Na fali sukcesu handlowego, z ponad 195 000 pojazdami wyprodukowanymi od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku, PEUGEOT Expert oferuje teraz w segmencie kompaktowych furgonetek nową gamę aut z silnikiem w 100% elektrycznym.
„PEUGEOT e-Expert jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. Model ten zachowuje wszystkie cechy wersji z klasycznym napędem, a więc komfort podróżowania, zaawansowaną technologię, wyrazisty styl, różnego rodzaju udogodnienia pomagające w codziennej pracy oraz dużą przestrzeń ładunkową, oferując dodatkowo zerową emisję. To nowa jakość w segmencie furgonetek potwierdzona prestiżowym tytułem International Van of The Year 2021 (Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku 2021), który został przyznany PEUGEOT e-Expertowi. Cieszę się, że oferta marki PEUGEOT, w bardzo konkurencyjnym na rynku polskim segmencie samochodów dostawczych, wzbogaciła się o ten wyjątkowy model”. – powiedział Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce.
Pełna e-wolucja rynku
Segment kompaktowych samochodów dostawczych w Europie to ponad 750 000 pojazdów rocznie, w którym PEUGEOT Expert, od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku, konsekwentnie zwiększa swoje udziały rynkowe.
Niedawno zmodernizowany do standardów Euro 6D, z gamą dostosowaną do specyficznych zastosowań profesjonalnych, PEUGEOT Expert jest obecnie dostępny również w wersji w 100% elektrycznej pod nazwą PEUGEOT e-Expert.
Marka PEUGEOT otwiera studio PEUGEOT Design Lab w São Paulo
Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja PEUGEOT Experta jest oczywistym wyborem, zwłaszcza w kontekście coraz większego zwracania uwagi firm na aspekt ekologiczny ich działalności. Nowa wersja zachowała zalety PEUGEOT Experta, w tym wersję Compact, która jest wyjątkowa w tym segmencie i nadaje się szczególnie na wąskie ulice i do zatłoczonych centrów miast.
PEUGEOT e-Expert jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców:
– rzemieślników (hydraulików, elektryków, kwiaciarzy, itp.) – jako prawdziwy partner na co dzień,
– firm dbających o wizerunek marki odpowiedzialnej ekologicznie (dostawy),
– administracji (szpitali, gmin, itp.) poszukujących pojazdu o zerowej emisji do transportu towarów pomiędzy oddziałami.
Dla bardziej nietypowych zastosowań możliwa jest zabudowa przez specjalistyczne firmy adaptacyjne, w szczególności w oparciu o wersję Platforma (np.: komora chłodnicza, podnośnik koszowy, itp.).
Mocny i wyróżniający się styl –NextGen e-Van firmy PEUGEOT
Wierny strategii marki„Power Of Choice”, nowy PEUGEOT e-Expert zachowuje muskularny styl wersji spalinowych, uzupełniony o kilka charakterystycznych cech.
Na zewnątrz:
- połyskujące logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia, z przodu i z tyłu pojazdu, dostępne z opcją pakiet Look,
- gniazdo ładowania na lewym przednim błotniku,
- dodatkowy grill w przednim zderzaku,
- emblemat “e-Ekspert” z tyłu.
Wewnątrz:
- zestaw analogowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem dostosowanych do obsługi pojazdu elektrycznego,
- specjalna grafika na centralnym ekranie dotykowym w nawigacji TomTom Traffic 3D, która pokazuje dostępne punkty ładowania oraz pozostały zasięg w zależności od stopnia naładowania akumulatora,
- nowy przełącznik”e-Toggle” sterujący przekładnią automatyczną,
- przełącznik wyboru trybu jazdy: Eco, Normal lub Power,
- elektryczny hamulec postojowy.
Pełna e-wolucja kokpitu
Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:
- nowe sterowanie skrzynią biegów typu “e-Toggle” – ergonomiczne i idealnie zintegrowane – pozwalające wybierać funkcje Park/Reverse/Neutral/Drive oraz Break,
- przełącznik wyboru trzech trybów jazdy,
- górny schowek.
Nowy PEUGEOT e-Expert oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
- Eco (60 kW, 190 Nm): maksymalizuje zasięg,
- Normal (80 kW, 210 Nm): optymalny podczas codziennego użytku,
- Power (100 kW, 260 Nm): optymalizuje wydajność podczas transportu ciężkich ładunków.
Funkcja „Brake” ma dwa tryby hamowania silnikiem umożliwiające ładowanie akumulatora podczas zwalniania:
- umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
- wzmocniony – (dostępny po wybraniu sterownikiem skrzyni biegów pozycji B hamulca) zapewniający zwiększone hamowanie silnikiem, kontrolowane pedałem gazu.
Wszystkie wersje nowego PEUGEOT e-Experta są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, co jest nowością w tym modelu. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy. Dodatkowo na obudowie dźwigni elektrycznego hamulca postojowego zamontowana jest boczna siatka na drobne przedmioty.
Zestaw zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:
- zużycie energii do napędu pojazdu (ECO – optymalizacja energii lub POWER – moc maksymalna) lub stopień odzyskiwania energii (CHARGE),
- zużycie energii przez urządzenia zapewniające komfort cieplny (ogrzewanie, klimatyzacja),
- poziom naładowania akumulatora,
- widoczne na kolorowym wyświetlaczu informacje o przepływie energii, ładowaniu (bieżącym lub zaprogramowanym na później), pozostałym zasięgu oraz dane z komputera pokładowego.
W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy z nawigacją 3D połączony z usługą TomTom Traffic, na którym za pomocą specjalnego przycisku można przejść do menu “Electric” i wybrać jedną z następujących funkcji:
- “Flow”, aby wyświetlić przepływ energii w czasie rzeczywistym,
- “Statystyki”, aby wyświetlić statystyki zużycia,
- “Ładowanie”, które pozwala na zaprogramowanie ładowania.
Ponadto można przeglądać punkty ładowania dostępne w ramach pozostałego zasięgu wraz z odległościami,a także ustawić czas wstępnego ogrzewania lub chłodzenia przedziału pasażerskiego.
W 100% elektryczna technologia i wydajność Next Gen e-Van
Bazując na platformie modułowej EMP2 (Efficient Modular Platform)dostosowanej do różnych rodzajów napędu, PEUGEOT e-Expert oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, zapewniającym natychmiastową reakcję na pedał gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.
Elektryczny układ napędowy jest zbliżony do stosowanego w nowym PEUGEOT e-208 i nowym PEUGEOT e-2008. Wprowadzono zmiany w skrzyni biegów, która ma krótsze przełożenia, aby sprostać większym obciążeniom właściwym dla pojazdów użytkowych.
Osiągi (w trybie POWER) są następujące (dane wg homologacji):
- prędkość maksymalna wynosi 130 km/h
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,1 s
- 1000 m ze startu zatrzymanego w 35,8 s
- przyspieszenie od 80 do 120 km/h w 12,1 s
Nowy PEUGEOT e-Expert jest pierwszym elektrycznym pojazdem PEUGEOT, który oferuje dwa poziomy zasięgu.Sposób użytkowania determinuje wybór zasięgu – pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi odpowiednio 50 kWhlub75 kWh.
Wersje (Compact, Standard i Long) dostępne z akumulatorem o pojemności 50 kWh mają zasięg do 230 km zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).
Wersje Standard i Long mogą być wyposażone w akumulator o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 330 km zgodnie z WLTP.
W połączeniu z systemem wymiany ciepła w kabinie pasażerskiej, układ chłodzenia akumulatora zapewnia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie okresu eksploatacji.
Dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rodzajów ładowania, z jednofazową ładowarką 7,4 kW w standardzie i opcjonalną trójfazową ładowarką 11 kW.
Tryby ładowania są elastyczne i dostosowane do różnych sytuacji. Możliwe są następujące rodzaje ładowania:
- ze standardowego gniazda (8A): do pełnego naładowania w ciągu 31h (akumulator 50 kWh) lub 47h (akumulator 75 kWh),
- ze wzmocnionego gniazda (16A): do pełnego naładowania w 15h (akumulator 50 kWh) lub 23h (akumulator 75 kWh),
- z urządzenia Wallboxo mocy 7,4 kW: pełne naładowanie w 7h30 min (akumulator 50 kWh) lub 11h20 min (akumulator 75kWh) za pomocą jednofazowej (7,4 kW) ładowarki pokładowej,
- z urządzenia Wallbox o mocy11 kW: pełne naładowanie w 5h (akumulator 50 kWh) lub 7h30 min (akumulator 75kWh) za pomocą trójfazowej (11 kW) ładowarki pokładowej,
- z publicznej stacji szybkiego ładowania: układ chłodzenia akumulatora pozwala na użycie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80%pojemności w 30 min (akumulator 50 kWh) lub w 45 min (akumulator 75 kWh).
Nowy PEUGEOT e-Expert oferuje możliwość zaprogramowania ładowania– z ekranu Peugeot Connect Nav lub z aplikacji MyPeugeot® dla smartfonów (w zależności od wersji). System ten umożliwia również zdalne rozpoczęcie lub przerwanie ładowania w dowolnym momencie oraz sprawdzenie stanu naładowania.
Nowy PEUGEOT e-Expert zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu cieplnego dzięki:
- rezystorowi grzewczemu o dużej mocy (5 kW),
- podgrzewanym siedzeniom (w zależności od wersji),
- wstępnemu ogrzaniu lub schłodzeniu kabiny programowanemu za pomocą ekranu dotykowego (w zależności od wersji) lub zdalnie za pomocą aplikacji na smartfonie MyPeugeot® (w zależności od wersji). Poza komfortem, funkcja ta, po podłączeniu pojazdu, optymalizuje zasięg (szybsze osiągnięcie temperatury zadanej podczas fazy rozruchu) i pozwala na szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy akumulatora.
Eko-system PEUGEOT
Aby wesprzeć swoich klientów w transformacji energetycznej, marka PEUGEOT wprowadza na rynek szereg usług opartych na trzech filarach:
- Easy-Charge,lub jak ułatwić klientom dostęp do różnych form i możliwości ładowania akumulatorów:
- oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdko, Wallbox, Smart Wallbox…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej, wybór optymalnego rozwiązania do ładowania akumulatora oraz finalną instalację,
- oferta ładowania w stacjach publicznych za pośrednictwem usług Free2Move, w tym karta doładowania umożliwiająca dostęp do sieci ponad220 000 stacji w Europie: wstępny wybór stacji w zależności od odległości, prędkości i ceny doładowania –system nawigacji online prowadzi kierowcę do wybranej stacji ładowania(usługa jeszcze niedostępna w Polsce).
- Easy-Move (usługa jeszcze niedostępna w Polsce), czyli jak zapewnić klientom mobilność w każdych okolicznościach:
- Planer podróży: narzędzie do planowania i organizowania dłuższych podróży za pomocą aplikacji na smartfony Free2Move Services oferujące optymalizację trasy z uwzględnieniem dostępnego zasięgu i lokalizacji punktów ładowania na drodze; możliwość wysłania trasy do systemu Peugeot Connect Nav pozwala na dotarcie do celu z wykorzystaniem nawigacji pokładowej,
- Mobility Pass: usługa rozszerzonej i gwarantowanej mobilności wliczona w ratę wynajmu samochodu. Pozwala na wynajęcie samochodu w każdej chwili, zależnie od potrzeb.
- Spokój, czyli jak wspierać klientów na etapie odkrywania elektromobilności i pozwolić im w pełni cieszyć się swoim samochodem:
- nowe symulatory i narzędzia cyfrowe, dostępne na stronach internetowych marki PEUGEOT, pomagają w lepszym poznaniu napędu elektrycznego,
- odpowiednio dostosowane umowy serwisowe oraz pomoc drogowa mogą być wliczone w ofertę finansowania, aby klient mógł bezstresowo korzystać z samochodu,
- certyfikat stanu akumulatora, aby ułatwić odsprzedaż samochodu z zagwarantowanym poziomem pojemności akumulatora,
- akumulator ma gwarancję zachowania przynajmniej 70% pojemności przez 8 lat lub 160 000 km.
Nowy PEUGEOT e-Expert jest dostępny w tych samych wersjach co odmiana spalinowa, aby spełnić różne wymagania klientów:
- Furgon (trzy długości: Compact 4,6m, Standard 4,95m i Long 5,30m),
- Furgon brygadowy (5 lub 6 miejsc siedzących, stałych lub składanych, Standard lub Long),
- Platforma (do zabudowy nadwozia, długość Standard).
Modułowość nadal wyznacza standard w segmencie – trzymiejscowa ławka Modu Work, specjalny otwór w przegrodzie i składane siedzisko boczne pozwalają na zmianę konfiguracji kabiny:
- trzy miejsca siedzące w przednim rzędzie; ta praktyczna cecha jest bardzo ceniona przez przedsiębiorców, którzy mogą dzięki niej optymalizować przejazdy transportując pracowników, narzędzia i sprzęt z jednego miejsca pracy do drugiego,
- po złożeniu bocznego fotela pasażera do pozycji pionowej otrzymujemy płaską podłogę o zwiększonej długości użytkowej 1,16 m lub dodatkowej kubaturze z przodu i nadal możemy przewozić dwie osoby na pokładzie,
- prawdziwe biuro na kółkach: po opuszczeniu środkowego podłokietnika otrzymuje się funkcjonalną, regulowaną podkładkę do pisania,
- schowek pod centralnym siedzeniem.
Dopuszczalna masa przyczepy nie uległa zmianie, z możliwością holowania ładunku do 1000 kg.
Powierzchnia ładunkowa jest dokładnie taka sama jak w przypadku wersji spalinowych, a ładowność – dostosowana do silnika w 100% elektrycznego – wynosi do 1275 kg.
Nowy PEUGEOT e-Expert stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby klientów i jest dostępny w wersjach z wykończeniem PRO i PREMIUM oraz w odmianach “ready to go” ASPHALT (dla podróżujących na dłuższych dystansach) i URBAN (do użytku miejskiego).
Dla użytkowników wersji z napędem w 100% elektrycznym dostępne są następujące technologie i asystenci kierowcy gwarantujący bezpieczeństwo i komfort:
- bezdotykowe otwieranie przesuwnych drzwi bocznych,
- bezkluczykowy dostęp i uruchomianie,
- wyświetlanie informacji w polu widzenia kierowcy,
- Grip Control,
- wspomaganie ruszania na wzniesieniu,
- kamera cofania Visiopark 1,
- aktywny regulator prędkości,
- alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
- system ostrzegania przed kolizją,
- system Active Safety Brake,
- system wykrywania zmęczenia kierowcy,
- automatyczne przełączanie świateł mijania i drogowych,
- system monitorowania ograniczeń prędkości,
- rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych (stop, zakaz wjazdu),
- monitor martwego pola.
Nowy PEUGEOT e-Expert jest produkowany we Francji w fabryce koło Valenciennes.
Źródło: PEUGEOT