Colm Dillane – amerykański projektant mody i utalentowany dyrektor kreatywny stojący za marką KidSuper – podczas Paryskiego Tygodnia Mody zaprezentował swoje wyjątkowe dzieło sztuki stworzone na bazie nowego Mercedesa CLA.
Jego premiera odbyła się 28 czerwca w Musée des Arts Décoratifs w słynnym Luwrze, podczas pokazu kolekcji KidSuper wiosna/lato 2026. KidSuper/Colm Dillane to trzeci z pięciu partnerów projektu „Klasy twórców”. Każdy z nich otrzymał kluczyki do nowego CLA, aby wykorzystać go jako puste płótno, ukazać swoją wizję i zostawić na nim własny podpis. Współpraca KidSuper oraz Mercedes-Benz odzwierciedla wspólnego ducha kreatywności i innowacji, łącząc młodzieńczą energię z dziedzictwem technicznej doskonałości. Partnerzy mają również na celu inspirowanie społeczności spoza światów mody i motoryzacji.
Mercedes-Benz 300 SL w skali 1:12 w ofercie Mattel Brick Shop
Colm Dillane, artysta i projektant mody znany z pomysłowego opowiadania historii i odważnego języka projektowania, przekształcił zupełnie nowego CLA w ręczniewykończony „samochód superbohatera”. Do jego znaków rozpoznawczych należą elementy przywodzące na myśl turbiny oraz balony, zamontowana z przodu wyciągarka, bagażnik dachowy w rajdowym stylu, proca, która nostalgicznie nawiązuje do czasów dzieciństwa, oraz elementy inspirowane patchworkiem z motywem „Kissing Face” KidSuper. Pomysłowa kreacja zawiera także charakterystyczne detale wzornictwa z przełomowych pojazdów z historii trójramiennej gwiazdy. Na przykład wygląd obręczy to ukłon w stronę futurystycznego stylu koncepcyjnego samochodu Mercedes-Benz F 200 z 1996 roku, a lusterka boczne nawiązują do kultowej sylwetki legendarnego 300 SL. W skrócie: Colm Dillane stworzył CLA, który ma być magicznym samochodem symbolizującym nieograniczoną kreatywność i entuzjazm.
Limitowana kolekcja mody Mercedes-Benz x KidSuper
Podczas pokazu mody KidSuper wiosna/lato 2026 w Paryżu swoją premierę przed wrześniowym wprowadzeniem do sprzedaży świętowała limitowana, kapsułowa kolekcja zaprojektowana przez Colma Dillane’a we współpracy z Mercedes-Benz. Łączy ona elementy wzornictwa obu partnerów. Nawiązując do dziedzictwa motoryzacyjnej inżynierii, oddaje pionierskiego ducha hal montażowych i odzwierciedla różne nurty kultury entuzjastów czterech kółek. Dzieło sztuki CLA stworzone przez Colma Dillane’a stało się inspiracją dla kolorów i wzornictwa liczącej 13 elementów kolekcji. Typowy design KidSuper łączy się tu z odzieżą dla mężczyzn i sportową oraz stylem Americana z elementami retro. Kapsułowa kolekcja jest adresowana do szerszej społeczności, wykraczającej poza entuzjastów mody i motoryzacji. Składa się z podstawowych elementów, takich jak kurtki, koszule czy spodnie oraz z akcesoriów takich jak czapki, torby i walizka. Elementy wykonano z materiałów takich jak bawełna, popelina, dżersej, wełna i skóra wegańska. Specjalny element wzornictwa stanowi historyczne logo marki Mercedes-Benz. Jedna z koszulek nawiązuje do pojazdu „Patent Motorwagen” – pierwszego samochodu na świecie.
XXIII Star Drive 2025 – Wielki Zlot Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska we Wrocławiu
Mercedes-Benz CLA jako inspiracja do kreatywnej współpracy
„Klasa twórców” CLA łączy pięciu kreatywnych wizjonerów, którzy definiują przyszłość muzyki, mody, designu i nie tylko:
· 13 marca 2025 r.: „Klasa twórców” ogłoszona podczas światowej premiery CLA w Rzymie
· 18 kwietnia 2025 r.: oficjalna premiera projektu amerykańskiej artystki muzycznej Ice Spice w Mercedes-Benz of Manhattan
· 22 maja 2025 r.: szwedzki projektant wnętrz Gustaf Westman pokazał swoje dzieło sztuki i limitowaną kolekcję podczas premiery w Londynie
· 28 czerwca 2025 r.: dzieło sztuki KidSuper i limitowana kolekcja zostały zaprezentowane na Paryskim Tygodniu Mody
· niebawem: projekty marki zabawek samochodowych Hot Wheels oraz platformy e-sportowej Riot Games/League of Legends
„Klasa twórców”: informacje
Mercedes-Benz od dawna pielęgnuje dalekosiężne współprace z partnerami ze wszystkich środowisk, wykraczające daleko poza motoryzację – koncentrując się m.in. na kulturze, sporcie, designu i muzyce. Wśród nich: Virgil Abloh, A$AP Rocky i Nigo, marki modowe Moncler i Proenza Schouler oraz legendy sportu, takie jak Roger Federer czy Lewis Hamilton. Dzięki „Klasie twórców” producent luksusowych aut ze Stuttgartu przenosi te współprace na wyższy poziom – po raz pierwszy dał swoim kreatywnym partnerom wolną rękę w eksplorowaniu idei indywidualizacji, estetyki i wzornictwa w przypadku jednego z modeli z gwiazdą.
Co dalej z „Klasą twórców”?
Dzięki inicjatywie „Klasa twórców” zróżnicowana grupa kreatywnych partnerów może eksplorować i wyrażać swój indywidualizm oraz własne podejście do designu przez pryzmat zupełnie nowego CLA – interpretując go jako dzieło sztuki. Należą do nich: raperka Ice Spice, projektant wnętrz Gustaf Westman ze Szwecji, amerykański projektant mody i artysta Colm Dillane znany jako KidSuper, marka samochodzików Hot Wheels oraz platforma gier League of Legends. Cel? Przyjęcie nowego, artystycznego spojrzenia na legendarną markę samochodów z myślą o nawiązaniu kontaktu z różnymi społecznościami w czasie, gdy CLA otwiera nową epokę w historii Mercedes-Benz.
Źródło: Mercedes-Benz