Reflektory i tylne światła stały się kluczowymi elementami modeli PEUGEOT. Są one wzorcowym przykładem technologii na usługach designu i odwrotnie, designu na usługach technologii. Zaprojektowane przede wszystkim jako urządzenia, które zapewniają bezpieczeństwo (oświetlenie, sygnalizacja), światła stały się także kluczowym elementem identyfikacji modeli marki PEUGEOT, zapewniającym im rozpoznawalność już na pierwszy rzut oka.
Wprowadzona w 2012 roku technologia LED, czyli technologia diod elektroluminescencyjnych, spowodowała prawdziwą rewolucję w zakresie skuteczności oświetlenia samochodów oraz kształtów kloszy świateł i reflektorów. Dzięki swej mocy i zwartej budowie diody LED zapewniają designerom większą swobodę w projektowaniu elementów oświetleniowych, uwalniając ich od ograniczeń związanych z poprzednimi technologiami (lampy halogenowe i ksenonowe) pod względem kształtów i rozmiarów świateł, co pozwala im dosłownie bawić się światłem.
Z punktu widzenia technologii światło emitowane przez diody LED wydaje się być równie białe, co światło reflektorów ksenonowych. W rzeczywistości światło to jest niebieskie, po czym przechodzi przez warstwę fosforu, która pochłania znaczną część widma niebieskiego i nadaje mu tak charakterystyczną dla diod LED białą barwę.
Źródło: PEUGEOT
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…