Škoda Auto – projektanci przygotowują nowy design marki pod hasłem Modern solid

W drugiej połowie 2022 roku Škoda Auto zamierza przedstawić nowy design, który pojawi się w kolejnych modelach marki. Szczegółów jeszcze nie ujawniono, ale można oczekiwać zmian charakterystycznych elementów nadwozia.

Pierwsze oficjalne informacje na ten temat pojawiły się podczas marcowej rocznej konferencji Škoda Auto, która odbyła się w Mlada Boleslav. Nowe modele mają się wyróżniać designem.
W 2021 roku, pomimo pandemii i niedoboru półprzewodników, Škoda Auto zanotowała przychody w wysokości 17,7 mld euro. To o 3,9% więcej niż w roku poprzednim (2020: 17.1 mld euro). Zysk operacyjny wzrósł z 756 milionów euro do 1,08 mld euro, czyli o 43,2%.

Rentowność sprzedaży wyniosła 6,1%, co stanowi wynik znacznie wyższy niż w 2020 roku. Firma liczy się z niepewną sytuacją w dalszej części 2022 roku, która będzie skutkiem wojny w Ukrainie i związanych z nią m.in. wąskich gardeł w łańcuchach dostaw. W związku z tym w 2022 roku Škoda Auto będzie koncentrować się na kontynuacji swojego programu zwiększającego efektywność działania w ramach strategii NEXT LEVEL EFFICIENCY.

Škoda Auto – jak wygląda praca za kulisami prezentacji nowych modeli

– Škoda Auto wykazała się wysokim stopniem odporności i elastyczności w minionym roku obrotowym. Nasza działalność oparta jest na solidnych podstawach – co znajduje również odzwierciedlenie w kluczowych danych finansowych, które poprawiły się w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dzięki nadzwyczajnej pracy zespołowej dostarczyliśmy 878 200 pojazdów klientom na całym świecie. Nasze oczekiwania przerosła popularność w pełni elektrycznego modelu ENYAQ iV. Do klientów w całej Europie wyjechało prawie 45 000 egzemplarzy naszego elektrycznego SUV-a. W kontynuowaniu naszej ofensywy modelowej pomoże nam emocjonujący ENYAQ COUPÉ iV, odświeżony KAROQ oraz sportowa FABIA MONTE CARLO. Jednocześnie stoimy w obliczu wielkiej niepewności związanej z wojną w Ukrainie. Nieustannie analizujemy jej wpływ na naszą działalność – podkreśla Thomas Schäfer, dyrektor generalny Škoda Auto.

Škoda Auto – problemy z dostawami komponentów od 13 producentów z Ukrainy

Škoda będzie w tym roku konsekwentnie realizować program NEXT LEVEL EFFICIENCY, aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Jednocześnie producent w nadchodzących latach zamierza zainwestować w rozwój dwa miliardy euro rocznie. Inwestycje skoncentrują się na dalszej elektryfikacji gamy modelowej i spełnieniu nowych norm emisji. Škoda przewiduje, że podaż półprzewodników poprawi się w drugiej połowie roku. Producent spodziewa się również, że wojna w Ukrainie będzie miała znaczący wpływ na jego działalność operacyjną. Jest też dobra wiadomość, że w ostatnich dniach ukraiński producent wznowił produkcję przewodów elektrycznych i dzięki temu Škoda będzie mogła produkować model Enyaq iV.

Źródło: Škoda Auto