Alfa Romeo Giulia GTAm – polska premiera na zlocie ForzaItalia.pl

Pomimo iście jesiennej pogody około tysiąca uczestników spotkało się w Pałacu Rozalin pod Warszawą, by wspólnie świętować 12. już edycję zlotu miłośników włoskiej kultury i motoryzacji, ForzaItalia.pl. Wśród eksponowanych nowych i zabytkowych aut jaśniała piękność w kolorze zielonym, Alfa Romeo Giulia GTAm, po raz pierwszy zaprezentowana w Polsce właśnie w gronie klubowiczów ForzaItalia.pl.

Zloty klubu ForzaItalia.pl od lat przyciągają fanów włoskiej umiejętności cieszenia się życiem. Szczególnie bliska jest im pochodząca z Półwyspu Apenińskiego myśl techniczna odzwierciedlona we włoskich samochodach. I choć dla uczestników imprezy są zawsze przygotowane liczne atrakcje, jak rajd turystyczny, wykłady i prelekcje, specjały włoskiej kuchni czy konkurs elegancji, to największym zainteresowaniem cieszy się ekspozycja aut zarówno tych należących do klubowiczów, jak i najnowszych modeli wystawionych przez polski oddział Alfy Romeo.

Największą sensację w tym roku wywołała najnowsza Alfa Romeo Giulia GTAm, czyli Giulia Quadrifoglio o jeszcze wyższej specyfikacji i lepszych osiągach uzyskanych w wyniku współpracy koncernu z zespołem Sauber Engineering z F1 Alfa Romeo Racing ORLEN. Giulia GTAm dostępna jest z silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo, ale o mocy zwiększonej z 510 KM do 540 KM (+30 KM) i najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności skokowej, wynoszącym 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została zredukowana o 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,6 sekundy.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio „6C Villa d’Este” – najmocniejszy wyraz elegancji

GTAm to samochód dla purystów motoryzacji, którzy podczas jazd po torze wyścigowym docenią walory auta homologowanego jako seryjny, a jednak w specyfikacji wyścigowej, prawdziwego „wilka w owczej skórze”. Model udowodnił swój potencjał podczas prób na torach Balocco Proving Ground i Nardo Ring, gdzie prowadzony przez Antoniego Giovinazziego, kierowcę teamu F1 Alfa Romeo Racing ORLEN, uzyskał czasy o 3-4 sekundy lepsze od ultraszybkiej Giulii Quadrifoglio.

Warto tu podkreślić, że z 500 wyprodukowanych egzemplarzy Giulii GTA oraz GTAm, dziś dostępnych zostało zaledwie 30 sztuk. Spośród 470 już sprzedanych samochodów 6 trafiło do szczęśliwych nabywców z Polski.

Jak zawsze podczas imprez ForzaItalia.pl uczestnicy wyprowadzają z garaży swoje doskonale utrzymane Alfy Romeo, Abarthy, Fiaty, Lancie, Ferrari, Maserati i inne perełki włoskiej motoryzacji. Ogrody Pałacu w Rozalinie stanowiły piękną scenerię dla eksponowanych aut, wśród których najstarszymi modelami okazały się Fiaty 1100d z 1963 roku, o rok młodszy Fiat Milletrecento i równie zabytkowy Fiat 500. Wystawę zdominowały historyczne Alfy Romeo: Giulia 1300 Ti z 1969 roku, 50-letnia Giulia 1600 czy Giulia Super 1.3, a tegorocznym „Pojazdem Roku” wybranym przez Jury złożone z Partnerów zlotu została Alfa Romeo Spider Veloce z 1980 r. państwa Ryszarda i Joanny z Łodzi. W pałacowym namiocie odbywały się spotkania i konferencje, w tym wykład Łukasza Golańskiego (Fiat Varsavia) na temat 50 lat Fiata 127. Uczestnicy zlotu mogli spotkać się także z przedstawicielami  Alfy Romeo w Polsce, w tym dyrektorem Rafałem Grzaneckim, by porozmawiać o ich ulubionej marce, jej teraźniejszości i planach na przyszłość.

Źródło: Alfa Romeo