Zloty klubu ForzaItalia.pl od lat przyciągają fanów włoskiej umiejętności cieszenia się życiem. Szczególnie bliska jest im pochodząca z Półwyspu Apenińskiego myśl techniczna odzwierciedlona we włoskich samochodach. I choć dla uczestników imprezy są zawsze przygotowane liczne atrakcje, jak rajd turystyczny, wykłady i prelekcje, specjały włoskiej kuchni czy konkurs elegancji, to największym zainteresowaniem cieszy się ekspozycja aut zarówno tych należących do klubowiczów, jak i najnowszych modeli wystawionych przez polski oddział Alfy Romeo.
Największą sensację w tym roku wywołała najnowsza Alfa Romeo Giulia GTAm, czyli Giulia Quadrifoglio o jeszcze wyższej specyfikacji i lepszych osiągach uzyskanych w wyniku współpracy koncernu z zespołem Sauber Engineering z F1 Alfa Romeo Racing ORLEN. Giulia GTAm dostępna jest z silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo, ale o mocy zwiększonej z 510 KM do 540 KM (+30 KM) i najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności skokowej, wynoszącym 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została zredukowana o 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,6 sekundy.
GTAm to samochód dla purystów motoryzacji, którzy podczas jazd po torze wyścigowym docenią walory auta homologowanego jako seryjny, a jednak w specyfikacji wyścigowej, prawdziwego „wilka w owczej skórze”. Model udowodnił swój potencjał podczas prób na torach Balocco Proving Ground i Nardo Ring, gdzie prowadzony przez Antoniego Giovinazziego, kierowcę teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, uzyskał czasy o 3-4 sekundy lepsze od ultraszybkiej Giulii Quadrifoglio.
Warto tu podkreślić, że z 500 wyprodukowanych egzemplarzy Giulii GTA oraz GTAm, dziś dostępnych zostało zaledwie 30 sztuk. Spośród 470 już sprzedanych samochodów 6 trafiło do szczęśliwych nabywców z Polski.
Jak zawsze podczas imprez ForzaItalia.pl uczestnicy wyprowadzają z garaży swoje doskonale utrzymane Alfy Romeo, Abarthy, Fiaty, Lancie, Ferrari, Maserati i inne perełki włoskiej motoryzacji. Ogrody Pałacu w Rozalinie stanowiły piękną scenerię dla eksponowanych aut, wśród których najstarszymi modelami okazały się Fiaty 1100d z 1963 roku, o rok młodszy Fiat Milletrecento i równie zabytkowy Fiat 500. Wystawę zdominowały historyczne Alfy Romeo: Giulia 1300 Ti z 1969 roku, 50-letnia Giulia 1600 czy Giulia Super 1.3, a tegorocznym „Pojazdem Roku” wybranym przez Jury złożone z Partnerów zlotu została Alfa Romeo Spider Veloce z 1980 r. państwa Ryszarda i Joanny z Łodzi. W pałacowym namiocie odbywały się spotkania i konferencje, w tym wykład Łukasza Golańskiego (Fiat Varsavia) na temat 50 lat Fiata 127. Uczestnicy zlotu mogli spotkać się także z przedstawicielami Alfy Romeo w Polsce, w tym dyrektorem Rafałem Grzaneckim, by porozmawiać o ich ulubionej marce, jej teraźniejszości i planach na przyszłość.
Źródło: Alfa Romeo
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…