– Wspólna determinacja, zaangażowanie i odpowiedzialne decyzje – to wszystko pozwala nam realizować tę inwestycję niezwykle sprawnie. Dziękuję wszystkim pracującym na pięciu odcinkach tej trasy, ale również wszystkim zaangażowanym w budowę innych dróg, szczególnie w tak wyjątkowym czasie – podkreśla Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.– Pamiętajmy, że realizowane obecnie odcinki A1 to jeszcze plac budowy i obowiązuje tu czasowa organizacja ruchu. Apeluję do kierowców o zachowanie ostrożności, zdjęcie nogi z gazu i odpowiedzialne zachowanie na tej i innych drogach w kraju. Zadbajmy o bezpieczeństwo własne, ale również osób pracujących na budowie.
Udostępniony dziś ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. W woj. łódzkim liczy ok. dwóch kilometrów, ale to wyjątkowo ważny odcinek. Obejmuje bowiem kilkusetmetrowy most na Warcie. Jednocześnie jest to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego o długości siedmiu kilometrów. Przypomnijmy, że pięć kilometrów nowej jezdni zostało jako pierwsze udostępnione kierowcom pod koniec sierpnia br. W przypadku tego odcinka przyszłej autostrady A1 łączne zaawansowanie prac zbliża się do 65 proc.
Na terenie woj. śląskiego, czyli na odcinku od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, zaawansowanie prac przekroczyło 60%. Na tym odcinku kierowcy zyskają sześć kilometrów nowej jezdni, czyli ponad jedną trzecią długości śląskiego odcinka A1 będącego w budowie.
Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni i kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1.
Betonowa nawierzchnia nowej jezdni leży już niemal na całej łącznej długości tych odcinków. To ponad 56 km. Przypomnijmy, że łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km. Na najdłuższym z nich, między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, ruszyły prace związane z układaniem betonowej nawierzchni. Ten odcinek ma ponad 24 kilometry długości.
Źródło: GDDKiA
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…