W ramach partnerstwa Kia będzie wspierać The Ocean Cleanup w usuwaniu plastikowych odpadów z oceanów i w dostarczenie materiałów do budowy urządzeń „Interceptor Original”, które zatrzymują plastikowe odpady w rzekach, zanim dotrą one do oceanu. Kia zapewni wsparcie finansowe „The Ocean Cleanup”, które przełoży się na zainicjowanie projektów oczyszczania oceanów i rzek oraz stworzenie nowego systemu obiegu zasobów, aby część tworzyw sztucznych zebranych z oceanów wprowadzić do procesów produkcji i do łańcucha dostaw.
Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation oraz Boyan Slat, założyciel i Dyrektor Generalny The Ocean Cleanup, 27 kwietnia wzięli udział w ceremonii podpisania umowy w centrali Kia w Seulu i oficjalnie potwierdzili partnerstwo między Kia i The Ocean Cleanup. Umowa oznacza początek siedmioletniej współpracy, w ramach której obie organizacje będą badać innowacyjne sposoby tworzenia rozwiązań, które wspierają bardziej zrównoważoną przyszłość.
The Ocean Cleanup to organizacja non-profit z siedzibą w Holandii, która opracowuje i wdraża technologie, mające na celu usuwanie plastiku z oceanów poprzez powstrzymanie ich napływu rzekami, a także oczyszczanie oceanów z plastiku, który już się w nich nagromadził. W tym drugim przypadku „The Ocean Cleanup” opracowuje systemy do efektywnego zagęszczania plastiku oraz do jego okresowego usuwania. Aby ograniczyć napływ plastiku rzekami, The Ocean Cleanup opracowało urządzenia o nazwie „Interceptor”, które zatrzymują i wydobywają plastik z rzek, zanim dotrze on do oceanu.
Jako oficjalny partner The Ocean Cleanup, przez siedem lat Kia będzie wspierać tę organizację nie tylko wkładami finansowymi, ale również rzeczowymi oraz uczestniczyć w budowie różnych urządzeń do oczyszczania rzek, jak „Interceptor”. Ponadto, Kia udostępni„The Ocean Cleanup” w Holandii cztery samochody elektryczne – jedno EV6 i trzy Niro EV. W zamian ”The Ocean Cleanup” dostarczy Kia zebrany plastik, który będzie można ponownie wykorzystać oraz podzieli się wynikami badań i udostępni dane na temat ograniczania zanieczyszczenia plastikiem wód oceanicznych.
Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation, powiedział: „Kluczem do zrealizowania wizji zrównoważonej przyszłości marki Kia jest nie tylko zmiana produktów i usług, ale także pozytywne zmiany dla planety. Kia będzie zawierać kolejne partnerstwa z różnymi organizacjami, takimi jak The Ocean Cleanup, które dysponują innowacyjnymi technologiami i mają ciekawe pomysły”.
Boyan Slat, założyciel i Dyrektor Generalny The Ocean Cleanup, dodał: „Plastik nie jest z natury złym materiałem, ale musimy używać go odpowiedzialnie. Pokazujemy, jak można oczyszczać rzeki i oceany. Jednocześnie – wraz z naszym nowym partnerem, marką Kia – udowadniamy, że plastik z recyklingu można wykorzystać w sposób zrównoważony. Mam nadzieję, że uda nam się zainspirować innych do podobnego działania. Ta współpraca jest kolejnym krokiem w wysiłkach, aby nasz połów nie trafił z powrotem do środowiska i aby wykorzystać jego wartość, co przekłada się na oczyszczanie planety”.
Partnerstwo z The Ocean Cleanup jest jednym z kluczowych dla realizacji korporacyjnej wizji marki Kia. Jej celem jest oferowanie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Do 2030 roku Kia planuje zwiększyć udział plastiku wykorzystywanego ponownie do 20 procent i spodziewa się dalszego wkładu w ochronę środowiska poprzez ustanowienie i aktywację tzw. „Virtuous Recycling Loop”, co zminimalizuje wpływ na klimat utylizacji aut.
Zobowiązanie marki Kia do oferowania zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności wyraża również nowe Niro, którego premiera miała miejsce podczas Mobility Show w Seulu25 listopada 2021 roku. W konstrukcji nowego Niro wykorzystuje się ekologiczne materiały opracowane z przetworzonych tapet, liści eukaliptusa i farby na bazie wody, co minimalizuje wpływ na środowisko i zmniejsza ilość odpadów. Kia planuje systematycznie zwiększać udział przyjaznych dla środowiska materiałów w konstrukcji samochodów. W niedalekiej przyszłości wycofa się ze stosowania skór zwierzęcych we wszystkich modelach.
The Ocean Cleanup opracowuje i wdraża technologie, które służą pozbyciu się plastikowych odpadów z rzek i oceanów. Do osiągnięcia tego celu wykorzystuje dwutorowe podejście – powstrzymanie dopływu plastiku rzekami i oczyszczenie oceanów z tego, co już się w nich nagromadziło. Na potrzebę tego ostatniego The Ocean Cleanup opracowuje systemy do efektywnego zagęszczania plastiku i do jego okresowego usuwania. Powstrzymywaniu przypływu plastiku przez rzeki służą urządzenia zwane „Interceptorami”, które zatrzymują i wydobywają plastik z rzek, zanim dotrze do oceanu. Organizacja The Ocean Cleanup – założona w 2013 roku przez Boyana Slata – zatrudnia obecnie około 100 osób. Siedziba fundacji znajduje się w Rotterdamie w Niderlandach.
Źródło: KIA
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…