Fiat (500)RED – znamy polskie ceny (w promocji od 61,6 tys. zł)

W dniu 22 września br. w Turynie odbyła się Inauguracja Casa 500 i La Pista 500. Podczas tego ważnego i wyjątkowego wydarzenia przedstawiono nowego Fiata (500)RED, pierwszy samochód (RED) i wynik współpracy z (RED).

Casa 500 to nie tylko tradycyjne muzeum samochodów, to opowieść o kulturze i historii Włoch i Turynu. To także podróż, która przenosi korzenie Fiata w przyszłość. Model 500 reprezentuje bowiem włoski design, Dolce Vita i włoskiego ducha.

La Pista 500 to największy wiszący ogród w Europie. Umieszczony na dachu fabryki z początków XX wieku ma wartość symboliczną: miejsca, które sto lat temu było z definicji miejscem emitującym zanieczyszczenia, z torem testowym, który dawniej był niedostępny dla gości, teraz jest ogrodem otwartym dla wszystkich mieszkańców Turynu. To manifest, że celem Fiata i całej Grupy Stellantis jest nie tylko produkcja i sprzedaż samochodów, ale także troska i dbałość o klimat, społeczność i kulturę.

Nowy Fiat (500)RED

Nowy Fiat (500)RED został stworzony we współpracy marki Fiat i (RED) ze wspólnym przesłaniem, aby chronić planetę i jej mieszkańców: jest elektryczny, aby nie degradować środowiska i przyczyniać się do zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości.

Z przekonania, że każdy z nas może odegrać swoją rolę w walce z pandemią i że każdy z nas może przewodzić zmianom, zrodziła się niezwykła w motoryzacyjnym świecie decyzja, aby fotel kierowcy był jednego koloru – czerwony, a pozostałe trzy fotele pasażerów czarne.  To prowokacja, przesłanie, zaproszenie: bądź „gotowy”, aby zasiąść w fotelu zmian. Dla tych, którzy wolą jednolitość koloru, model ten jest również dostępny z siedzeniami w kolorze czarnym z kontrastującym logo (500)RED lub w kolorze czerwonym z czarnym logo.

Fiat pragnie przekazać przesłanie (RED) jak najszerszej grupie odbiorców. Dlatego też seria specjalna będzie teraz dostępna w całej rodzinie 500: nowy Fiat (500)RED, (500)RED, (500X)RED i (500L)RED będą więc występować w kolorze czerwonym, będącym znakiem rozpoznawczym zarówno na zewnątrz (od nadwozia i logo, po obudowy lusterek bocznych i akcenty na felgach), jak i we wnętrzu (deska rozdzielcza, akcenty na dywanikach podłogowych oraz ekskluzywne fotele wykonane z przędzy Seaqual®, włókien pochodzących z przetworzonego plastiku zebranego w oceanie, z monogramem FIAT i logo (500)RED na oparciu). Czerwony nie będzie jedynym kolorem w serii specjalnej (RED); paleta kolorów nadwozia obejmuje również inne odcienie specyficzne dla danego modelu.

Wszystkie modele z rodziny (500)RED są wyposażone w filtr kabinowy z substancją biobójczą o wysokiej skuteczności usuwania wirusów i bakterii na poziomie >99,9%, która może powstrzymać ich rozprzestrzenianie się w kabinie pasażerskiej. Ponadto, powierzchnie niektórych elementów wnętrza, z którymi Klienci mają największy kontakt, jak kierownica, fotele i wnętrze bagażnika, zostały poddane obróbce antybakteryjnej o wysokiej skuteczności (do 99,9% w zależności od elementu) w niszczeniu wirusów i bakterii, by Klienci czuli się bezpieczniej w samochodzie.

Fiat 500 – 2,5 mln egzemplarz wyprodukowany w tyskiej fabryce Stellantis

Do każdego samochodu z rodziny (500)RED dołączony jest „Zestaw powitalny”, zawierający dozownik na płyn do dezynfekcji rąk oraz specjalną obudowę na kluczyki, dla ostatniego kroku w personalizacji samochodu. Klienci nowego Fiata (500)RED otrzymają również list podpisany przez Oliviera François i Bono, witający ich w społeczności (RED).

Nowy Fiat 500 otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek Green NCAP

Nowy Fiat (500)RED ma  również inne cechy charakterystyczne, które sprawiają, że jest natychmiast rozpoznawalny, począwszy od logo 500 z przodu i logo FIAT na klapie bagażnika, teraz po raz pierwszy, występujące w kolorze czerwonym, jako hołd dla (RED). Dedykowany emblemat u podstaw tylnych szyb bocznych i czerwone logo 500 na środku kierownicy soft-touch, dodatkowo podkreślają tę współpracę.

Oprócz nowego i ekskluzywnego lakieru Red by (RED), model występuje również w kolorach Szarym Mineral, Białym Ice i Czarnym Onyx. Kolejnym nietypowym akcentem (RED) jest pedał gazu z czerwonego anodowanego aluminium, dostępny w połączeniu z wnętrzem 3+1 wyposażonym w czarne fotele pasażerów i czerwony fotel kierowcy.

Nowy Fiat (500)RED występuje w dwóch wersjach nadwozia: hatchback i cabrio ze składanym czarnym dachem oraz z dwoma poziomami zasięgu: jeden z silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM i zasięgu do 190 km (cykl mieszany WLTP); drugi, o mocy 118 KM i zasięgu do 320 km (cykl mieszany WLTP).

Model (500)RED bazuje na wersji Dolcevita i, oprócz cech wspólnych dla całej rodziny (500)RED,  ma logo (500)RED na obu słupkach B. (500)RED w wersji hybrydowej dostępna jest w kolorach Szarym Pompei, Białym Gelato i Czanym Vesuvio oraz oczywiście Czerwonym Passione.
Wersja ta jest również wyposażona w chromowane akcenty na przednim grillu i klamkach drzwi, posiada system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay™ i Android Auto™, oraz 15- lub opcjonalne 16-calowe felgi aluminiowe.

Model dostępny w wersji hatchback z panoramicznym szklanym dachem oraz w wersji  Cabrio ze składanym czarnym dachem, wyposażony jest w silnik 1.0 70 KM Hybrid.

Model (500X)RED bazuje na wersji Cross i jest dostępny zarówno jako hatchback, jak i w wersji „open-air” z czarnym, miękkim dachem Dolcevita. Logo (500)RED pojawia się na słupkach B, jako dopełnienie akcentów wspólnych dla całej serii specjalnej (RED). Oprócz Czerwonego Passione, paleta kolorów obejmuje Szary Moda, Biały Gelato i Czarny Cinema, wszystkie z czerwonymi akcentami. Wnętrze charakteryzuje się eleganckim ciemnym odcieniem, a czarne fotele ozdobione są czerwonymi wykończeniami. Łączność gwarantuje system Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym z wbudowaną nawigacją satelitarną, Apple CarPlay™, Android Auto™ oraz 19-calowe felgi aluminiowe. Wyposażenie uzupełniają czujniki parkowania i zmierzchu, światła przeciwmgielne i automatyczna klimatyzacja.
Do wyboru są dwa silniki benzynowe z rodziny Firefly: 1.0-litrowy o mocy 120 KM i 1.3-litrowy o mocy 150 KM dostępny ze skrzynią automatyczną, dwusprzęgłową.

(500L)RED podkreśla współpracę znajdującymi się na słupkach B emblematami. Oprócz Czerwonego Passione, paleta kolorów obejmuje Szary Moda, Biały Gelato i Czarny Cinema, z których wszystkie można zamówić z opcjonalnym, czarnym dachem. Koła dostępne są w dwóch rozmiarach: 16 cali i 17 cali, a dopełnienie wyposażenia stanowi automatyczna klimatyzacja, czujniki deszczu i zmierzchu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Samochód dostępny jest z silnikiem benzynowym 1.4-litra o mocy 95 KM spełniającym normę Euro 6D-Final.

Kampania komunikacyjna (500)RED

Kampania komunikacyjna dla nowego Fiata (500)RED obejmuje film i reklamę. Film zatytułowany (RED)UCE to efektowna, prowokująca wizualnie reklama, która pokazuje wszystko, co nowy Fiat (500)RED ma do zaoferowania. Wykorzystując koncepcyjne powiązanie z (RED)UCE, film podkreśla społeczną odpowiedzialność branży samochodowej w zakresie ochrony środowiska i walki z pandemiami. Zachęca potencjalnych Klientów, aby stali się częścią zmiany. Jego punktem kulminacyjnym jest hasło „Made for the Planet, Made for its People” („Stworzony dla planety, Stworzony dla jej mieszkańców”). Film, opracowany przez agencję Migrante, został zrealizowany przez firmę produkcyjną Buddy Film, a jego reżyserem jest Leonardo Ricagni.

Reklama opiera się na koncepcji opieki. Kiedy myślimy o Fiacie 500, to nie w kategoriach auta rodzinnego. Mimo to, nowy Fiat (500)RED bardziej niż jakikolwiek inny samochód „troszczy się” o rodzinę, tę największą, tę, do której wszyscy należymy. Zgodnie zatem z hasłem kampanii: „Made for the planet. Made for its people.”

Dokładnie taki jest zamysł przedstawiony w nowym klipie, w którym lektor pyta: „Ile osób może przewieźć tak mały samochód?”. Odpowiedź leży przede wszystkim w wizualizacji. Coraz większa liczba ludzi z całego świata zbliża się do samochodu, tak jakby każdy z nich miał za chwilę do niego wsiąść. Metaforycznie jest to cała planeta Ziemia, jakby ten samochód miał zabrać nas wszystkich w lepszą przyszłość.

Film, którego autorem jest agencja Leo Burnett, został zrealizowany przez firmę produkcyjną Buddy Film, a jego reżyserem jest Federico Brugia.

Źródło: Fiat