marki

Przykładowo, w strefie Lounge można odkryć legendarną historię marki, przeglądając liczne dostępne książki, nabywając produkty merchandisingowe lub po prostu odpoczywając przy filiżance kawy. Z kolei strefa Join the Tribe to wrota do przyszłości marki, gdzie można poznać zapowiedzi nadchodzących premier Alfy Romeo i poczuć się częścią “plemienia”, niezwykłej społeczności podzielającej wartości marki. Ponadto, dopełnieniem nowego salonu jest miejsce sprzedaży oraz After Sales, będące kolejnym ważnym elementem doświadczenia klienta Alfy Romeo. Czynne w różnych godzinach, wychodzą naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klienta premium.

Alfa Romeo Tonale EDIZIONE SPECIALE – otwarcie zamówień od 180 tys. zł

Gwiazdą flagowego salonu w Mediolanie jest nowa Alfa Romeo Tonale, pierwszy zelektryfikowany kompaktowy SUV w historii marki. Włoski design, technologia ustanawiająca rekordy, elektryfikacja, niezrównana dynamika jazdy i projekt, w którym kierowca jest zawsze w centrum uwagi – to pięć kamieni milowych Tonale, strategicznego modelu, który jest wyrazem metamorfozy marki wychodzącej w stronę nowej ery łączności ze światem i elektryfikacji.

Francesco Calcara, Senior Vice President Global Marketing and Communication Alfa Romeo: “Inauguracja pierwszego na świecie flagowego salonu z nową identyfikacją marki, właśnie w Mediolanie, to ważny dla nas moment i doskonała okazja, aby zainspirować świat z Włoch, pozostając wiernymi naszym korzeniom.

Wraz z modelem Tonale, Alfa Romeo przeżywa radykalną rewolucję prowadzącą w kierunku nowej ery łączności i elektryfikacji. Ta “metamorfoza” dotyczy nie tylko produktów i technologii, ale definiuje na nowo całe doświadczenie klienta, które obejmuje jakość usług i właśnie identyfikację marki.

Alfa Romeo pragnie zaoferować swoim klientom wciągające, a nawet wzbudzające niezwykłe emocje doznania, we wszystkich punktach styku klienta z marką, począwszy od naszych dealerów, gdzie klient będzie mógł poznać cały ekosystem marki, znajdując się w samym sercu procesu zakupu samochodu klasy premium.”

Źródło: Alfa Romeo