CES 2024 – Mercedes-Benz prezentuje technologie, które definiują swoją klasę

Na targach elektroniki użytkowej CES 2024 Mercedes-Benz prezentuje ekscytującą gamę cyfrowych udoskonaleń, które zmienią doświadczenia użytkowników – zarówno w samochodzie, jak i poza nim. Główną atrakcją jest nowy Wirtualny Asystent MBUX, który dzięki generatywnej sztucznej inteligencji oraz zaawansowanej grafice 3D sprawi, że interakcje z pojazdem będą bardziej naturalne, intuicyjne i spersonalizowane. Bazując na nowym, opracowanym samodzielnie przez Mercedesa systemie operacyjnym MB.OS (Mercedes-Benz Operating System),

Wirtualny Asystent MBUX toruje drogę dla nowego poziomu cyfrowego luksusu. Tegoroczne targi CES są także tłem dla północnoamerykańskiej premiery studium Concept CLA, opartego na przyszłej modułowej architekturze Mercedesa – MMA. Kolejną atrakcją jest nowe doświadczenie słuchania muzyki w samochodzie o nazwie MBUX SOUND DRIVE, nad którym wspólnie pracowali projektanci Mercedes-AMG oraz amerykański przedsiębiorca will.i.am. To nie wszystko: Mercedes-Benz przenosi odsłuch audycji w inny wymiar we współpracy z Audible i Amazon Music. Na stoisku nr 4941 swój lokalny debiut świętuje także zakamuflowany prototyp nowej, w pełni elektrycznej Klasy G.

„Nasz system MB.OS, światowej klasy partnerstwa i najnowsze projekty w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji zmieniają relacje naszych klientów z ich Mercedesami. Nasze cyfrowe osiągnięcia prezentowane na targach CES 2024 pokazują, że podążamy w kierunku hiperspersonalizowanego doświadczenia użytkownika” – skomentował Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.

Wirtualny Asystent MBUX zapewnia hiperspersonalizowane doświadczenie użytkownika

Wirtualny Asystent MBUX prezentowany na targach CES 2024 to najbardziej ludzki interfejs Mercedes-Benz w historii. Korzystając z potencjału systemu MB.OS, prezentuje on użytkownikowi nową twarz – zapewnia naturalną i empatyczną interakcję. Cztery różne emocje sprawiają, że Wirtualny Asystent MBUX dostosowuje się do potrzeb klientów i wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję (AI) oraz proaktywną inteligencję, aby uczynić życie łatwiejszym i wygodniejszym.

To nie wszystko: moc MB.OS oraz silnik gier z zaawansowaną grafiką 3D posłużyły do stworzenia nawigacji MBUX Surround, która płynnie łączy prowadzenie po trasie i wsparcie dla kierowcy. W międzyczasie Mercedes-Benz wprowadza w swoich modelach kolejne aplikacje zapewniające jeszcze większą produktywność, wygodę i personalizację. Należy do nich MBUX Collectibles, pierwsza samochodowa aplikacja prezentująca niewymienne tokeny NFT – takie jak limitowana kolekcja Mercedes-Benz NXT Superdackel, która nawiązuje do aktywności producenta na zeszłorocznych targach CES.

CES 2024 – Volkswagen integruje ChatGPT z obecnymi modelami

Premiera w Ameryce Północnej – Concept CLA

Pierwszym modelem Mercedes-Benz, który prezentuje możliwości MB.OS-a, jest Concept CLA, który na targach CES 2024 świętuje swój północnoamerykański debiut. Zaprojektowany na nowej modułowej architekturze Mercedesa o nazwie MMA, pojazd ten na nowo definiuje całą klasę – między innymi za sprawą innowacyjnego napędu elektrycznego i przyszłościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju. Concept CLA to wzorzec efektywności w epoce elektromobilności. Jego przewidywany zasięg na jednym ładowaniu wynosi ponad 750 km (WLTP), a zużycie energii – około 12 kWh/100 km. To przede wszystkim zasługa nowej elektrycznej jednostki napędowej (MB.EDU) korzystającej z architektury 800 V oraz nawet 93-procentowej sprawności od akumulatora do kół na dalekich dystansach. Concept CLA umożliwia ładowanie prądem stałym z mocą ponad 300 kW (w tym funkcja boost o wartości 50 kW), co pozwala uzyskać w 15 minut do 400 km zasięgu. W sumie na MMA będą bazować cztery modele: czterodrzwiowe coupé, Shooting Brake i dwa SUV-y.

CES 2024 – Kia ujawnia szczegóły strategii PBV i prezentuje 5 modeli koncepcyjnych

Ze studia na ulice – muzyka w rytmie stylu jazdy

Na targach CES 2024 Mercedes-Benz zaprezentuje szereg przełomowych funkcji z zakresu rozrywki, stworzonych w ramach dwóch partnerstw niespotykanych dotąd w branży motoryzacyjnej. Mercedes-AMG oraz amerykański przedsiębiorca will.i.am połączyli siły, aby zaprojektować MBUX SOUND DRIVE. Ta technologia zmieni sposób, w jaki słuchamy muzyki w samochodzie. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego oprogramowania pozwala muzyce reagować na styl jazdy kierowcy, zamieniając każdą przejażdżkę w dynamiczną muzyczną podróż.

Nowy rozdział wciągającego dźwięku – samochód jako jeżdżąca sala koncertowa

W ramach drugiego partnerstwa Mercedes-Benz łączy siły z Audible oraz Amazon Music i rozpoczyna nowy rozdział odsłuchu audycji w samochodzie. Dzięki wykorzystaniu potencjału technologii Dolby Atmos podróżujący mogą znaleźć się w centrum dynamicznego doświadczenia audio na miarę sali koncertowej – obejmującego audiobooki, pozycje Originals, podkasty oraz muzykę. Pierwszego dnia twórca podkastów, pisarz i producent Dirk Maggs podzieli się z gośćmi stoiska Mercedesa na targach CES swoimi spostrzeżeniami na temat sztuki opowiadania. Następnie wiceprezes Amazon ds. audio, Twitcha i gier Steve Boom oraz dyrektor Mercedes-Benz ds. oprogramowania Magnus Östberg wspólnie opowiedzą, w jaki sposób nowe partnerstwo zapewni niezrównaną samochodową rozrywkę.

Nowoczesne emocje i retroklasyka – samochód zamienia się w centrum gier

Mercedes-Benz wykorzystuje scenę targów CES do prezentowania nowych platform i partnerstw, które pozwolą udoskonalić usługi gier w samochodzie. Współpraca z pierwszą na świecie usługą strumieniowego przesyłania gier retro – Antstream Arcade – umożliwia wprowadzenie w aucie gier, które bazują na danych w chmurze. Ponadto Mercedes-Benz ma własną wizję wciągających gier w samochodzie. Przybliża ją w nowej Klasie E. Futurystyczna gra z udziałem biegającej postaci łączy moc obliczeniową MBUX z wykorzystaniem zamontowanych we wnętrzu czujników i siłowników.

EQS oraz Klasa S dostępne z systemem DRIVE PILOT i innymi nowymi funkcjami

Wprowadzając na rynek DRIVE PILOT – pierwszy i jedyny certyfikowany w USA system warunkowo zautomatyzowanej jazdy na poziomie trzecim SAE, Mercedes-Benz osiągnął kolejny kamień milowy. Dostawy egzemplarzy EQS-a oraz Klasy S z roku modelowego 2024 wyposażonych w DRIVE PILOT rozpoczną się na początku 2024 r. i będą prowadzone przez uczestniczących w programie autoryzowanych dealerów Mercedesa w Kalifornii i Nevadzie. DRIVE PILOT jest dostępny w wybranych egzemplarzach EQS-a oraz Klasy S; można go aktywować poprzez amerykański sklep Mercedes me connect. EQS jest teraz oferowany także z nowym pakietem Premium Rear Plus, który oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu podróżowania z tyłu.

Źródło: Mercedes-Benz