Nowe MINI Aceman – pomyślne zakończenie ostatniej fazy testów w ekstremalnych warunkach

Za kilka miesięcy model MINI Aceman zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie. Nowy atrakcyjny model wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny poszerza ofertę MINI. Dzięki zwinnej dynamice jazdy i typowym dla marki proporcjom model crossover łączy w sobie cechy dwóch najbardziej udanych modeli MINI: MINI Cooper i MINI Countryman, tworząc nową koncepcję pojazdu.

Do czasu światowej premiery MINI Aceman będzie testowany, testowany i jeszcze raz testowany. Zanim nowy model trafi do produkcji seryjnej, musi teraz sprawdzić się w ekstremalnie wysokich temperaturach na piaszczystych pustynnych drogach.

Przy długości zewnętrznej 4075 mm, szerokości 1754 mm i wysokości 1495 mm MINI Aceman plasuje się pomiędzy modelami MINI Cooper i MINI Countryman. Trzeci, osobny model w nowej, całkowicie elektrycznej rodzinie MINI to pojazd czterodrzwiowy z dużą tylną klapą. Wnętrze zapewnia miejsce dla 5 pasażerów.

III Zimowy Zlot MINI

„W pełni elektryczny model MINI Aceman otwiera nowe możliwości dla klientów, którzy poszukują mniejszego crossovera od naszego popularnego MINI Countryman. Konsekwentna elektryfikacja portfolio marki stanowi jasną deklarację dotyczącą przyszłości MINI” – mówi Stefanie Wurst, szefowa MINI.

Testy w ekstremalnych warunkach

Teraz, gdy MINI Aceman pomyślnie przeszło badania w niskich temperaturach na kole podbiegunowym, model crossover przechodzi końcowe testy na pustyni w silnym słońcu i upale. Oprócz klasycznych cech, takich jak dynamika i komfort jazdy, zespół testowy kładzie szczególny nacisk na zaawansowane aspekty pojazdu elektrycznego. W tym celu przeprowadzane są intensywne testy klimatyzacji, ładowania i chłodzenia akumulatora, napędu i jednostek sterujących w temperaturach sięgających 50°C w pylącym pustynnym piasku.

MINI Countryman C – wydajny napęd i ekspresyjna stylistyka

Pełna elektryfikacja i wysoka wydajność

Nowe MINI Aceman będzie dostępne wyłącznie w wersji elektrycznej. Pojemność akumulatora wynosi 54,2 kWh. Dzięki czysto elektrycznej koncepcji napędu zwrotny crossover MINI zajmuje niewiele miejsca na drodze i zapewnia wysoki poziom komfortu oraz wszechstronność. Konstrukcja nowo opracowanego modelu jest zgodna z podstawową zasadą marki: przestronne wnętrze przy możliwie najmniejszych wymiarach zewnętrznych, zwinne właściwości jezdne i efektywne zużycie energii. Te właściwości zapewnia funkcjonalne dwubryłowe nadwozie z krótkimi zwisami karoserii. Daje ono maksymalną przestrzeń dla pięciu pasażerów i bagażu na minimalnej powierzchni.

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.

Źródło: MINI