Do czasu światowej premiery MINI Aceman będzie testowany, testowany i jeszcze raz testowany. Zanim nowy model trafi do produkcji seryjnej, musi teraz sprawdzić się w ekstremalnie wysokich temperaturach na piaszczystych pustynnych drogach.
Przy długości zewnętrznej 4075 mm, szerokości 1754 mm i wysokości 1495 mm MINI Aceman plasuje się pomiędzy modelami MINI Cooper i MINI Countryman. Trzeci, osobny model w nowej, całkowicie elektrycznej rodzinie MINI to pojazd czterodrzwiowy z dużą tylną klapą. Wnętrze zapewnia miejsce dla 5 pasażerów.
„W pełni elektryczny model MINI Aceman otwiera nowe możliwości dla klientów, którzy poszukują mniejszego crossovera od naszego popularnego MINI Countryman. Konsekwentna elektryfikacja portfolio marki stanowi jasną deklarację dotyczącą przyszłości MINI” – mówi Stefanie Wurst, szefowa MINI.
Teraz, gdy MINI Aceman pomyślnie przeszło badania w niskich temperaturach na kole podbiegunowym, model crossover przechodzi końcowe testy na pustyni w silnym słońcu i upale. Oprócz klasycznych cech, takich jak dynamika i komfort jazdy, zespół testowy kładzie szczególny nacisk na zaawansowane aspekty pojazdu elektrycznego. W tym celu przeprowadzane są intensywne testy klimatyzacji, ładowania i chłodzenia akumulatora, napędu i jednostek sterujących w temperaturach sięgających 50°C w pylącym pustynnym piasku.
Nowe MINI Aceman będzie dostępne wyłącznie w wersji elektrycznej. Pojemność akumulatora wynosi 54,2 kWh. Dzięki czysto elektrycznej koncepcji napędu zwrotny crossover MINI zajmuje niewiele miejsca na drodze i zapewnia wysoki poziom komfortu oraz wszechstronność. Konstrukcja nowo opracowanego modelu jest zgodna z podstawową zasadą marki: przestronne wnętrze przy możliwie najmniejszych wymiarach zewnętrznych, zwinne właściwości jezdne i efektywne zużycie energii. Te właściwości zapewnia funkcjonalne dwubryłowe nadwozie z krótkimi zwisami karoserii. Daje ono maksymalną przestrzeń dla pięciu pasażerów i bagażu na minimalnej powierzchni.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.
Źródło: MINI
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…