Fiat Uno Ciao – koniec włoskiej legendy po 37 latach

Kolejna ikona Fiata przechodzi do historii. Pierwszy Fiat Uno zaprezentowany został w styczniu 1983 roku i od tego momentu w 9 krajach wyprodukowano i zmontowano ponad 10 mln egzemplarzy. Ostatnia limitowana seria Uno Ciao powstanie w liczbie 250 egz. w brazylijskim Betim.

To był wyjątkowo ceniony model Fiata. Produkowany w wersji 3- i 5-drzwiowej hatchback. Design nadwozia zaprojektował Giorgetto Giugiaro, a premiera tego modelu odbyła się 20 stycznia 1983 roku na przylądku Canaveral na Florydzie. Cennym wyróżnieniem okazał się tytuł Car of the Year 1994.

Do 1995 roku produkowano go na rynki europejskie we Włoszech, gdzie powstało ponad 6 mln egzemplarzy. W latach 1995-2002 w Bielski-Białej i Tychach wyprodukowani 173 382 egz., ale najdłużej ten model przetrwał w Brazylii, gdzie w różnych wersjach produkowano go od 1983 roku. Należy dodać, iż w brazylijskiej fabryce Fiata powstało 4 376 356 egzemplarzy.

W swojej historii Fiat Uno doczekał się dwóch generacji, ale tylko jednej europejskiej. Pierwsze przeszła trzy face liftingi, a druga ma za sobą jedną modernizację. Ostatecznie zdecydowano, że 2021 rok będzie ostatnim i Uno zastąpiony zostanie innym modelem.

Fiat (500)RED – znamy polskie ceny (w promocji od 61,6 tys. zł)

Ostatnia wersja limitowana Fiat Uno Ciao będzie dostępna w atrakcyjnej barwie nadwozia Silverston Gray z czarnymi elementami oraz ciemnymi obręczami kół. Uroku dodają również szerokie boczne listwy ochronne z napisem La Storia Di Una Leggenda. Co prawda tych elementów na zdjęciach nie ma, ale oficjalna informacja prasowa informuje również o czarnym dachu i spoilerze.

Fiat 500C 1.2 Dolcevita Dualogic – bombonierka od Św. Mikołaja

We wnętrzu mamy elementy szare i czarne oraz plakietki z oznaczeniem kolejnego zgzemplarza z serii limitowanej. Wyposażenie obejmuje m.in. klimatyzację, system audio z bluetooth, podłokietnik, elektrycznie sterowane szyby boczne oraz dzielone tylne oparcia siedzeń.

Auto dostępne jest tylko z jednym silnikiem o pojemności skokowej 1.0 FireFly Evo, współpracującym z pięciobiegową przekładnią manualną.

Źródło: Fiat