Marka Volkswagen Samochody Osobowe również w bieżącym roku obrachunkowym będzie kontynuować prace zmierzające do zwiększenia konkurencyjności głównej fabryki w Wolfsburgu. „W 2019 roku udało nam się wiele osiągnąć. Żeby zwiększyć efektywność, w samym 2020 roku zamierzamy zainwestować w zakładzie w Wolfsburgu miliony euro w cyfryzację procesów produkcyjnych oraz w zagadnienia związane z Przemysłem 4.0” – powiedział Stefan Loth, dyrektor fabryki w Wolfsburgu podczas tegorocznego sympozjum zakładowego.
W 2019 roku pracownicy zakładu przeprowadzili 400 warsztatów poświęconych zagadnieniom wzrostu efektywności. Wynikające z nich działania w większości już zostały wprowadzone w życie, przyczyniając się do zwiększenia tempa produkcji i zmniejszenia kosztów.
„W dziedzinie wydajności poczyniliśmy w zeszłym roku kolejne kroki, mimo wielkich wyzwań, z którymi musieliśmy się mierzyć” – powiedział Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki Marki Volkswagen. „Jest to zasługa całej załogi, która wykonała znakomitą pracę i której za to bardzo dziękuję”.
Przewodniczący Rady Zakładowej Bernd Osterloh stwierdził: „Załoga fabryki w Wolfsburgu udowodniła w minionym roku jak bardzo potrafi być elastyczna i wykonała wspaniałą pracę. Dzięki swoim pomysłom i propozycjom udoskonalała produkcję zwiększając efektywność. Volkswagen bardzo mocno inwestuje w fabrykę w Wolfsburgu. Innowacje wdrożone dzięki pomysłowości załogi oraz inwestycje otwierają drzwi dla nowych produktów. Tutejsza załoga jest na nie gotowa”.
Główny nacisk położono na rozwiązania z dziedziny cyfryzacji. Nowoczesny i niepowtarzalny w przemyśle samochodowym jest system kontroli spawów karoserii. Nie będą one już kontrolowane przy pomocy ultradźwięków ręcznie, lecz w sposób zautomatyzowany, a dane będą przekazywane w czasie rzeczywistym do systemu IT. Stefan Loth: „To ogromny krok w dziedzinie wzrostu produktywności zakładu i wspaniały pomysł załogi”. Po wdrożeniu projektu roczne koszty produkcji zmniejszą się o około trzy miliony euro. Rozwiązanie to będzie wdrażane stopniowo także w innych fabrykach.
Kolejnym przykładem przedsięwzięć zwiększających efektywność jest współpraca człowiek-robot. Od końca 2019 roku w fabryce w Wolfsburgu roboty ustawiają zbieżność reflektorów w samochodach. Pracownicy jedynie włączają reflektory i nie muszą już wysiadać z auta, żeby osobiście dokonywać regulacji. Milionowe oszczędności powstaną również, gdy roboty – po raz pierwszy – będą osadzać drzwi i pokrywę bagażnika w pojazdach, co ma nastąpić w ciągu bieżącego roku. Informacje, np. o szerokości szczelin między elementami karoserii, będą automatycznie opracowywane przez system cyfrowy.
Źródło: Volkswagen
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…