Tegoroczne motoryzacyjne oblicze Forza Italia 2025 okazało się nad wyraz imponujące – na
teren Pałacu Rozalin przyjechało 420 pojazdów zrzeszonych w dziesiątkach klubów. W
przypałacowym ogrodzie zaparkowały zarówno rzadkie klasyki, jak i współczesne ikony włoskiej inżynierii – od wyścigowych legend Ferrari, przez niskoprodukcyjne modele Masera+ czy Alfa Romeo.
Wśród wystawionych pojazdów nie zabrakło prawdziwych perełek, które wzbudzały największe zainteresowanie wśród uczestników zlotu i licznie zwiedzających miłośników kultowych włoskich marek.
Alfa Romeo SZ (1991)
Rzadki model, bowiem wyprodukowano ich jedynie ok. 1 036 egzemplarzy. Znany pod
pseudonimem „Il Mostro” ze względu na charakterystyczny, kontrowersyjny design.
Maserati Kyalami (1978)
To czteromiejscowe GT-coupe to bardzo rzadki model marki z trójzębem na masce – na
całym świecie powstało jedynie 210 sztuk.
Alfa Romeo 155 V6 LV Giappone (1996)
Limitowana edycja przeznaczona wyłącznie na rynek japoński. Samochód dostępny był
jedynie w kolorze Alfa Red, miał białe aluminiowe felgi oraz specjalne zderzaki Lestera.
Fiat 1600S OSCA Cabrio (1962)
Wersja Fiata 1500 z silnikiem OSCA, dziś niemal niespotykana; przetrwały tylko nieliczne
egzemplarze. Zlotowy egzemplarz opowiada też niezwykłą historię rodzinną uczestnika.
Wolf Thunder GB08 (2023)
Ten prototyp wyścigowy charakteryzuje się stosunkiem masy do mocy wynoszącym tylko
1.7! Producent zapewnia o niesłychanych właściwościach jezdnych i łatwości prowadzenia.
Alfa Romeo przedstawia specjalne logo przygotowane z okazji 115-lecia
Nieodłącznym elementem Forza Italia 2025 są kluby motoryzacyjne – ich obecność tworzy
unikalną atmosferę wydarzenia i pokazuje siłę wspólnej pasji do włoskiej motoryzacji. Oto kilka z nich, które reprezentowane były w Rozalinie:
Alfaholicy (oraz ich lokalne podkluby) – 26 Pojazdów. Ogólnopolski klub miłośników marki Alfa Romeo. Dzięki aktywnemu forum i społeczności, klub zachęca pasjonatów spod znaku quadrifoglio, dzieląc się wiedzą o ukochanej marce.
Abarth Club Polska – 14 Pojazdów. Strefa Abarth to na festiwalu Forza Italia prawdziwa legenda. Klub zrzeszający miłośników usportowionych kreacji z Turynu wielokrotnie zdobywał tytuł „Klubu Zlotu”.
Vespa Club Polska. Nie ma chyba bardziej kultowego jednośladu niż Vespa. Jej miłośnicy prężnie szykują się na tegoroczny fes+wal Forza Italia współpracując z oficjalnymi przedstawicielami marki!
Alfa Romeo Classic Polonia – 11 pojazdów. To klub zrzeszający pasjonatów klasycznych Alfa Romeo. Jego członkowie są aktywni także na co dzień, rywalizując o jak największy przebieg w klubowym konkursie licznikowym.
Lancia Klub Polska – 9 pojazdów. Fani tej prawie 120-letniej marki nie raz zapisali się złotymi zgłoskami w historii fes+walu – czy to wspólnie naprawiając auto klubowicza, czy to zdobywając nagrodę „Klub Zlotu”.
Forza Italia 2025 – Uczestnicy
Alfa Romeo Tonale – w Pomigliano d’Arco wyprodukowano 100-tysięczny egzemplarz
Ale to nie wszystko! Po raz pierwszy, wraz z polskim przedstawicielem marki stworzono
specjalną Strefę Duca+ dla pasjonatów tych wspaniałych motocykli przy Restauracji Oficyna!