Produkcja w europejskich fabrykach już po raz drugi z rzędu osiągnęła rekordowy wynik. W 2023 roku linie montażowe fabryk Toyota Motor Europe opuściło 797 871 samochodów, o 0,7% więcej niż w poprzednim roku.
Wzrost produkcji zanotowały fabryki Toyoty i Lexusa we wszystkich regionach. To przełożyło się na rekordowy globalny wynik 10 033 171 aut tych marek (+11,1%) i trzeci wzrostowy rok z rzędu.
Światowa produkcja wszystkich marek koncernu – Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino – również osiągnęła najwyższy w historii poziom 11 518 303 aut, o 8,6% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik znacznie powyżej planów na 2023 rok, które zakładały montaż 10,6 mln aut.
Sprzedaż Toyoty wzrosła w minionym roku do najlepszego w historii poziomu 10 307 395 samochodów (+7,7%), co zapewniło jej pozycję najpopularniejszej marki na świecie już po raz 14. z rzędu. Do rekordowych wyników przyczyniła się bardzo silna sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej oraz niemal 30-procentowy wzrost w Japonii. Najwięcej aut Toyoty i Lexusa trafiło do klientów w krajach Azji (3 318 504 egz.), w Ameryce Północnej (2 617 033 egz.), w Japonii (1 672 970 egz.) i w Europie (1 126 107 egz.).
Rok 2023 był rekordowy także dla zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż na świecie wzrosła aż o 35% i osiągnęła najwyższy w historii poziom 3 679 557 egzemplarzy.
Najczęściej wybieranymi przez klientów Toyoty zelektryfikowanymi napędami są pełne hybrydy (HEV), które osiągnęły wynik 3 420 004 auta (+31,4%). Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta ładowane z gniazdka. Hybrydy plug-in (PHEV) sprzedały się w liczbie 124 755 egzemplarzy (+38,1%), a popularność aut elektrycznych (BEV) wzrosła rok do roku aż o 325% do 104 018 samochodów.
Najwięcej zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa kupili klienci w krajach Azji (922 895 egz.), Japonii (919 620 egz.), Ameryce Północnej (790 462 egz.) i Europie (789 044 egz.). W pozostałych regionach firma dostarczyła ponad 250 000 zelektryfikowanych aut.
Źródło: Toyota
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…