Alfa Romeo Tonale Hybrid – nowa energia i metamorfoza marki

Moc Tonale debiutuje na drodze w Tempio Voltiano, miejscu, w którym uczczono pamięć wynalazcy Alessandra Volty, w otoczeniu przepięknej scenerii jeziora Como. To właśnie w tym miejscu, ponad 200 lat temu, włoski naukowiec dokonał swojego najsłynniejszego wynalazku: „baterii”, pierwszego generatora energii elektrycznej.

Ten przełomowy dla nauki i współczesnej historii patent umożliwia funkcjonowanie naszej technologicznej cywilizacji. Alessandro Volta, prekursor koncepcji zrównoważonego rozwoju, obsesyjnie badał naturę, aby odtworzyć ją dla dobra ludzkości. To innowacyjne podejście jest w pełni podzielane przez markę Alfa Romeo, która poprzez swoje „mechaniczne dzieła” demonstruje, że zrównoważony rozwój technologiczny musi naśladować naturę i czerpać z niej inspiracje, aby się do niej dostosować i żyć z nią w harmonii. Dlatego też najnowszy rozdział w historii włoskiej marki nie mógł się rozpocząć nigdzie indziej, jak tylko w Tempio Voltiano. Dzięki Tonale Alfa Romeo przeszła radykalną ewolucję, wkraczając w nową erę technologiczną, zrównoważoną i zelektryfikowaną.

Możliwości drogowe Tonale są oczywiste. Technologia i łączność na pokładzie sprawiają, że jest to najbardziej zaawansowana technologicznie Alfa Romeo w historii. Łączy w sobie jakość i dbałość o szczegóły z dynamicznymi cechami, aby na nowo odkryć sportowy charakter na miarę XXI wieku.

ENERGIA W SŁUŻBIE DNA MARKI

Alfa Romeo „wjechała” w erę elektryfikacji, pozostając jednocześnie wierna swojemu DNA, które cechuje włoski sportowy charakter, dzięki najnowocześniejszemu systemowi elektryfikacji, zaprojektowanemu z myślą o marce i jej odważnym podejściu.

Tonale debiutuje z silnikiem 48v Hybrid VGT  („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT oraz 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2” o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm dzięki przełożeniu 2,5:1) Silnik elektryczny może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony. Alfa Romeo zdecydowała się na takie rozwiązanie techniczne, aby zaoferować autentyczne wrażenia ze zelektryfikowanej jazdy. Jej osiągi są również imponujące: przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h zegar zatrzymuje się po 8,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 210 km/h.
Dostępna jest również wersja Hybrid o mocy 130 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2”; w tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 195 km/h.

DYNAMICZNA JAZDA W STYLU ALFY ROMEO

Staranny rozkład masy i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w tym segmencie (13,6:1) sprawiają, że Tonale doskonale zachowuje się na drodze, plasując się w czołówce swojej klasy pod względem dynamiki jazdy. Ponadto, jest to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i łopatki zmiany biegów wykonane z aluminium, zintegrowane z kolumną kierownicy. Zastosowanie stałych zacisków Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, zapewnia nienaganną skuteczność hamowania. Nowa Alfa Romeo Tonale Hybrid ma napęd na przednie koła i oferuje w standardzie elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy „Dynamic Torque Vectoring” oraz zawieszenie FSD (Frequency Selective Damping”. Jako alternatywa, dostępne jest aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. W obu przypadkach zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson. Pod względem wyglądu Tonale charakteryzuje się ekskluzywnymi rozwiązaniami technicznymi, które podkreślają sportowy charakter samochodu i gwarantują klientowi wyjątkową i ekscytującą jazdę, przy pełnym poszanowaniu tradycji Alfy Romeo.

OPROGRAMOWANIE I ŁĄCZNOŚĆ OFERUJĄ JESZCZE LEPSZE WRAŻENIA Z JAZDY I CHRONIĄ WARTOŚĆ REZYDUALNĄ

Jako pierwsza na świecie, Alfa Romeo Tonale debiutuje z technologią niewymienialnego tokena NFT („Non-Fungible-Token”), prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem samochodów, który połączył cyfrowy certyfikat NFT z samochodem. Technologia ta oparta jest na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu najważniejszych informacji dotyczących każdego pojazdu. Ten gotowy do natychmiastowego wykorzystania, zrównoważony i wyróżniający się element wyposażenia samochodu podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Za zgodą klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, w którym zapisywane są dane dotyczące całego okresu eksploatacji. Może on być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, które pomaga właścicielowi/dealerowi, ale także nabywcy przy wyborze swojego samochodu używanego.

W samochodzie zastosowano najlepsze oprogramowanie, aby zaoferować charakterystyczne dla marki, ekscytujące wrażenia z jazdy, zapewniając jednocześnie komfort i łączność. W Tonale zastosowano architekturę elektroniczną nowej generacji, która jest zdolna do aktualizacji systemów i programów w trybie „Over-the-air”, dodając nowe elementy do oryginalnej konfiguracji, jak tylko staną się one dostępne. Jedną z najważniejszych nowości Alfy Romeo Tonale są wbudowane funkcje asystenta głosowego  Alexa, który zapewnia wygodę obsługi sterowanych głosem funkcji bez użycia rąk, czyli bez odrywania ich od kierownicy, a oczu od drogi. Użytkownicy Tonale mogą więc sterować funkcjami samochodu, w tym odtwarzać muzykę, słuchać audiobooków, uzyskiwać wskazówki dojazdu, sprawdzać natężenie ruchu, zarządzać urządzeniami inteligentnego domu itd. Klienci mogą wchodzić w naturalne interakcje ze swoimi samochodami, mówiąc na przykład: „Alexa, znajdź najbliższą stację benzynową”, „Alexa, odtwórz moją playlistę z podróży” lub „Alexa, zadzwoń do mamy”. Dzięki funkcji „MyAlfa” użytkownicy mogą również otrzymywać stałe aktualizacje na temat stanu samochodu, będąc w zaciszu własnego domu, poznać poziom naładowania akumulatora i/lub paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, znaleźć ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp.  Z czasem nowe funkcje i możliwości będą na bieżąco wprowadzane poprzez aktualizacje oprogramowania „Over-the-air”.

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami „Over-the-air”. (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane.

System ten obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3” oraz główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25”, który przy łącznej przekątnej 22,5” jest największy w tym segmencie. Ponadto, wyszukany, wielozadaniowy interfejs pozwala kierowcy mieć wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi, zapewniając obsługę jak w smartfonie.

STRATEGIA GAMY Z 4 POZIOMAMI WYPOSAŻENIA, OD 1302 ZŁ NETTO MIESIĘCZNIE

W momencie wprowadzenia na rynek, Alfa Romeo Tonale inauguruje nową strategię gamy z dwoma głównymi poziomami wyposażenia: Super i Ti, oba z jasno zdefiniowaną specyfikacją techniczną, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających klientów. Poziom wyposażenia Super, będący wejściowym poziomem do wyjątkowego komfortu Alfy Romeo, już od tej wersji wyposażenia wyróżnia bogate wyposażenie standardowe, które jeszcze bardziej można wzbogacić, wybierając wersję Sprint, zawierającą dodatkowe liczne opcje o zdecydowanie sportowym charakterze. Z kolei poziom wyposażenia Ti, uwydatniający elegancję i wyrazisty charakter Tonale, możemy jeszcze bardziej „usportowić”, wybierając Veloce, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować właściwości jezdne,  osiągi i sportowy charakter.  Zgodnie ze strategią upraszczania i racjonalizacji gamy, podejście cenowe również obejmuje uproszczoną i przejrzystą strategię liniową w stosunku do klienta – od momentu zakupu przez cały jego „customer journey”. Cena Tonale w limitowanej, premierowej wersji „EDIZIONE SPECIALE” jest taka sama na głównych rynkach europejskich. Gama Tonale będzie dostępna z miesięczną ratą leasingową zaczynającą się od 1302 zł netto* za wersję Super.

Dostępna również ekskluzywna premierowa wersja „EDIZIONE SPECIALE”

Tylko w fazie wprowadzenia na rynek, Alfa Romeo Tonale będzie również dostępna w ekskluzywnej wersji „EDIZIONE SPECIALE”, niezwykle bogatej w rozwiązania technologiczne i łączność, charakteryzującej się typowym dla Alfy Romeo sportowym charakterem w dwóch poziomach mocy: 130 i 160 KM.

48V HYBRID VGT: NAJWYŻSZA WYDAJNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ

  • Najnowocześniejszy elektryczny układ napędowy zaprojektowany, by wzmocnić DNA marki, odkrywając na nowo sportowy charakter na miarę XXI wieku
  • Nowy, czterocylindrowy, 1,5-litrowy silnik Hybrid VGT („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, z turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem benzyny z ciśnieniem sięgającym 350 barów, debiutuje wyłącznie w hybrydowej wersji Tonale
  • Alfa Romeo Tonale Hybrid jest dostępna w dwóch poziomach mocy, 130 KM i 160 KM, w obu przypadkach z napędem na przednie koła, nową, 7-stopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz wbudowanym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 48 V i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm dzięki przełożeniu 2,5:1)
  • Dzięki licznym „funkcjom EV” Tonale może zaoferować autentyczny komfort elektrycznej jazdy.

Alfa Romeo Tonale stanowi konkretne zaangażowanie marki w budowanie bardziej zrównoważonej mobilności przyszłości. Czyni to, pozostając wierną typowym dla marki osiągom i dynamice jazdy. Tonale jest dostępna z wydajnymi silnikami hybrydowymi, które są w stanie poprawić osiągi przy pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego.

Pierwszy zelektryfikowany kompaktowy C-SUV marki na nowo odkrywa sportowy charakter na miarę XXI wieku, zapewniając autentyczne wrażenia z jazdy hybrydą dzięki najnowocześniejszemu systemowi elektryfikacji, zaprojektowanemu z myślą o marce.

Hybrydowy silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek VGT („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM debiutuje wyłącznie dla modelu Tonale.

Silnik w połączeniu z siedmiostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm (135 Nm, dzięki przełożeniu 2,5:1) sprawiają, że dzięki takiemu rozwiązaniu technicznemu możliwe jest poruszanie się w trybie elektrycznym z mocą do 15 kW w każdej sytuacji, w której jest to konieczne, np. podczas jazdy z niską prędkością, parkowania czy turystycznej jazdy, co zapewnia autentyczne wrażenia z hybrydowej jazdy.

Aby zmaksymalizować osiągi i wydajność, wybrano wysokowydajny akumulator litowo-jonowy 48 V drugiej generacji: jego wysoka moc wyjściowa (do 22 kW) zapewnia optymalną moc elektrycznego silnika trakcyjnego, a pojemność (0,8 kWh) jest ponad dwukrotnie większa niż akumulatorów powszechnie stosowanych w systemach hybrydowych BSG. Nowy akumulator ma objętość około 11 litrów, jest więc bardzo kompaktowy: nie wpływa na wielkość przestrzeni bagażowej, ponieważ jest zamontowany pod tunelem środkowym, pomiędzy przednimi fotelami. System „dual voltage” z przetwornicą DC/DC 48-12 V zarządza interfejsem z elektryczną architekturą pojazdu.

Dzięki zastosowanej technologii, Tonale 48V Hybrid VGT oferuje typowe osiągi silnika benzynowego, które są jeszcze lepsze, dzięki szybkości reakcji silnika elektrycznego. Przyspieszenie jest stałe z niezwykle liniowym dostarczaniem mocy, ale zużycie paliwa jest porównywalnym z silnikiem diesla.

Punktem wejścia do świata Tonale jest wersja Hybrid 130 KMnowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm, w połączeniu z  siedmiostopniową, skrzynią biegów TCT i wbudowanym 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2″ o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm.

Pełna specyfikacja wersji hybrydowych

Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego, optymalizował termodynamikę, a tym samym pozwalał na zmniejszenie zużycia paliwa. Charakteryzuje się on wysokim stopniem sprężania (12,5:1), nową głowicą cylindrów z kompaktową komorą spalania, układem podwójnych zamiennych faz rozrządu oraz specjalnymi kanałami dolotowymi o wysokim współczynniku zawirowań. Pracuje on w cyklu Millera i zastosowano w nim nowy wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa, działający pod ciśnieniem do 350 barów.

Wersja 160-konna zaprojektowana została wyłącznie dla Alfy Romeo. Wyposażona jest w nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która łączy w sobie doskonałą reakcję przy niższych prędkościach obrotowych z wysoką mocą, zapewniającą sportowy charakter jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu wydajności. Układ napędowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy osiąga 240 Nm.

W obu silnikach zamontowany jest również system BSG („Belt Starter Generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika. Inteligentny system hamulcowy („Intelligent Brake System”) optymalizuje funkcję „auto-ładowania”; wykorzystuje on mieszane hamowanie odzyskowe, aby zmaksymalizować odzysk energii kinetycznej podczas zwalniania, co zwiększa wydajność.

Te wyjątkowe rozwiązania techniczne gwarantują wysoką wydajność i niezwykłe osiągi oraz zapewniają klientom autentyczne wrażenia z jazdy hybrydą. Wszystko to, dzięki połączeniu nowego 1,5-litrowego silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym, co dodatkowo zwiększa szybkość reakcji. Ponadto, liczne funkcje oferowane przez Tonale sprawiają, że wrażenia z jazdy są jeszcze bardziej komfortowe. Należą do nich:

  • „Silent Start” (cichy rozruch): uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, wyłącznie w trybie EV
  •  „Energy Recovery” (odzyskiwanie energii): odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting” pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach, dzięki silnikowi elektrycznemu, wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując odpowiednio skalibrowany moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive” (napęd elektryczny): umożliwia poruszanie się, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.

    Alfa Romeo Giulia i Stelvio ESTREMA – dla purystów motoryzacji

Liczne elektryczne tryby pracy Tonale, znane jako „EV capabilities”,  pozwalają jej korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego (przy wyłączonym silniku benzynowym) w różnych sytuacjach drogowych, takich jak:

  • „e-Creeping”- silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym
  • „e-Launch” – uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego
  • „e-Queueing” – samochód może poruszać się w korku ulicznym, jadąc tak jak z funkcją „stop & go”
  • „e-Parking” – ułatwienie manewrów parkowania, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę.

„EV capabilities” są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

DZIĘKI NIEZWYKŁEJ DYNAMICE JAZDY TONALE JEST NAJLEPSZE W SWOJEJ KLASIE

  • Doskonały rozkład masy, zapewniający niezrównane prowadzenie w zakrętach
  • Tonale ma najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (13,6:1) i jest wyposażone w aluminiowe łopatki do zmiany biegów zintegrowane z kolumną kierownicy, jedyne w tej kategorii samochodów C-SUV
  • Jedyny samochód w swojej klasie wyposażony w zintegrowany system hamowania („Integrated Brake System”) i oferujący układ hamulcowy ze stałymi zaciskami Brembo z 4 tłoczkami
  • Niezależne zawieszenie MacPherson z technologią „Frequency Selective Damping” (FSD) Alternatywnie, dostępne jest elektroniczne zawieszenie „Alfa Active Suspension”, umożliwiające dostosowanie do wybranego trybu jazdy
  • System „Dynamic Torque Vectoring Alfa Romeo” zapewnia maksymalną przyczepność i doskonałe prowadzenie.

Idealny rozkład masy

Alfa Romeo Tonale zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy, dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań technicznych. Jednym z elementów umożliwiających osiągnięcie tego celu, był idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami – charakterystyczny dla tradycji konstrukcyjnych Alfy Romeo – wymagający specjalnego zarządzania masą i materiałami, realizowanego zarówno poprzez dopracowanie układu samochodu, jak i umieszczenie w możliwie najbardziej centralnej pozycji elementów o największej masie. Wersje Tonale wyposażone w napęd na przednie koła wykorzystują doskonałe wyważenie mas, aby zoptymalizować przekazywanie momentu obrotowego za pośrednictwem kół na nawierzchnię drogi i jazdę na zakrętach.

Wyjątkowe wrażenia z jazdy, również dzięki najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu w segmencie i ekskluzywnym aluminiowym łopatkom do zmiany biegów

Przełożenie układu kierowniczego (13,6) zwiększa wciągające i instynktowne wrażenia z jazdy w każdej sytuacji i przy każdej prędkości. Zastosowanie geometrii niezależnego zawieszenia przedniego w naturalny sposób tłumi odbicie, podkreślając precyzyjne i intuicyjne wyczucie kierownicy, ograniczając stosowanie oprogramowania filtrującego i optymalizując kontrolę nad układem kierowniczym przedniej osi.

Sportowy charakter samochodu dodatkowo podkreślają aluminiowe łopatki do zmiany biegów – znak rozpoznawczy marki i prawdziwy unikat w tej klasie.

Zintegrowany system hamowania (IBS)

W nowej Alfie Romeo Tonale zastosowano unikalny w swojej klasie zintegrowany system hamowania (IBS), innowacyjne rozwiązanie elektromechaniczne, łączące funkcje elektronicznej kontroli stabilności i wspomagania układu hamulcowego. System gwarantuje natychmiastową reakcję podczas hamowania, dzięki połączeniu elektroniki i mechaniki, a także znaczną optymalizację masy, optymalne wyczucie i całkowity brak wibracji pedału hamulca. Ponadto, system IBS zarządza połączeniem hamowania rekuperacyjnego (w celu maksymalizacji odzysku energii) i hamowania dyssypatywnego (uzyskiwanego przez układ hamulcowy) w sposób całkowicie niewyczuwalny dla kierowcy. Alfa Tonale jest wyposażona w standardzie w stałe zaciski Brembo z 4 tłoczkami i tarczami wentylowanymi z przodu i pełnymi z tyłu, które znacznie poprawiają skuteczność hamowania.

Alfa Romeo Tonale EDIZIONE SPECIALE – otwarcie zamówień od 180 tys. zł

Elektroniczne zawieszenie „Dual Stage Valve”

Opracowane we współpracy z firmą Marelli, historycznym partnerem technologicznym Alfy Romeo, elektroniczne zawieszenie „Dual Stage Valve” umożliwia wybór pomiędzy sportowymi osiągami a komfortem. Elektroniczne amortyzatory wyposażone są w specjalny elektronicznie sterowany zawór elektromagnetyczny, zapewniający niezależne krzywe tłumienia. Dostępne są dwa tryby: „Comfort” i „Sport”. Pierwszy z nich to kalibracja zaprogramowana w D.N.A. „Advanced Efficiency” i „Normal”, zapewniająca płynną jazdę na nierównych drogach. Z kolei, tryb „Sport” dominuje w ustawieniach D.N.A.Dynamic” i „ESC Off, które ograniczają ruchy nadwozia i zwiększają sztywność pionową w celu poprawy dynamiki pojazdu na zakrętach. Ponadto, naciskając specjalny przycisk na selektorze DNA, można włączyć lub wyłączyć kalibrację trybu „Dynamic”

System „Dynamic Torque Vectoring Alfa Romeo”

Wersje wyposażone w napęd na przednie koła oferują w standardzie elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy, gwarantujący doskonałą przyczepność do jezdni i płynną jazdę, podkreślając zwinność i sportowy charakter samochodu, co przekłada się również na większe bezpieczeństwo. Wbudowany w selektor DNA system wykorzystuje działanie układu hamulcowego, symulując działanie mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. W połączeniu z przednim zawieszeniem MacPhersona zapewnia on sportową i efektywną dynamikę jazdy, kontrolując stabilność pojazdu i przekierowując moc na koła podczas przyspieszania na zakrętach. System zapewnia również lepszą kontrolę na śliskiej nawierzchni, a także znacznie zmniejsza podsterowność, przenosząc moment obrotowy z koła wewnętrznego na zewnętrzne, aby zapewnić przyspieszenie wzdłużne, a tym samym lepszą przyczepność do drogi.

Niezależne zawieszenie MacPherson z technologią „Frequency Selective Damping” (FSD) – selektywnej częstotliwości tłumienia

Układ zawieszenia, opracowany z myślą o DNA Alfy Romeo, ma architekturę typu MacPherson. Geometrię osi przedniej zoptymalizowano pod kątem szybkich i precyzyjnych zmian kierunku, podkreślając typowe dla marki wyczucie układu kierowniczego. Dzięki temu zredukowano zniekształcenia układu kierowniczego, ograniczając stosowanie oprogramowania filtrującego i optymalizując kontrolę nad układem kierowniczym przedniej osi. Z tyłu, wyjątkowa trójwahaczowa oś zapewnia szybką reakcję podczas ruszania i najwyższe przyspieszenie boczne do pokonywania zakrętów. Należy również wspomnieć, że zawieszenie Tonale wykorzystuje technologię selektywnej częstotliwości tłumienia („Frequency Selective Damping” – FSD), opracowaną we współpracy z firmą Koni, historycznym partnerem technologicznym Alfy Romeo, w celu poprawy osiągów poprzez zapewnienie doskonałej przyczepności do drogi, a tym samym zwiększenie komfortu w każdych warunkach jazdy.

TECHNOLOGIA USTANAWIAJĄCA REKORDY – POPRAWIA WRAŻENIA Z JAZDY I CHRONI WARTOŚĆ REZYDUALNĄ

  • W ramach światowej premiery, w Tonale debiutuje technologia „Non-Fungible Token” (NFT), prawdziwa innowacja w branży motoryzacyjnej
  • Za kierownicą Tonale poczujesz się „jak w domu”, dzięki asystentowi głosowemu Alexa
  • Całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w zaawansowany interfejs zapewniający obsługę jak w smartfonie
  • Dwa duże ekrany Full TFT o przekątnej łącznie 22,5” są najlepsze w swojej klasie w tym segmencie.

Technologia tokena NFT

W ramach światowej premiery, w Tonale debiutuje technologia Non-Fungible Token” (NFT), prawdziwa innowacja w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem, który połączył samochód z cyfrowym certyfikatem NFT. Technologia opiera się na koncepcji „karty blockchain”, unikalnego, tajnego i niepodrabialnego rejestru działania pojazdu. Ta charakterystyczna funkcja „off-board” podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. Po uzyskaniu zgody klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, który gwarantuje, że samochód był utrzymywany w odpowiednim stanie, co pozytywnie wpływa na jego wartość rezydualną w przypadku odsprzedaży. Na rynku samochodów używanych, certyfikat NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodności, przydatne zarówno dla właściciela pojazdu, jak i dla dealerów. Natomiast klienci będą spokojni, wybierając samochód używany.

Amazon Alexa, aby poczuć się „jak w domu”

Wśród licznych innowacji technologicznych wyróżnia się wbudowana funkcja asystentki głosowej Alexa, która zapewnia swobodną interakcję bez użycia rąk, uruchamianą przy pomocy głosu, pozwalając tym samym zachować pełną koncentrację na drodze, nie odrywając rąk od kierownicy.

Za pomocą pytań skierowanych do Alexy, klienci Tonale mogą poprosić o odtwarzanie muzyki, słuchanie audiobooków, uzyskiwanie wskazówek dojazdu, sprawdzanie natężenia ruchu, sterowanie inteligentnymi urządzeniami domowymi, i wiele innych. Klienci mogą wchodzić w interakcję ze swoim samochodem, mówiąc na przykład: „Alexa, znajdź mi najbliższą stację benzynową”, „Alexa, odtwórz moją playlistę podczas podróży lub „Alexa, zadzwoń do mamy”. Dzięki umiejętnościom Alexa „MyAlfa” klienci mogą także otrzymywać bieżące informacje o stanie pojazdu w zaciszu własnego domu, sprawdzać poziom naładowania i/lub paliwa, wyszukiwać interesujące miejsca, znaleźć ostatnią lokalizację swojego samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi, i wiele więcej. Z biegiem czasu, nowe funkcje i możliwości będą płynnie wprowadzane poprzez bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania „Over-the-air”.

W standardzie,  nowy system multimedialno-informacyjny oferuje zawsze aktualne treści, funkcje i usługi dzięki konfigurowalnemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z bezprzewodową aktualizacją Over-the-Air (OTA). System ten obejmuje cyfrowy ekran o przekątnej 12,3” oraz główny ekran dotykowy o przekątnej 10,25”, najlepsze w segmencie pod względem całkowitych wymiarów (22,5”).

Ponadto, dzięki płynnie działającemu, zaawansowanemu interfejsowi multitasking, wszystkie funkcje są na wyciągnięcie ręki kierowcy, bez odwracania uwagi od drogi, zapewniając wrażenia podobne do obsługi smartfona.

INNOWACYJNA TECHNOLOGIA W SŁUŻBIE MAKSYMALNEGO BEZPIECZEŃSTWA I KOMFORTU

  • Autonomiczna jazda poziomu 2., dzięki nowym systemom ADAS („Advanced Driver Assistance Systems”)
  • Innowacyjne systemy w służbie maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu na pokładzie
  • Rozwój trybów jazdy, zarządzanych przez system Alfa D.N.A.

Nowe systemy ADAS potęgują emocje związane z autonomiczną jazdą poziomu 2.
Oferowane w Tonale nowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy Alfa Romeo (ADAS) umożliwiające autonomiczną jazdę poziomu 2. samodzielnie kontrolują przyspieszenie, hamulec i utrzymywanie się na pasie przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa jazdy i bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia samochodu. Alfa Romeo Tonale umożliwia autonomiczną jazdę na poziomie 2., dzięki połączeniu systemów „Intelligent Adaptive Cruise Control” (IACC) i „Lane Centering” (LC) oraz kamery skierowanej do przodu, która monitoruje otoczenie samochodu względem osi wzdłużnej i poprzecznej. W szczególności, system IACC wykorzystuje inteligentny tempomat adaptacyjny „Intelligent Adaptive Cruise Control”, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu, aby zachować bezpieczną odległość od pojazdów poprzedzających oraz systemy rozpoznawania znaków drogowych („Traffic Sign Recognition”) i inteligentnej kontroli prędkości („Intelligent Speed Control”). Pierwszy z nich korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Drugi zaleca kierowcy dostosowanie prędkości do wykrytego limitu. Jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości. Z kolei system „Lane Centering” kontroluje ruch boczny samochodu, aby utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, nawet przy dużym natężeniu innych pojazdów.

Wyjątkowy komfort i dobre samopoczucie na pokładzie

Włoska gościnność wkracza do świata C-SUV-ów klasy premium, dzięki Alfie Romeo Tonale, reprezentującej ekskluzywność, wyrafinowany styl i elegancję. Kabina Alfy Tonale oferuje odpowiednią ilość miejsca dla wszystkich pasażerów, a fotel kierowcy zapewnia pełne poczucie kontroli i panowania nad drogą, bez uszczerbku dla przyjemności jazdy typowej dla sportowych samochodów Alfy Romeo. Komfort i dobre samopoczucie wszystkich pasażerów zapewniają dwustrefowa klimatyzacja, klimatyczne, przyjemne oświetlenie ambientowe, zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy, wentylowane i podgrzewane fotele przednie oraz 14-głośnikowy system dźwiękowy Harman Kardon.

Nowy model wyposażono w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika oraz bezprzewodową ładowarkę, umieszczoną przed dźwignią zmiany biegów, aby bezpiecznie i wygodnie położyć i naładować smartfon. Ponadto, Alfa Tonale jest jednym z niewielu modeli w swojej klasie, oferującym system „półautomatycznego parkowania” („Semi-Automatic Parking”), który wskazuje miejsce do zaparkowania i sam wykonuje manewry wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Krótko mówiąc, Alfa Tonale jest skierowana do miłośników włoskiego stylu życia w doborowym towarzystwie, ceniących komfort i wysmakowany szyk.

Źródło: Alfa Romeo