Z nowej zawrotki skorzystają wyłącznie kierowcy jadący S2 od zachodu. Zamiast zjeżdżać obecną, docelową łącznicą węzła i na skrzyżowaniu z ul. Puławską skręcać w lewo, będą mogli przejechać trasą główną, a następnie skręcić w lewo i poprzez łącznicę zjazdową od strony Ursynowa dotrzeć do skrzyżowania. Tu w kierunku centrum będzie można skręcić z trzech pasów.
Połączenie istniejącego odcinka S2 z budowanym przedłużeniem trasy wymagało dużego zakresu prac. Trzeba było rozebrać dotychczasową zawrotkę i wykonać właściwe prace drogowe, by zniwelować różnicę poziomu pomiędzy istniejącym i budowanym fragmentem trasy. Przebudowany i przedłużony został mur oporowy oraz wykonano nasyp, na którym znalazły się poszczególne warstwy nawierzchni. Ponadto wybudowana została kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz nowe oświetlenie drogowe. Bezpieczeństwo ruchu zostało zapewnione poprzez zamontowane bariery energochłonne czy też oznakowanie pionowe i poziome.
W 2013 roku zakończona została budowa S2 Konotopa – Puławska. W ramach realizacji tego zadania, pod ul. Puławską, GDDKiA wybudowała elementy przyszłego tunelu (strop i ściany szczelinowe), które m.st. Warszawa ma w przyszłości wykorzystać pod poszerzenie ul. Puławskiej. Ponadto na końcu S2 powstała zawrotka jako rozwiązanie tymczasowe i przewidziane do likwidacji w ramach budowy przedłużenia obwodnicy w kierunku Wisły. Rolą zawrotki było zminimalizowanie utrudnień na węźle Puławska, początkowym lub końcowym punkcie Południowej Obwodnicy Warszawy na połączeniu z układem miejskich ulic. Zawrotka miała funkcjonować do czasu wybudowania kolejnego odcinka S2 i otwarcia węzła Puławska w jego docelowym układzie z wszystkimi relacjami skrętnymi w poziomie terenu.
Jeszcze w tym roku oddamy do użytku odcinek pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska. Przystąpimy do otwarcia trasy niezwłocznie po uzyskaniu od Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Wykonawca ursynowskiego odcinka prowadzi intensywne prace w tunelu oraz poza nim. Planowany termin oddania do użytku tunelu przewidziany jest w II kwartale 2021 roku.
Źródło: GDDKiA
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…