Poznaliśmy wykonawców zainteresowanych zaprojektowaniem, wdrożeniem i uruchomieniem inteligentnych systemów transportowych Regionalnych Projektów Wdrożeniowych Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T etap 1 w Gdańsku, Olsztynie i Katowicach. Rozpoczynamy analizę ofert.
Część pierwsza dotyczy dróg S6 i S7 na terenie woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz Centrum Zarządzania Ruchem Dworek (k.Gdańska). GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w ramach Części 1 kwotę 193 276 731,42 zł.
Oferty dotyczące tej części złożyło trzech wykonawców:
Część druga to drogi A1, A4, S1 i DK1 na terenie woj. śląskiego oraz Centrum Zarządzania Ruchem Zabrze-Kończyce. Na realizację tej części zamówienia GDDKiA zamierza przeznaczyć kwotę 193 276 731,42 zł.
Oferty dotyczące Części 2 złożyło czterech wykonawców:
Główne zadania wykonawców to zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), np. modułów sterowania prędkością i pasami ruchu czy modułów informowania podróżujących o utrudnieniach wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem (CZR) w m. Dworek (k. Gdańska) oraz Kończyce (k. Zabrza).
Podobnie jak w przypadku Centralnego Projektu Wdrożeniowego, wykonawcy wykonają testy dla modułów będących przedmiotem zamówienia, a następnie będą świadczyć usługi wsparcia, utrzymania i rozwoju systemu w ramach projektu KSZRD Etap 1. Regionalne Projekty Wdrożeniowe zostaną zintegrowane z Systemem Centralnym, stworzonym w ramach Centralnego Projektu Wdrożeniowego, na realizację którego umowa została podpisana 5 maja 2020 r.
1 września podpisana została umowa na Regionalny Projekt Wdrożeniowy w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T – etap I. Dolnośląski i opolski odcinek autostrady A4 oraz Autostradowa Obwodnica Wrocławia A8 zostaną wyposażone w jednolity, zintegrowany inteligentny system teleinformatyczny, umożliwiający uruchomienie usług ITS na autostradowych odcinkach w regionie.
Z kolei w maju 2020 r. podpisano umowę na serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, czyli Centralny Projekt Wdrożeniowy. W ramach projektu powstanie Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem wraz z zaawansowanym systemem informatycznym, który docelowo umożliwi monitorowanie w czasie rzeczywistym wszystkich autostradach i dróg ekspresowych w Polsce, dzięki czemu możliwe będzie bieżące przekazywanie istotnych komunikatów kierowcom w sposób jednolity.
Dofinansowanie UE
Projekt jest finansowany w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych z funduszu unijnego CEF – Łącząc Europę.
Źródło: GDDKiA
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…