Renault Trafic i Renault Master świętują 40 lat sukcesów rynkowych

W 1980 roku kultowa furgonetka Estafette po 22 latach obecności na rynku ustąpiła miejsca modelom Trafic i Master, które od dnia debiutu stały się kluczowymi modelami na rynku pojazdów użytkowych oraz osiągnęły na przestrzeni lat łączną sprzedaż niemal pięciu milionów egzemplarzy.

Aby lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, model, który wszedł do kanonu najbardziej popularnych modeli wszech czasów, został zastąpiony przez dwa oddzielne modele dostawcze: lekki furgon Trafic i ciężki furgon Master. Sukces nadszedł natychmiast. Dzięki nim oraz dzięki modelowi Kangoo Renault jest od 1998 roku europejskim liderem na rynku samochodów dostawczych (z wyjątkiem pick-upów). Rok 2019 okazał się dla Renault rokiem rekordowym. Marka odnotowała najlepsze wyniki w swojej historii pod względem sprzedaży modeli dostawczych. W porównaniu do 2018 roku sprzedaż wzrosła o 0,7% i wyniosła 624 290 egzemplarzy.

 – Nasza gama furgonów była przez kolejne dziesięciolecia rozbudowywana, aby zaoferować klientom coraz bardziej funkcjonalne i innowacyjne samochody. Doświadczenie Renault w segmencie samochodów dostawczych jest powszechnie uznane przez klientów indywidualnych i biznesowych, którzy darzą nas na co dzień zaufaniem, podobnie jak przez inne marki, dla których produkujemy. Obecnie Alians się umacnia. Trafic i Master są produktami-prekursorami w ramach wprowadzanego modelu „leader-follower”, w naszych zakładach w Sandouville i Batilly, które również produkują furgony dla innych marek Aliansu. Kontynuujemy także prace nad nowymi projektami, które pozwolą nam przygotować naszą przyszłość i umocnić pozycję lidera. – Jean-Baptiste Mauduit – dyrektor ds. gamy furgonów

Renault Master – idealny partner dla profesjonalnych użytkowników

Uznany za vana roku 1998 i 2004 Renault Master jest od samego początku produkowany w zakładzie Sovab w Batilly we francuskiej Lotaryngii. Od debiutu rynkowego w 1980 roku każda generacja modelu okazała się sukcesem. Rok 2019 był piątym z rzędu rekordowym rokiem pod względem sprzedaży. Od 1980 roku sprzedano łącznie na całym świecie 2,8 miliona sztuk Mastera, w tym 124 000 w 2019 roku. Obecnie Master jest samochodem o światowym zasięgu, sprzedawanym w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach. Poza Europą największymi rynkami zbytu modelu są Brazylia, Argentyna, Maroko, Turcja i Rosja.

Renault – bezpieczne wakacje z kamperem

Nowy Renault Master, wprowadzony na rynek w 2019 roku, jest dostępny w 350 wersjach, w 4 długościach i 3 wysokościach oraz w wersji przednionapędowej, tylnonapędowej i z napędem na 4 koła (Master Extended Grip). Od 2018 roku Master jest też dostępny w wersji z napędem w 100% elektrycznym – Master Z.E.

Renault Trafic – model uniwersalny

Wyróżniony nagrodą Van of the Year 2012 oraz mianowany samochodem dostawczym roku przez czasopismo motoryzacyjne „Argus” w 2015 roku Renault Trafic to więcej niż zwykły samochód. To zróżnicowana gama wariantów, od furgonu z kabiną po wysokiej klasy pasażerski shuttle car „Space Class”, który zapewnia komfort podróżowania godny limuzyny.

Oferowany w dwóch długościach i dwóch wysokościach Trafic obejmuje łącznie 275 wersji pasażerskich lub dostawczych, z przestrzenią ładunkową od 3,2 do 8,6 m3 (ładownością od 800 do 1400 kg), z napędem na przednie lub tylne koła.

Renault Trafic okazał się sukcesem handlowym. Od wejścia modelu na rynek w 1980 roku sprzedano łącznie 2 miliony sztuk. W roku 2019 sprzedano 103 234 egzemplarze Trafica w ponad 50 krajach świata.

Dzięki modelom Renault Master i Renault Trafic, które plasują się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży w swoich segmentach, Renault pozostaje od 1998 roku europejskim liderem na rynku vanów. W 2019 roku Renault było dziewiąty rok z rzędu liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Niemal co drugim sprzedanym samochodem był samochód marki Renault (42,5% sprzedaży). Wzmocniona sukcesami marka Renault wprowadza kolejne innowacje w zakresie zrównoważonej mobilności. Pod koniec 2019 roku na rynku pojawił się model Kangoo Z.E. Hydrogen, a na początku 2020 roku Master Z.E. Hydrogen.

Źródło: Renault