Genewa 2024 – światowa premiera całkowicie nowego MG3

Dotychczas oferowany jedynie na terenie Wielkiej Brytanii – MG3 będzie po raz pierwszy dostępny dla klientów w całej Europie. W momencie premiery na rynku pojawią się trzy warianty, wszystkie zasilane nowym układem napędowym Hybrid+. Zastosowano w nim pojemniejszą baterię i mocniejszy silnik elektryczny – to zupełnie nowy standard w segmencie B.

Hatchback segmentu B oferuje więcej przestrzeni niż poprzedni model, zachowuje jednocześnie kompaktowe wymiary odpowiedzialne za popularność MG3 w Wielkiej Brytanii – zwłaszcza wśród osób głównie poruszających się po miejskich trasach. Wyposażenie wnętrza prezentuje najwyższy poziom dostępny w swojej klasie, a MG3 Hybrid+ zapewnia klientom nie tylko praktyczność, ale również oszczędność. Całości dopełnia benefit w postaci standardowej siedmioletniej gwarancji/150 000 km, z której słynie MG.

MG3 ma wszystkie cechy, aby stać się nowym liderem w swojej klasie, i oferuje klientom połączenie wydajności z oszczędnością dzięki wyjątkowemu silnikowi napędowemu Hybrid+ MG”komentuje Ling Peng, General Manager marki MG na polski rynek< . – „Bardziej wyrafinowany, ale jednocześnie wdrażający filozofię MG „fun-to-drive”, MG3 ma zarówno doskonale wyposażone wnętrze z elementami wykończenia premium , jak i systemy bezpieczeństwa w pakiecie MG Pilot”.

MG3 w szczegółach

  • Zaawansowany hybrydowy układ napędowy oferuje klientom oszczędność, wyrafinowanie i osiągi
  • Hybrydowy hatchback z najlepszym przyspieszeniem w segmencie B zapewnia rzeczywiste korzyści w zakresie osiągów
  • Większa pojemność akumulatora niż u konkurentów umożliwia dłuższą jazdę bez szkodliwych emisji spalin
  • Wszechstronny system hybrydowy obejmuje oddzielny generator umożliwiający pracę w wielu trybach
  • Różne poziomy wyposażenia oferują klientom wybór i wyjątkową wartość
  • Wnętrze z podwójnym ekranem zwiększa poczucie zaawansowanej technologii w segmencie B
  • MG iSMART i MG Pilot zapewniają łączność i wysoki poziom bezpieczeństwa
  • Powiększona przestrzeń dla pasażerów i w bagażniku

Najnowocześniejszy układ napędowy Hybrid+

Technologia układu napędowego MG Hybrid+ zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym, konwencjonalnym systemem hybrydowym w gamie modeli MG. Składa się on z pięciu kluczowych elementów – silnika, skrzyni biegów, akumulatora, silnika elektrycznego oraz generatora.

MG Motor wchodzi na polski rynek z trzema modelami, unikalną ofertą gwarancyjną i konkurencyjnymi cenami.

Pomimo koncentracji na efektywności zelektryfikowana technologia naturalnie gwarantuje doskonałe osiągi. Dzięki układowi napędowemu MG Hybrid+ MG3 prezentuje się jako lider wśród modeli hybrydowych swojej klasy pod względem przyspieszenia – osiąga od 0 do 100 km/h w osiem sekund. Przyspieszenie do prędkości autostradowej – od 80 do 120 km/h – jest równie imponujące, trwa zaledwie pięć sekund.

Z łączną mocą 143 kW MG3 Hybrid+ osiąga imponujące wyniki ekonomiczne, oferując zużycie paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 100 g/km*. W dużej mierze jest to zasługa akumulatora o pojemności 1,83 kWh, który umożliwia znaczny zasięg jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, co znacznie zwiększa efektywność użytkowania.

COTY 2024 – Renault Scénic z prestiżowym tytułem Auto Roku

MG3 wyposażono w 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW oraz silnik elektryczny o mocy 100 kW, a także oddzielny silnik generatora, który umożliwia duży wybór trybów pracy układu napędowego. Dzięki temu samochód nie tylko zapewnia najlepsze osiągi w segmencie B hatchbacków hybrydowych, ale także gwarantuje elastyczność działania w różnych warunkach jazdy.

W MG3 są dostępne następujące tryby, z których każdy jest automatycznie wybierany przez system Hybrid+:

  • EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to poziom naładowania akumulatora;
  • Szeregowy – silnik przechodzi do generatora, który zasila silnik elektryczny do jazdy;
  • Series and Charge – jazda szeregowa oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu;
  • Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator;
  • Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.

Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra w cyklu Atkinsona generuje moc 75 kW (102 KM) i oferuje wyjątkowo wysoką sprawność cieplną na poziomie 41%. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 KM) system Hybrid+ zapewnia szeroki zakres mocy w całym zakresie obrotów. Dzięki zainstalowanemu silnikowi o większej mocy znaczna część jazdy z dużym obciążeniem ̶ na przykład przyspieszanie ̶ może się odbywać na mocy elektrycznej, a silnik benzynowy płynnie wspiera lub przejmuje proces przy wyższych prędkościach.

Silnik jest połączony z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia zarówno wydajną, jak i przyjemną jazdę. Co najważniejsze, MG3 oferuje responsywne przyspieszenie, zapewniając jednocześnie płynną i delikatną zmianę biegów.

Kierowca może dostosować reakcję MG3 do swoich potrzeb, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Standard lub Sport. Tryb Eco został skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia kierowcom delikatną reakcję przepustnicy. Natomiast Standard, jako połączenie oszczędności oraz osiągów, sprawdza się dobrze w większości rodzajów podróży. Tryb Sport oferuje bardziej responsywną kalibrację, wydobywa to, co najlepsze, z połączonej mocy wyjściowej i zapewnia jedne z najwyższych osiągów w klasie hybrydowych hatchbacków segmentu B.

Dynamiczna jazda i wyrafinowanie

Nowy MG3 oferuje zarówno dynamiczną, jak i komfortową jazdę, co zostało osiągnięte dzięki współpracy inżynierów MG Motor z Europy i Chin, którzy dostroili podwozie i zawieszenie do oczekiwań różnych rynków.

Dzięki kompaktowym proporcjom oraz zwinnej konstrukcji MG3 dostarcza wyrafinowanego doświadczenia za kierownicą, jednocześnie pozostaje wierny sportowemu duchowi marki MG, którym jest przyjemność z jazdy. Wykorzystanie nowych komponentów o ultrawysokiej sztywności w podwoziu oraz lekkiego zawieszenia pozwoliło na zapewnienie zarówno dynamicznego prowadzenia, jak i komfortowego podróżowania.

Ponadto dzięki zbalansowanemu połączeniu komfortu i dynamiki oraz nowemu hybrydowemu napędowi, umożliwiającemu krótkotrwałe jazdy na sile elektrycznej, nowy MG3 oferuje również wyjątkową jakość wykonania i redukcję hałasu. Inżynierowie skupili się na mocowaniach silnika i zawieszenia, materiałach tłumiących dźwięk oraz konstrukcji skrzyni biegów, aby zminimalizować hałas, wibracje i szorstkość, co pozwala na zapewnienie wyjątkowych doznań podczas jazdy.

Niepowtarzalna technologia i wyjątkowe wyposażenie

Nowy MG3 trafia do klientów w Europie w trzech poziomach wyposażenia: Każdy z nich ma na celu konkurowanie z innymi modelami segmentu B pod względem oferowanej technologii i standardowych funkcji.

Wyjątkową zaletą dla klientów jest kokpit z dwoma wyświetlaczami. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran zegarów oraz 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego. Grafika i responsywność zostały ulepszone przez inżynierów MG Motor na podwójnych, unoszących się ekranach, a rząd klawiszy poziomych został zachowany na konsoli centralnej, aby maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę użytkowania podczas jazdy.

Nawigacja satelitarna jest standardowa, podobnie jak integracja ze smartfonami poprzez Apple CarPlay/Android Auto. MG iSMART zapewnia klientom poziom łączności i funkcji MG3, które zazwyczaj kojarzyłyby się z modelami premium.

Inne istotne elementy wyposażenia obejmują klimatyzację, system audio z połączeniem Bluetooth, cztery porty USB oraz czujniki i kamerę cofania. W wyższych standardach wyposażenia dodano tapicerkę z imitacji skóry, bezkluczykowe wejście, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.

MG3 korzysta również z najnowszych systemów zaawansowanej pomocy kierowcy. Zwiększone bezpieczeństwo zapewnia natomiast technologia MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zbliżającym się zderzeniu oraz korkach na drodze.

Odświeżony i nowoczesny wygląd

Nowy MG3, stworzony od podstaw, jest zarówno dłuższy, jak i szerszy od swojego poprzednika, co daje więcej przestrzeni dla pasażerów oraz oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie, wśród hybrydowych hatchbacków segmentu B.

Zaprojektowany przez studio MG Motor w Szanghaju, nowy MG3 wyróżnia się szeregiem elementów stylistycznych, z których klienci mogą wybierać, obejmujących m.in. aluminiowe felgi, reflektory LED oraz nową paletę kolorów.

Dla klientów europejskich dostępnych jest siedem różnych palet kolorystycznych: Biały York, Niebieski St Moritz, Czerwony Flaming , Żółty Morning, Czarny Pearl Black, Srebrny Blade oraz Szary Hampstead.

MG3 – dane techniczne

MG3 Hybrid+

Układ napędowy

konwencjonalna hybryda

Silnik

1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona

Moc silnika (kW)

75 (maks.)

Maksymalny moment obrotowy silnika (Nm)

128 (maks.)

Moc baterii (kW)

100 (maks.)

Maksymalny moment obrotowy baterii (Nm)

250 (maks.)

Łączna moc wyjściowa (kW)

143 (maks.)

Skrzynia biegów

trzybiegowy automat

Pojemność baterii

1,83 kWh – 350 V

Napęd

na przód

Maksymalna prędkość (km/h)

170

0-100 km/h (s)

8,0

80-120 km/h (s)

5,0

CO2 (g/km)

100*

Zużycie paliwa (l/100 km)

4,4*

Wysokość (mm)

1502

Długość (mm)

4113

Szerokość (mm)

1797

Rozstaw osi (mm)

2570

Masa bez obciążenia (kg)

1285

Pojemność bagażnika (l)

293

Liczba miejsc

5

* Podlega homologacji WLTP.