Każdy producent ma swoje tajemnice. Przed laty czechosłowacka Tatra wyprodukowała jeden egzemplarz Audi w specjalnej wersji, która miała transportować gości hotelowych. Do seryjnej produkcji jednak nie doszło.
Fabryka w miejscowości Příbor dzisiaj produkuje pralki automatyczne, ale przed laty była ważnym ogniwem Tatry, do której dołączyła w 1951 roku. Początkowo powstawały tam komponenty do silników i podwozi dla modelu T 603 oraz silniki do pojazdów użytkowych. W ciągu 15 lat działalności fabryka przestawiła się na produkcję samochodów osobowych marki Tatra.
W 1992 roku nastąpił kryzys, który spowodowało wycofanie się z umowy szwajcarskiej firmy Diamoil na wyprodukowanie ponad 2 tys. ciągników na potrzeby wojska. Poszukiwano innych projektów, bo prace rozwojowe nad modelem T 613-4 nie pozwalały na wykorzystanie pełnych możliwości fabryki.
W tym czasie nawiązano współpracę z Audi na realizację projektu przedłużonej wersji modelu Audi 100. Była to 6-drzwiowa limuzyna, której cztery koła napędzał silnik benzynowy 2.8 l V6.
Klasyk tygodnia – Tatraplán T600, ostatni egzemplarz czechosłowackiej historii
Pracownicy Tatry stanęli na wysokości zadania i zbudowali taki samochód. Miał on być oferowany hotelom i służyć do wygodnego transportu gości. Jednak badania marketingowe okazały się bezlitosne i małe zainteresowanie takim pojazdem zadecydowało o zamknięciu tego projektu.
Klasyk tygodnia – koncept Wikov 35 „Kapka” powstał 80 lat temu
Jedyny egzemplarz Audi 100 Long przetrwał do dzisiaj i jest oferowany w Pradze na sprzedaż. Jest w dobrym stanie i ma za sobą przebieg 26 tys. kilometrów.
Źródło: Bazoš