Categories: E-mobility

Volkswagen czyni ładowanie łatwiejszym i wygodniejszym

Grupa Volkswagen rozpoczyna ofensywę jakościową w obszarze ładowania i energii. Marki Volkswagen, Cupra, Seat i SKODA oferują proste taryfy ładowania, umożliwiając klientom ładowanie po stałych cenach w całej sieci ładowania. Dzięki temu firma zapewnia przejrzystość kosztów.

Równocześnie Grupa Volkswagen nadal rozbudowuje swoją europejską sieć ładowania: kierowcy samochodów elektrycznych mogą obecnie korzystać z ponad 310 000 punktów ładowania w całej Europie, w tym z około 10 000 szybkich ładowarek w ponad 3000 lokalizacji. Volkswagen uruchomi również kompleksowy program partnerski, aby zwiększyć komfort ładowania.

„W erze błyskawicznie rozwijającej się elektromobilności ładowanie i energia mają kluczowe znaczenie. Na przykład dla wielu klientów, którzy rozważają zakup samochodu elektrycznego koniecznością jest ładowanie w domu. Nie chcemy takich ograniczeń. Dlatego w ramach strategii NEW AUTO, z myślą o naszych klientach inwestujemy w komfort, jakość i rozbudowę sieci ładowania. Jest to wspólny wysiłek naszych marek i całej Grupy. Celem jest zachęcenie jak największej grupy klientów do przesiadki na auto elektryczne” – mówi Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i dyrektor generalny Volkswagen Group Components.

„W ramach strategii NEW AUTO konsekwentnie dążymy do celu, którym jest pozycja lidera rynku elektromobilności. W tym celu budujemy kompletny ekosystem dla naszych klientów, który obejmuje również ładowanie. Chcemy zaoferować im w pełni zintegrowane, wygodne i pozytywne wrażenia z ładowania, których nie znajdą nigdzie indziej” – uzupełnia Hildegard Wortmann, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.

W przyszłości klienci będą mogli wybierać spośród trzech podstawowych taryf, w każdej z nich cena za kilowatogodzinę będzie stała. Nowe taryfy dotyczą klientów We Charge (Volkswagen), Powerpass (SKODA), Easy Charging (SEAT/CUPRA) oraz Elli i, poza innymi korzyściami, oferują bardzo dobre warunki na szybkich ładowarkach Ionity. Volkswagen realizuje w ten sposób życzenia klientów, którzy oczekują przejrzystych, stałych cen. Oczywiście stawki w poszczególnych krajach mogą się różnić, ale zawsze są stałe. Za wszystkie działania, związane z ładowaniem i energią odpowiada spółka Elli, należąca do Grupy Volkswagen.



Wygodniejsze ładowanie dzięki Plug&Charge i programowi „Wybrany Partner” (Selected Partner)

Ofensywa jakościowa obejmuje również program „Wybrany Partner”, realizowany wspólnie z operatorami stacji ładowania. W przyszłości szczególnie wysoko oceniane stacje ładowania będą wyróżniane w systemie nawigacyjnym samochodów elektrycznych. Kryteria oceny będą obejmować niezawodność, ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz możliwość skorzystania z usług gastronomicznych. Rozpoczęcie programu planowane jest jeszcze w tym roku.

Volkswagen – pierwsze pojazdy elektryczne dla użytkowników prywatnych trafiły na Astypaleę

Kolejnym elementem ofensywy jakościowej jest wprowadzenie systemu Plug&Charge. Funkcja ta będzie aktywowana od połowy roku poprzez aktualizację oprogramowania we wszystkich samochodach marek wolumenowych, zbudowanych na platformie MEB. Po podłączeniu kabla na stacji auto będzie rozpoznawane (zgodnie z normą ISO 15188), a proces ładowania rozpocznie się automatycznie. System Plug&Charge będzie działać m.in. na stacjach IONITY, Aral/BP, E.ON i Iberdrola. Inni operatorzy wkrótce do nich dołączą.

„Chcemy zaoferować naszym klientom jak najlepsze warunki ładowania i sprawić, by jeździli samochodem elektrycznym wszędzie, gdzie to możliwe. Dlatego położyliśmy nacisk na przejrzystość cen, rozbudowę sieci i podniesienie komfortu ładowania. Dzięki programowi ‘Wybrany partner’ będziemy oferować kierowcom samochodów elektrycznych szybki i przejrzysty przegląd najlepszych opcji ładowania na ich trasie. Z pewnością przełoży się to na rozwój sieci stacji ładowania” – mówi Elke Temme, prezes zarządu Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) i wiceprezes ds. ładowania i energii Volkswagen Group Components.

Strategia NEW AUTO: zaangażowanie przemysłu motoryzacyjnego

Ładowanie i energia stanowią teraz bardzo ważną część działalności Grupy Volkswagen. Jak żaden inny producent samochodów, firma inwestuje w rozwój otwartej sieci szybkiego ładowania na całym świecie. Do 2025 roku w Europie, Chinach i USA planowane jest stworzenie wraz z partnerami około 45 000 punktów szybkiego ładowania. Oferta Grupy obejmuje również całą gamę rozwiązań w zakresie ładowania dla klientów prywatnych i firm – od własnego wallboxa i elastycznej stacji szybkiego ładowania po usługi ładowania i innowacyjne, inteligentne taryfy energii ze źródeł odnawialnych. Kolejnym krokiem będzie uczynienie z samochodu elektrycznego mobilnego banku energii.

Źródło: Volkswagen

 



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

9 godzin ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago