Kompaktowa i lekka Mazda MX-5 na nowo zdefiniowała przyjemność podróżowania samochodem z otwartym dachem. Inżynierowie Mazdy osiągnęli swój efekt, odwołując się do tradycyjnej japońskiej filozofii Jinba-Ittai, która postrzega konia i jeźdźca jako jedność. W przypadku Mazdy MX-5 kierowca i roadster są zespoleni bliską więzią, zapewniającą równowagę, zwinność i lekkość w prowadzeniu samochodu. Na przestrzeni minionych lat MX-5 zdobyła wiele nagród i wyróżnień, które wciąż potwierdzają jej doskonałość.
Świat nie ma dość Mazdy MX-5: czysta przyjemność z prowadzenia i kultowy design były konsekwentnie rozwijane przez cztery kolejne generacje („NA”, „NB”, „NC”, a obecnie „ND”). Obecna generacja Mazdy MX-5 nadal zapewnia przyjemność entuzjastom jazdy pod gołym niebem, a od 2016 r. dostępna jest wersja RF wyróżniająca się ekscytującą konstrukcją typu fastback i elektrycznie składanym systemem sztywnego dachu typu „hard-top”, oferowanym do wyboru obok klasycznej wersji z miękkim, ręcznie składanym dachem.
Całkowita produkcja Mazdy MX-5 w fabryce Ujina w Hiroszimie osiągnęła właśnie rekordowy poziom 1 256 745 egzemplarzy. 533 301 sztuk (ponad 40 procent) całkowitej produkcji MX-5 zostało sprzedanych w Ameryce Północnej pod nazwą Mazda Miata, w Europie natomiast sprzedano 391 503 egzemplarze Mazdy MX-5. Na rodzimym rynku japońskim zarejestrowano 225 510 egzemplarzy tego samochodu sportowego pod kultową nazwą Mazda Roadster (początkowo znaną jako Eunos Roadster).
W przededniu swoich 35. urodzin, Mazda MX-5 doczekała się unowocześnionych przednich i tylnych reflektorów, nowego systemu informacyjno-rozrywkowego zapewniającego lepszą łączność oraz jeszcze bardziej sugestywnych wrażeń z jazdy w duchu Jinba-Ittai. Nowy tryb jazdy „Track Mode” zwiększa poczucie zaangażowania kierowcy w tym legendarnym samochodzie sportowym i działa w połączeniu z opartym na algorytmie oprogramowania systemie Kinematic Posture Control System (KPC), który zapewnia dodatkową stabilność jazdy w zakrętach. Asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest teraz standardowym wyposażeniem 2,0-litrowej Mazdy MX-5 2024 Skyactiv-G o mocy 135 kW/184 KM (średnie zużycie paliwa wg WLTP: 6,8 l/100 km, średnia emisja CO₂ wg WLTP: 153 g/km). Linia jednostek napędowych obejmuje również 1,5-litrowy silnik Skyactiv-G o mocy 97 kW/132 KM, który według WLTP zużywa średnio 6,3 l/100 km i emituje średnio 142 g/km CO₂.
Źródło: Mazda
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…