AAA Auto – kobiety coraz częściej kupują auta używane

Jeśli na drodze widzimy szarego hatchbacka, z dużym prawdopodobieństwem można zgadnąć, że jego kierowcą jest kobieta. Z okazji Dnia Kobiet eksperci AAA AUTO przeanalizowali rynek samochodów używanych pod kątem motoryzacyjnych preferencji pań kupujących samochody z drugiej ręki.

W Grupie AAA AUTO, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.

„Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUV-y, które są idealnymi autami dla rodziny“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

AAA AUTO kontynuuje ekspansję w Polsce – nowe oddziały w Gdańsku i Rzeszowie

W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA AUTO samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUV-y (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.

AAA Auto – wzrost cen prawie nowych aut na rynku wtórnym jest większy niż inflacja

TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA AUTO:  

ModelOdsetek kobiet
1.         Opel Astra25,0%
2.         Skoda Fabia26,3%
3.         VW Passat9,0%
4.         Skoda Superb6,7%
5.         VW Golf7,5%
6.         Ford Focus5,3%
7.         Hyundai i307,1%
8.         Kia Ceed6,1%
9.         Ford Mondeo3,1%
10.      Kia Sportage4,3%

Po spadku cen na rynku samochodów używanych w styczniu 2022 roku w stosunku do grudnia 2021 roku, w lutym mediana ceny wzrosła. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lutym 2022 roku w Polsce pojawiło się 198 119 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do stycznia 2022 roku o 3 271 aut. Wzrosła także mediana ceny aut używanych z 22 500 złotych w styczniu 2022 roku do 23 000 złotych w lutym 2022 roku.

Źródło: AAA Auto